uitgerekend februari 2019

Hoi dames,
Hier nog geen intake gehad van kraamzorg... ze zullen vast binnenkort wel contact met me opnemen..  
ik wil mocht het kunnen thuis bevallen.. zo niet dan is het niet anders...
@gebruiker10075460 ik heb ook last van harde buiken en zeurige bekken..vandaar dat ik op verloskundige advies minder uur per week werk..  en dat bevalt tot nu toe prima.. ik moet ook accepteren dat ik niet alles meer kan doen op me werk of thuis... :) 
Herken het wel ene dag gaat werken prima en ben ik wel moe als ik thuis kom... andere dag ben ik in de middag al gesloopt op werk ... maar ja hoort erbij :) denk goed aan jezelf ...

ik zat net te kijken moet nog 8 weekjes werken voor ik op verlof ga... duurt nog eventjes ... ligt beetje aan of me bekken dat leuk blijven vinden.. anders ga ik iets eerder met verlof 
Fijne avond ?

Ik was benieuwd of iemand de kinkhoest vaccinatie had gehaald voor de bescherming van de eerste paar weken cq maanden van de kleine na de geboorte. Die krijg je dus in je 3e termijn. 
Twijfel zelf nog heel erg. De cijfers liegen er niet om dat de aantallen die besmet worden na een vaccinatie ronde veel lager liggen maar er is nog zo weinig bekend over effecten op de lange termijn! 

Hoi lyam,
Ik heb nog niemand hier ooit over gehoord. Ook nog nooit gehoord dat er een kind kinkhoest heeft in de eerste maanden? Is dat echt zo relevant? 

@MDNS
Blijkbaar zo een 120 baby's per jaar volgens de website van het RIVM.
https://www.rivm.nl/vaccinaties-op-maat/kinkhoestvaccinatie-voor-zwangere-vrouwen
Ik heb een ex schoonzus die verloskundige is en een huidige schoonzus die dat toevallig ook is. Nu hebben die er beide een andere mening over en vind ik het zelf lastig om te bepalen of ik het wel of niet zou willen. Hoe groot is de kans dat je baby het krijgt? 120 op de veel grotere hoeveelheid jaarlijks geboren kinderen is niet zo heel veel. De kans is dus relatief klein. Maar als het toch gebeurd dan schiet je jezelf voor je kop. 
Tenzij ze er jaren later iets aan de vaccinatie over blijken te houden. Dan ook...

Lastig lastig 

De kans is inderdaad klein, maar kinkhoest kan dodelijk zijn voor zulke kleine kindjes (naast dat het heel naar is om je kindje zo te zien worstelen). De reguliere kinkhoest-vaccinatie is als je kindje 2 maanden oud is geloof ik, die vaccinatie zit al langere tijd in het rijksprogramma, dus hier zijn ook wel effecten over bekend. Het lijkt me sterk dat het voor een ongeboren kindje op de lange termijn heel anders zou zijn. De onderzoeken die er zijn laten geen risico zien voor de zwangere vrouw en het kindje. Dus waarom niet €30 uitgeven en je kindje daarmee ook de eerste 2 maanden beschermen. 
Maar ieder zo z'n ding hè;) Vaccineren blijft altijd een gevoelig onderwerp.

Ik heb dat inderdaad ook te horen gekregen van een collega over de vaccinatie en zelf had ik er ook nog niet van gehoord.. ik moet dinsdag naar de vk, dus ik dacht dan vraag ik daar het een en ander erover. Ik weet het zelf ook niet zo goed waar je goed aan doet ?

Ik heb me even vlug ingelezen erover. Maar ik vind het idd wel een twijffelgeval. In america wordt het blijkbaar al langer gedaan, maar in nederland zijn er tussen 2005 en 2014 naar weten 5 kindjes gestorven aan kinkhoest.. heel eerlijk.. dit is niet heel veel? Ook staat er dat er geen bewezen negatieve effecten aanzitten zowieso voor het ongeboren kind.. ik denk dat het een questie is van risico van de vacinatie nemen of risico zonder de vaccinatie nemen. Ik zal het ook nog is navragen aan de verloskundige. Het is trouwens ook niet gezegd dat als je je inent dat je het dan niet krijgt.. krijg er een beetje griepprik gevoel bij.. ik zal me er wel even verder in verdiepen en navragen aan verlosk.

Terug
Bovenaan