uitgerekend februari 2019

Overigens, wat betreft kinkhoest vaccin. In belgie wordt ook geadviseerd papa te vaccineren. Dan is zowel papa, mama als baby beschermt. 

@mamaatje en lyjam: ik heb een tijdje niet gekeken op het forum en nu zag ik ineens dit over de vaccinatie voor kinkhoest. Ik was gelukkig net op tijd voor de 32 weken maar echt net aan. Vind het vreemd dat verloskundige daar zelf niks van heeft gezegd. Ik ben nu 31 weken en 5 dagen en heb vandaag gelukkig het vaccin zo snel mogelijk kunnen halen omdat ik in een apotheek werk. Maar wel heel erg bedankt voor het melden anders was ik er nooit achter gekomen. Het is een kleine kans maar ik denk ook beter voorkomen dan genezen zeg!  En het is me dan die paar tientjes zeker waard.
@Vesx welkom! Lijkt me wel heel zwaar. Helpen de medicijnen nu wel? Ik hoop dat je er snel vanaf bent dat je weer kan genieten! 

@hetmeisje bedankt!! Het gaat wel wat beter ja. Ben nog lang niet waar ik wil zijn, maar langzamerhand kom ik er wel :)

Hoi allemaal,
Hoe is het met jullie? Ook al aan het aftellen naar verlof?
Ik moet lekker nog 2 weekjes werken en dan heerlijk vakantie en aansluitend verlof. Ik merk nu toch ook wel dat ik steeds meer moe ben als ik uit het werk kom en snel een zeurderige rugpijn krijg als ik lang in een houding zit. 
Gisteren nog een groeiecho gehad bij de verloskundige, alles was gelukkig goed en ze verwacht (als alles zo binnen de lijntjes loopt uiteraard) dat het rond de 7/7,5pond gaat worden dus dat zou prima zijn. De dag voor kerst nog een keer terug voor een nieuwe echo, stiekem wel leuk om af en toe en kijkje te kunnen nemen. 
De schopjes en draaien in mn buik worden wel steeds heftiger, doet het bij jullie soms ook pijn/naar gevoel?
verder slaap ik slecht.. word snachts wakker van pijnin mn heupen en knieen en dit gaat alleen over als ik uit bed ga en even een rondje doe.. alleen lig ik daadna natuurlijk weer wakker.. 
Proef van de geboortekaartjes hebben we digitaal gekregen, dan wordt het ineens toch wel heel echt! Zo leuk!
ben benieuwd hoe het met jullie gaat!

@MDNS fijn dat het goed gaat! Hoe ver ben je nu?
Dat van de slechte nachten herken ik. Dat is voor mij ook een reden om naar het verlof toe te leven. Ik moet nog 1 weekje en dan ga ik er vervroegd uit. Heb 3 weken extra vrij voor mijn verlof en hoop er nog even op uit te kunnen met mn vent. Toch de laatste keer met zn 2e. 
Merk dat mijn concentratie ook steeds minder wordt. Hebben jullie daar ook last van? 
Vraag me wel af of mijn huid op mijn buik heel blijft. Het trekt de laatste paar dagen behoorlijk! 

Hoi dames !
al een tijdje niet geweest meer , alles even snel gelezen van de afgelopen tijd. Ik herken me ook in het slechte slapen , word van alles wakker en als ik eindelijk toch slaap en ik word wakker kan ik niet in slaap komen. Drama ?ook niet handig met vroege diensten.
en ook ik voelde me in de tweede trimester top fit en sinds twee weken futloos en moe. Ik heb het vermoede dat Mn lage bloeddruk ook mee speelt. Maar al met al weten we allemaal waarvoor we het doen! ? nog een paar maandjes en dan is de kleine Meis er 

Hoi allemaal! 
@mdns, dat gevoel van draaien in je buik herken ik inderdaad ook. In het begin was het echt zwemmen en nu zijn het verschuivingen en dat is soms een best naar gevoel. 
Mij moet nog 2 weekjes werken en dan ga ik met verlof, ik ben dan 34 weken. 
Verder gaat het eigenlijk super goed, alleen moet ik opletten dat ik niet gek doe met mijn benen anders wil de kramp er nog weleens inschieten. 
Weten jullie ook al wat jullie gaan doen qua voeding, borst of kunst? 

Ja dat van dat schuiven in je buik herken ik ook! De eerste keer schrok ik zo erg dat ik een gilletje moest onderdrukken haha. Super gek gevoel! Ik merk nu ook zoveel verschil in activiteit tussen dagen dat ik werk en dagen dat ik mijn rust krijg. Alleen daarom al kijk ik nu uit naar mijn verlof :) nog 2 weken en 2 dagen werken!
Ik heb nog steeds niet duidelijk of ik borstvoeding wil geven maar heb gewoon besloten om het te gaan proberen en kijken hoe het gaat. Gaat het dan mooi, gaat het niet dan lekker over op kunstvoeding :) ik ga er niet over stressen. Ben ook niet zo'n vrouw die super pro het een of ander is. Denk dat je daarmee alleen maar teveel druk erop legt en dat werkt voor borstvoeding averechts :p 

Terug
Bovenaan