uitgerekend februari 2019

Ik weet wel af van't geboorteplan maar heb er zelf niet een gemaakt.
Het is ook niet verplicht.
Je kan er gewoon dingen inzetten wat je echt wil en wat je echt niet wil.
(Zoals pijnstilling en manier van bevallen)

Maar een bevalling gaat altijd anders dan je zelf in gedachten hebt.
Zo wou ik graag thuisbevallen van mn zoon' maar omdat de weeen niet op gang kwamen en mn vliezen al bijna 24u waren gebroken moest ik naar het zks toe.

Hoop dat alles nu wel mee zit en ik gewoon thuis van ons meisje kan bevallen' maar anders rijden we gewoon weer naar het zks toe.

Het bevallingsplan is er vooral zodat je zwart op wit hebt wat je echt niet wil. Sommige vrouwen kunnen door de pijn tijdens de bevalling in een soort trance raken waardoor ze niet meer aanspreekbaar zijn, in dat geval wordt het plan erbij gepakt. Hierin kan je ook opnemen dat je geen stagiaires wil of geen familie in de kamer terwijl jij gaat persen. Misschien heb je wel een allergie voor morfine of andere medische informatie die op dat moment van belang kan zijn. 
Het kost maar een paar minuten om het te schrijven en het hoeft niet nodig te zijn, maar als het wel nodig blijkt denk ik dat je blij bent dat je er toch even voor bent gaan zitten. 
Gelukkig hebben de meeste van ons 6 weken verlof om dit soort zaken te regelen ;-) 

@wila
inderdaad kleine moeite.
bij mij op het bevalplan van de verloskundige kan je ook invullen of je van plan bent borstvoeding te gaan geven bijvoorbeeld, zodat ze daar rekening mee moeten houden en, mocht je overgedragen worden aan een gynaecoloog of er dan bijzonderheden zijn en wie je als het kan de navelstreng wil laten doorknippen. Zelf vind ik het wel handig dat je hierover kan nadenken. Zelf denk ik wel als ik dat lijstje zo zie dat je bij veel dingen invult: ligt aan de situatie en aan hoe ik me voel.

@wila Ja dat klopt allemaal! 
Heb het bij de 1e niet gemaakt omdat ik het niet nodig vond.
Nu weet ik een beetje hoe een bevalling kan gaan dus ik twijfel of ik dit keer wel een plan ga maken of niet.
Gelukkig hebben we nog even de tijd daarvoor! 

Ik heb nog voldoende tijd om dit te schrijven hoor :) Het ziekenhuis gaf alleen de tip en het format 'om alvast over na te denken'. We hebben idd nog tijd zat, andere kant: tijd gaat ook supersnel en de eerste twee weken van mn verlof is de kerst / nieuwjaarsperiode en dan kan ik me indenken dat ik er ook niet veel zin in heb. 
We zijn dus gewoon alvast een beetje begonnen, ook omdat manlief totaal niet tegen keuzestress kan (echt niet dus) bespreken we nu zo ongeveer 1x in de 2 a 3 dagen een onderwerpje en als hij vastloopt in zijn hoofd kunnen we stoppen en is dat niet erg. 

@mem; ja precies, zo zijn wij ook al even bezig.  Zodra ik met teveel medische dingen kom klapt mijn man volledig dicht. Eigenlijk ben ik dus al 28 weken bezig met zijn voorbereiding op de bevalling hahaha. 
Maar zeker bij een vriend/man met iets meer moeite vind ik zo'n bevallingsplan echt een uitkomst! Ik ben ook van plan om het netjes op papier uit te typen zodat mijn man alleen dat papiertje hoeft te overhandigen zonder al teveel medische praat. Aan de andere kant ben ik serieus elke keer positief verbaast over hoe goed hij mee praat bij de verloskundige en hoeveel interesse hij in mij toont want ik weet dat hij het liefst zijn geluid uit zet dus ik maak mij absoluut geen zorgen over de bevalling met hem aan mijn zijde  

Hoi!
Ik heb toevallig dit weekend bij de drukker op het dorp bij ons wat boeken opgehaald met voorbeeldjes. Je kan natuurlijk ook online kijken maar vind het wel fijn om ze echt te zien en te voelen. Overigens denk ik niet dat we een standaard kaartje kiezen. We hebben nu een aantal leuke gezien en laten de drukker er iets leuks van maken. Bij onze trouwkaarten was de lokale drukker zelfs ook nog goedkoper als online bestellen. Ik heb ook gekeken bij fientje-en-co die hebben leuke kaartjes(vind ik) haha
succes met de zoektocht?

Terug
Bovenaan