uitgerekend februari 2019

Ongeduldje: heel herkenbaar. Ik was zelf ook iets meer voorstander van kunstvoeding dan borstvoeding, maar ja, het is vooral de eerste paar weken gezonder dus we gaan ons best doen. Afgelopen week naar een informatie avond over borstvoeding geweest en daar nog wel wat handige tips & trucs geleerd die mij wat meer vertrouwen geven. Vind het vooral een gek (en omslachtig) idee dat er straks zo'n klein babytje aan mijn borst hangt. De cursus was gratis via het GGD, misschien is die er ook in jouw omgeving. 
Stiekem heb ik al wel het "6 weken afbouwschema" op mijn telefoon ? 

Hoi hoi. 
Wat leuk een forum van de februari kindjes.Ik ben uitgerekend op 3 februari van een zoontje. Opzich een redelijke rustige zwangerschap gehad tot de 30 weken. daar kreeg ik onverwachts een bloeding. daar kwamen we achter dat ik dus een laagliggende placenta heb.. vervolgens week 31 weer een flinke bloeding en opgenomen 2 dagen in het ziekenhuis en helaas ligt de placenta nog tegen de baarmoedermond aan. Wil absoluut geen onrust veroorzaken maar misschien zijn hier toch mama.s die er ook ervaring mee gehad hebben of ook hebben. En hun ervaring ermee kunnen delen.. ben er toch best van geschrokken en gelukkig kan het nog alle kanten op gaan en het belangrijkste is wel de kleine man doet het wel goed en die lijkt er gelukkig ook totaal geen last van te hebben..

@lyam ik ben nu 31 weken (morgen) ik ben inderdaad ook heel chaotisch en snel moe. Fijn dat je lekker nog even de tijd hebt samen idd. Ik hoop dat je buik heel blijft. Bij mij staat ie soms ook zo strak als een snaar maar tot nu toe zie ik alleen groeistriemen op mn benen en billen?
Ik ga ook proberen borstvoeding te geven maar vind het ook geen must, als het leuk is probeer ik het maar ik moet ivm met werk toch ook vrij snel weer afbouwen omdat ik niet wil kolven op het werk enz. Dus ik hoop dat het lukt voor de eerste 4 a 6 weken en daarna dan afbouwen.. 
@happlovebaby wat heftig zeg! Daar schrik je flink van uiteraard.. hebben ze bij de 20-weken echo niks gezegd over de placenta? Ik heb toevallig deze week een echo gehad en bij mij zag alles er gelukkig goed uit, placenta ook gezond en goed van achteren. 
Ik hoop dat je verder nog een goede zwangerschap hebt.. hebben ze verder iets gezegd over de verloop van je zwangerschap mbt de bloedingen ed? En uiteraard mag je zulke dingen delen, het forum is niet alleen voor leuke dingen:) 

Hoi hoi
Bedankt voor uw reactie. Maar er was niks over gezegd of gezien had zelfs nog met de 20 weken echo nog een extra echo omdat ze dachten dat er maar 1 ader in de navelstreng zat. Toen ben ik in Nijmegen nog helemaal bekeken en daar werd ook niks van gezien of gezegd.. Dus wij waren ook enorm geschrokken dat we dit vorige week te horen kregen. Het vervolg is nu eigenlijk afwachten er kunnen meer bloedingen komen en afhankelijk van de hoeveelheid word ernaar gehandeld als het teveel is komt er een kans op een spoedkeizersnede en tot week 34 is er dan ook nog een medicatie die ze toe kunnen dienen voor een versnelde longrijping..Hopelijk blijft het nu ook rustig en heb thuis nu ook bedrust.. maar je leeft nu wel echt van dag tot dag en hopend dat onze kleine vent het nog even zo volhoud. Wel fijn dat u een goede zwangerschap heb en lekker van genieten natuurlijk..?

Hoi,

een collega van mij had ook een laagliggende placenta en moest al vroeg heel rustig aan doen. Dus vrijwel de hele dag op bed liggen. Dit om te voorkomen dat ze ging bevallen en/of die bloedingen kreeg. Zij is met 37 bevallen via een keizersnee. Kindje was wel gezond hoor.

Hoi Larissa.
Oh dat is wel heel fijn om te horen en gelukkig dat alles verder goed is verlopen. 
Inderdaad Moet nu ook rustig aan doen en afwachten. Ben er alleen een beetje bang van geworden omdat het nu in 2 weken al 2 x is voorgevallen.
In ieder geval bedankt voor uw reactie! Goed om te horen.

Hoi allemaal,
Hier nu 29 weken en 3 dagen. Sinds afgelopen week gaat het lichamelijk een stuk minder. Ik heb een hele dikke buik, ook veel vruchtwater en de baby zit heel hoog tegen mijn ribben aan waardoor ik daar behoorlijk last van heb en ook veel pijn in de rug heb. Dus als ik lange tijd moet zitten, weet ik op een gegeven moment niet meer hoe ik moet zitten van de pijn. Alleen plat liggen op de bank of op bed helpt dan goed.
Afgesproken op het werk dat ik vanaf volgende week nog maar 4 uurtjes per dag ga werken en even kijken hoe dat dan gaat. Officieel mag ik 11 Januari met verlof dan ben ik 34 weken.
Verder is die kleine heel erg bewegelijk wat ik heel fijn vind hihi. En ligt hij nog lekker in een stuitligging, maar dit kan nog alle kanten op. Hij heeft nog heel veel ruimte om te draaien.
@happylovebaby wat vervelend en erg eng zeg van jou placenta. Dat is even schrikken, gelukkig weten ze het nu en kunnen ze daar dan ook naar handelen. Bij mij hebben ze niet gezegd waar de placenta in mijn buik ligt, maar ga er dus vanuit dat dit wel goed zit. 

Hoi LisaaB
Lekker je rust nemen. En als de 4 uurtjes nog teveel aan voelen gewoon lekker thuis blijven. Dat lijkt me ook wel pittig als die zo hoog ligt ook waarschijnlijk dat je een stuk minder lucht heb. Bij mij ligt die wel al met zn hoofdje naar beneden dus dat scheelt wel.
Het was inderdaad behoorlijk schrikken en zeker fijn dat ze het nu weten.. had natuurlijk wel liever gehad dat ik het eerder wist zodat je met bepaalde dingen extra rekening houd en nu ook niet zo geschrokken was maar ach het belangrijkste is wel als de kleine het goed doet wat wil je dan nog meer.Je kan altijd voor jezelf vragen of ze er extra goed na willen kijken zodat je het wel in ieder geval zeker weet.
Groetjes 

Terug
Bovenaan