uitgerekend februari 2019

Terug van even weggeweest. Wij hebben de babykamer qua meubels al helemaal klaar. Dan wordt het ineens wel heel tastbaar. 
Het geboortekaartje hebben we ook al laten proefdrukken en zijn er bijna helemaal over uit. De namen staan in ieder geval helemaal vast. Het was lastig omdat mijn vriend zijn dochters maar 1 naam hebben en ik er graag twee wilde. Zelf heb ik dat ook. Uiteindelijk toch gekozen het wel te doen. 
Zelf even een schrik moment gehad: ben maandag op dinsdag nacht van de trap gegleden. Wilde de VK niet lastig vallen omdat ik alleen maar zelf beurs was en heb s'ochtends pas gebeld. Tip: altijd direct bellen. Ze waren not amused en mocht na een spoedbezoek meteen door naar het ziekenhuis voor een CTG en een echo. Gelukkig is het met baby helemaal goed! Meteen opgemeten en ze loopt een weekje voor op groei. Dat verklaard ook waarom mijn buik aan de grotere kant is. 
Hoe is het bij jullie qua energie? Ik merk dat ik erg moe ben...

Hoihoi, hier ook al een tijdje niet gereageerd:)
Wow Lyjam! Kijk je wel uit? Gelukkig is er niks aan de hand met jullie allebei! Moet toch schrikken zijn geweest.
Wij hebben op een aantal verzorgingsproducten (luiers, badspullen, voedingsspullen, etc) wel alles in huis aan kleding, dekens, lakens, meubels, box en wandelwagen, wipstoel en kinderstoel :) dan begint het inderdaad echter te voelen! Kamertje moet alleen nog decoratief aangekleed worden.
Ik heb een gezond trappelend kind in mijn buik en daar geniet ik iedere dag van. Afgelopen weken waren heerlijk, ik had nergens last van. Maar deze week begin ik ineens te merken dat ik vermoeider ben en ook onrustiger slaap. Buik begint eindelijk te groeien. Gewicht was afgelopen 6 weken stabiel en heb zelfs het idee dat mijn armen en benen zijn afgevallen. 
Sinds gisteren hebben we ineens bedacht dat we een tweede naam willen. Leek ons toch handig, mocht je meerdere kids willen en je komt uit op eenzelfde voorletter. Uit naam 1 waren we al redelijk snel uit maar uit naam 2 nog sneller haha. Geboortekaartje moeten we nog maken. Gelukkig is er nog tijd.
Ik ben al sinds eind augustus begonnen met zwangerschapszwemmen. Ik vind het heerlijk! :) ga trouw iedere dinsdag. Merk nu wel dat het zwaar begint te worden als je dan aan het einde uit het water loopt haha. Dan merk je ineens pas hoeveel gewicht je meesleept.
Leuk om van iedereen te horen! Kijken jullie al uit naar het verlof? Ik ga 28 december laatste dag werken. Dus nog maar 5 weken en twee dagen werken. Gaat opeens zo snel! 

Hallo Allemaal, Ik moet nog ff bedenken wat voor kaartje we willen. Bij de eerste hadden we een standaard kaartje, bij mijn dochter een foto van ons drieën en deden we als of mijn zoontje met een kwast de naam van mijn dochter schreef op mijn buik. Dus wil eigenlijk wel weer wat orgineels bedenken....maar wat! Dus als je een leuk idee heb???? Ik had ze toen laten drukken via geboortepost en alle adressen staan nog in dat account....dus alleen ff wat nakijken en toevoegen is wel makkelijk. Verder de kleine man ook erg bewegelijk. Veel last  van mijn bekken. In de avond lijk ik wel een bejaarde. Ik werk nu nog maar 3 dagen 2 uurtjes en heb fysio en oefeningen. Heb ook vaak van die lachbuien maar pies dan gewoon in mijn broek erg irri....Wil weer graag thuis bevallen, bij de eerste in het zkh bevallen en tweede thuis vond dat toch fijner. Je hoeft de deur niet meer uit en thuis kan ik toch meer mezelf zijn. Zo heel verhaal stop maar weer ff?

