uitgerekend februari 2019

Hoi dames, 
Ik heb wel ergens gelezen dat de kinkhoest vaccinatie vanaf 2019 vergoed wordt. Dus dat scheelt die paar tientjes dan wel.

Zijn er dames die gaan overstappen van zorgverzekeraar? Ik ben mezelf heel erg aan het orienteren, omdat wij de luxe hebben de zorgverzekeraar aan te passen aan onze huidige situatie. Ik wil bijv graag in het ziekenhuis bevallen en dat scheelt een hoop geld als je je daarop goed kunt aanvullen kwa verzekering.

Hebben jullie al georienteerd welke zorgverzekering goed past bij zwangerschap/bevalling/kraamzorg? 

@gebruiker; hou er rekening mee dat die vaccinantie het beste werkt tussen de 28 en 32 weken omdat het dan nog kan worden doorgegeven  via de placenta . Mocht je deze dus willen kan je misschien even kijken wanneer je 32 weken bent? Lees op de site van de rijksoverheid wel dat het tot 38 weken gezet wordt, maar ook daar staat dat de werking het beste is tussen 28 en 32 weken. 
Ik blijf verder bij mijn huidige verzekering (ditzo), wel 1 van de duurdere maar ben super tevreden over hun. In het verleden ook wel eens voor de goedkopere gegaan (Zekur) maar net dat jaar werd ik ziek en bleken hun heel veel niet te verzekeren of moest ik 45 km rijden om een vergoeding te krijgen. Hier toen zo'n financiële klap van gehad dat ik nu liever wat meer betaal maar wel overal terecht kan. 

Ik hoorde van mijn toekomstige kinderopvang dat ik alvast de toeslagen moet aanvragen bij de belastingdienst omdat dat zo lang op zich kan laten wachten. Maar hoe kan ik iets aanvragen over een baby die nog niet bestaat? Plus ik moet mijn geschatte jaar inkomen vermelden maar ik ga na mijn verlof ouderschapsverlof opnemem waarbij ik dus een ander jaarsalaris krijg. 
Iemand hier al ervaring mee ? 

Hoi allemaal! 
Herkent 1 van jullie dit? 
Ik ben nu 30 weken zwanger, maar ik voel me zo futloos. Ik denk dat futloos de beste omschrijving is.. als ik op de bank zit heb ik de puf niet om op te staan of ik denk ah leuk ga dit even doen en 10 sec later denk ik ah nee laat maar. Ook zijn mijn benen soort van lam/moe/spierpijnachtig alsof ieder moment de kramp erin kan schieten. Sinds een dag of 2/3 heb ik dit ineens ?

Hoi allemaal!
Bij collega’s van mij is er ook kinkhoest geconstateerd. Voor mij reden genieg om de kinkhoest vaccinatie te nemen. 
Van mijn kant even een update (sorry voor de lange tekst!): Afgelopen week een bloedtest gedaan omdat ik rhesus negatief ben. Vandaag naar het ziekenhuis geweest omdat mijn waarde naar de suikertest 0,2 te hoog was. 
Gynaecoloog heeft een groei echo gemaakt en het buikje van de kleine schijnt wat aan de grote kant te zijn. Maar nog net onder de grens. Voor de rest is alles gemiddeld en volgens de verloskundige is mijn buik ook precies gemiddeld ‘keurig’ in haar eigen woorden. Ben tot nu toe 7 kilo aangekomen.
a.s. Maandag mag ik weer langs het ziekehuis voor een afspraak bij de internist en een diabetes verpleegkundige. Mocht bij de volgende groei echo het buikje nog aan de grote kant zijn of wanneer ik insuline zou moeten spuiten wordt ik opnieuw doorverwezen naar de gynaecoloog.  
Iemand van de kraamzorg zou deze week langskomen maar heeft zich ziek afgemeld dus de afspraak is verschoven naar volgende week??
@gebruiker10079116: ik voel me precies hetzelfde. Nu slaap ik ook erg onrustig maar wordt ook van alles zo moe! Kan elke dag wel een dutje doen en dan nog ‘s avonds super vermoeid zijn. Ik ben hierdoor nu volledig gestopt met werken omdat alles afspraken rondom de zwangerschap en het werken daarnaast te veel van mij vergt. Heb jij je ijzer waarden ook laten controleren? 

Hi iedereen!
Ik ben nieuw hier, dus heb nog lang niet alles kunnen lezen, haha. Ik ben nu 28+5, uitgerekend op 17 februari van een meisje. 
Ik zit nu sinds augustus in de ziektewet wegens zwangerschapsdepressie. Sinds 2/3 weken krijg ik, in overleg met de arts, antidepressiva. Het werkt nu al erg goed, dus ik kan sinds kort een beetje genieten van de zwangerschap. Mijn vriend ondersteund me gelukkig heel erg, maar door de medicatie moet ik wel op medische indicatie in het ziekenhuis bevallen. 
Zelf ben ik erg blij dat het weer beter gaat en ik kan dan ook niet wachten om ons meisje straks te ontmoeten, dan zal alles het waard zijn geweest!

Hoi allemaal, De kinderopvangtoeslag kun je pas aanvragen als het geboren is. Je heb een bsn nodig. Ik slaap ook zo slecht heel ligt hoor alles zelfs met oordopjes in. Ben om 3:00 dan klaar wakker. Zit midden in een verbouwing nieuwe vloer en keuken zitten er nu in. Alles liep verkeerd grr nu alles soppen en inruimen en hopelijk krijg ik dan ook meer rust. En slaap ik ook beter de vitamine d druppels hebben me wel veel meer energie gegeven voel me minder futloos. Alleen nog veel bekkenpijn....

Ik werk in het ziekenhuis met kinderen en heb al kindje van 4 weken dood zien gaan aan kinkhoest. Daarnaast ook meerdere kindjes weken in het ziekenhuis zien liggen vanaf 3-4 weken oud met kinkhoest. Ze gaan dus niet allemaal dood, maar 6 weken in het ziekenhuis liggen met ernstige ademhalingsproblemen is ook niet niks. In belgie vaccineren ze ook al bijna alle zwangeren. Ik zou het dus altijd doen want voorkomen is beter. Genezen kan je t namelijk niet, als je kindje t krijgt moet hij of zij er zelf voor vechten. Artsen kunnen alleen ondersteunen waar mogelijk

Thanks Poevie ? stond op mijn lijstje om maandag de belastingdienst te bellen met dezelfde vraag dus fijn dat dat niet meer hoeft. 
Mamaaatje zo denk ik ook; voorkomen is beter dan genezen. De meeste beginnen idd over hoeveel baby's er aan overlijden, maar vergeten de baby's die er (soms gruwelijk) ziek van worden. Het vervelende met kinkhoest is vooral dat je het niet zelf onder controle hebt, je partner kan het ook meenemen van zijn/haar werk of de supermarkt. 
Better Safe than sorry 

Terug
Bovenaan