uitgerekend februari 2019

Ik ben momenteel 29 weken zwanger. Fulltime werken op een middelbare school wordt nu wel pittig. Ben echt kapot als ik ‘s avond thuis kom. Heb ook zeker drie avonden in de week last van harde buiken, maar een kruik of een warm bad helpen dan wel!
De kraamzorg is afgelopen maandag al geweest voor een intake. Stelt niks voor hoor, gewoon even kennismaken. Ze hebben niet eens gekeken naar de babykamer (die is ook zeker nog niet klaar haha) ik moet nog 4 weken werken en dan lekker kerstvakantie met aansluitend verlof! Ben heel erg aan het aftellen nu ☺️☺️ 
Succes allemaal met de laatste loodjes in het derde trimester ! 

Ah oke dan is het misschien toch normaal dat ze zo vroeg komen. Ik las inderdaad ook dat ze alles zouden nakijken zoals je babykamer enz. Maar dat heb ik nagevraagd en is inderdaad niet zo.
Ik moet ook nog 4 weken werken (na morgen) daarna ook vakantie en aansluitend verlof. Merk sinds de laatste week dat het nu echt zwaar begint te worden, mn buik gaat in de weg zitten en snel moe (humeur is ook niet om over naar huis te schrijven haha).
+ de stress van mn werk dat ik best veel moet voorbereiden voordat ik met verlof kan doet me op dit moment ook niet veel goeds.
achja, nog 4 weken en dan met de beentjes omhoog (en alles uitwassen en klaarmaken)?

Ik heb 3 dec afspraak dat de kraamhulp langskomt voor kennismaking, dus lijkt me wel normaal :) zij gaf al aan dat ze niet komt controleren ofzo maar vooral kennis wil maken. 
Ik ben iets van 9 kg aangekomen tot nu toe. Ging in het begin heel snel en later stond ik echt wekenlang stil. 
Ik moet nog 4 weken en 2 dagen werken en dan m heb ik verlof. Ik kijk er naar uit maar ook weer niet, omdat ik dan bang ben dat de tijd zo langzaam zal gaan. Werken hou ik op zich nog wel vol, maar sommige dagen beter dan anderen en bij zware dagen heb ik in dr avond sinds kort ook wel harde buiken. Laatst wilde die zelfs met kruik maar moeilijk ontspannen. Eenmaal in bed ontspande het en ging baby echt helemaal tekeer haha.
Ik vind het wel echt onwijs spannend hoe snel het nu ineens lijkt te gaan! Nog maar 11 weken! Vanavond heb ik een informatieavond over bevallen vanuit de verloskundige praktijk. Ben benieuwd :) en maandag begin ik met een cursus samen bevallen. Ook erg benieuwd naar!

Ik heb inderdaad ook al een intake gesprek gehad. Bij mij wilde ze wel graag even het kamertje bekijken.

verder merk ik ook dat het werk me steeds meer moeite kost. Kom geregeld dood moe thuis. Alleen nog nooit harde buiken gehad. Is het normaal dat je rond deze tijd harde buiken krijgt?

wel merk ik dat mijn bekken gaan zeuren en probeer ik dus ietsje rustiger aan te doen.

Hoihoi,

Ik heb nog geen afspraak met de kraamhulp staan, maar ze had al aangegeven dat dit tussen de 30-32 plaats zou vinden. Ik ben nu 26 weken zwanger.

Het beddengoed etc heb ik van baby's only. Ook nog 2 lakentjes van een ander merk hoor. 

Hoi hoi,
Weten jullie al of jullie in het z’huis of thuis willen bevallen? Ik dacht heel de tijd aan het z’huis, maar nu was ik gister op kraambezoek en zij was bevallen in het z’huis. Het verhaal wat ze vertelde beviel me toch niet helemaal, je bent gewoon een nummertje en zo gauw het goed ging met haar kon ze meteen naar huis terwijl ze nog onder het opgedroogde bloed zat, ze mocht zich even snel afsproeien maar niet uitgebreid douchen, dus eigenlijk ging ze ‘vies’ naar huis. Een andere college vertelde dat zij ook zeker nog tot 2 uur na de bevalling in de ‘viesigheid’ had gelegen. Sommige collega’s zijn thuis bevallen en hun hebben eigenlijk alleen maar positieve verhalen. Dus ik twijfel zo erg... z’huis geeft me een veilig gevoel, omdat het ons eerste kindje is, maar thuis geeft toch wel een erg vertrouwd gevoel en als je bevallen bent lig je toch al heerlijk in je eigen bedje en heb je lekker je eigen spullen, douche etc bij de hand en je bent al lekker thuis..  

Hey, ik mag niet thuis bevallen omdat het ziekenhuis te ver weg is. Dus voor mij gewoon ziekenhuis. Ik weet niet of ik thuis zou bevallen, stel het schiet niet op of ze poepen in het vruchtwater dan moet je alsnog naar het ziekenhuis.. maar uiteraar de keuze aan jezelf. Waarom ga je niet gewoon een keer kijken in het ziekenhuis? Dan weet je misschien wel wat je wil! 

Terug
Bovenaan