Hey, wanneer beginnen jullie met het wassen van de kleertjes en het gereed maken van de bedjes etc? Ik ben nu 29.2 weken zwanger en sinds van de week gestopt met werken. De verloskundige geeft aan dat ik waarschijnlijk een week voorloop (iets wat ik al aangeef vanaf week 6 maar oké) en nu door de suiker willen ze haar misschien nog wel eerder halen. Alles bij elkaar ga ik er eigenlijk wel vanuit dat ik nu nog 8 weken te gaan heb? 
3 december een gesprek bij de verloskundige en dan zal ik wel meer horen qua tijdsplanning. 
Maar terug naar de was en de bedjes; is hier een vaste week voor om te doen of maakt het niet zoveel uit ? Ik twijfel omdat ik nu denk dat het misschien nog te vroeg is en dat het 8 wel kan stof vangen, maar aan de andere kant kan ik met de week fysiek minder doen.... 
Wat zijn jullie plannen? 

Wila, tip: je kunt alles nu al wassen en drogen en dan in plastic zakken opbergen. Dan vangt het geen stof :) ik heb een deel al gewassen: vooral de dekens, lakens, etc. De kleertjes wil ik wassen zodra ik met 35 weken met verlof ga :)

Hoi allemaal,
Een vraagje aan jullie, zijn hier ook rugslapers aanwezig? 
Ik ben een échte rugslaper, kan ook niet in een andere houding in slaap vallen. Ik ben nu bijna 29 weken, maar kan het kwaad dat je op je rug slaapt? Op internet lees ik verschillende dingen. Ik slaap tot nu toe echt nog heerlijk op mijn rug en heb dan ook nergens last van(moeilijk ademen, benauwd etc). De halve nacht slaap ik dan op mijn rug en ergens ‘s nachts wil ik dan wel naar mijn linkerzijde toe draaien. Ik heb geprobeerd om op mijn linkerzij te slapen, maar ik krijg het toch niet voor elkaar.. 

Ik slaap ook veel op mijn rug, en dat moet geen kwaad kunnen. Het kan zijn dat je een ader afknelt maar dan krijg je van je lichaam automatisch een signaal om te draaien. Dat is wat ik er i.i.g. over gelezen heb. 
Je kan wel heel moeilijk erover doen maarja als je niet in slaap komt op je zij dan heb je weinig keuze toch ;) dus gewoon lekker liggen zoals het goed voelt

Hoi allemaal,
volgens mij is iedereen wel een heel eind met de voorbereidingen.
Donderdag verloskundige geweest en die was eigenlijk zeer tevreden. Vrijdag overdag moest ik nog wel 3x bloedsuikerspiegel testen maar die kwam heel mooi terug dus voor nu geen zwangerschapssuiker. Wel nog echo 6 december om te kijken voor de groei. Maar de verloskundige denkt gewoon veel vruchtwater. Ik ben helaas zelf ook vrijdagochtendvroeg van de trap geroetst. Gelukkig over mn rug en en landde op mn bil.. nog steeds spierpijn en een paar blauwe plekken.. ik hoefde niet langs bij de verloskundige zolang ik de baby maar goed voel en geen bloedverlies of krampen heb. 
Verder toch voor de zekerheid nagevraagd aan de verloskundige of een te drukke baby in je buik ook bestaat maar volgens haar niet. Ze zegt dat het goed is als ze veel bewegen, dus dan genieten we er maar van?
wassen begin ik mee in mn verlof, verlof start begin januari dus dan heb ik nog 6 weken om alles aan kant te maken. Mezelf kennende zal wss alles 4 wk van te voren klaarliggen?

Terug
Bovenaan