uitgerekend februari 2019

Hoi allemaal,

Ik had in de zwangerschap van ons dochtertje ook echt zo'n gek gevoel bij borstvoeding geven. Vond het zo'n raar idee, was bang dat t niks voor mij zou zijn. Liet de opties open en dacht, ik probeer het, lukt het niet of voelt het niet goed, dan stop ik. Maar gek genoeg vond ik het juist n prachtif moment, het borstvoeding geven. Heb dan ook bijna niet hoeven kolven en het ging allemaal aardig vanzelf, dat scheelt. Je moet gewoon echt naar je gevoel luisteren. Als je het gewoonweg niet fijn vindt of pijnlijk is, is het fijn als je voor jezelf kan zeggen; het is prima zo, de fles is ook goed. Dat scheelt zoveel stress. Enne, of je nu borstvoeding geeft of de fles, er zijn toch altijd mensen die er anders over denken. Daar moet je gewoon niets van aantrekken. Andere mensen weten het toch altijd beter. ☺
Ik vind het wel een erg fijn idee dat de bevalling steeds dichterbij komt, mn lichaam raakt aardig op! Morgen weer 'n echo bij de VK om te kijken of ons wondertje goed is gegroeid, blijft gek genoeg toch weer spannend! 

Bedankt voor de tip P :) dat was ook mijn plan. Gewoon kijken hoe het loopt en vooral niet stressen. 
Balen dat je lichaam zo op raakt! Ik moet afkloppen maar heb altijd nog weinig klachten. Alleen vermoeidheid maar dat hoort erbij dus ik kan het wel handelen ;) kijk wel uit naar verlof maar ben ook bang dat ik me ga vervelen voordat baby er is haha. En ik zie wel op tegen de bevalling maar heb er geen stress om. Beetje dubbel. 

Ik ben 5 febr uitgerekend maar bij ons komt het eerder ivm zwangerschapsdiabetis en een te groot/zwaar mannetje. Ik moet nog een week of 6, aftellen!!!
Ook merk ik dat t zwaarder word, val soms flauw omdat hij mn grote vaten dichtdrukt, zere heupen, alles gaat in slakke tempo, mn geheugen is een vergiet en mn vingers doen zeer van t controlern van de bloedsuikers... kijk stiekum er wel naar uit dat dit alles weer normaal word...
Iedereen sterkte met de kaatste lootjes...

Mamaloetje; zo jij hebt de kwaaltjes zeer te pakken! Gelukkig weet je dat er iig een eind aan komt met 6 weken. Hoever ben je dan? 37? 
Dat met die zere vingers herken ik wel, in heb ook suiker. Wat bij mij veel beter werkt is zonder prikpen prikken dus gewoon zelf die naald er in doen ? Stomme prikpen doet het zo vaak net niet goed dat ik wel 10 gaatjes heb maar geen bloed. 
Nog een tip maar misschien weet je dat al; er is een verdovende crème te verkrijgen speciaal voor als je met diabetes moet prikken. Dit kan het ziekenhuis voor je op recept aanvragen. Ik las dit op de site van het diabetes fonds. 
Beterschap ?

Thx voor de tip Wila!
Ik ben dan 38w. Ben er ook echt klaar mee haha...
Wij hebben de hele baby uitzet bij elkaar maar wanneer maak je t bedje op, zet je de box in de woonkamer ed? Iemand een idee? Tis mn 1e kindje, heb echt geen idee...

Hallo allemaal,
Met het kindje en mij gaat het gelukkig erg goed, het eerste en tweede trimester had ik meer kwaaltjes etc. dan dat ik nu heb, kan nu echt enorm genieten van het zwanger zijn ☺️
Volgens mij is de vraag al een tijdje geleden gesteld maar ik wil graag thuis bevallen, ben heel huiverig voor ziekenhuizen en ontspannen word dan wat lastig.. Wanneer het nodig is om naar het Z-H te gaan dan gaan we uiteraard maar wil het eerst thuis proberen en hoop dat dit lukt! 
Eerst vond ik borstvoeding ook een raar idee, heb er veel over gelezen en met ‘deskundigen’ over gehad waardoor ik het nu anders zie en wil proberen om te geven. Lukt het niet dan stop ik er weer mee.. Wil er niet teveel druk op leggen dat ik bv MOET geven. 
Af en toe word ik best wel angstig wanneer ik aan de bevalling denk. Weet echt niet wat ik mezelf er bij voor moet stellen qua pijn en hoe lang het ongeveer duurt.. je hoort hele wisselende verhalen wat niet altijd helpt haha ?
Hoe bereiden jullie jezelf voor op de bevalling? 
@mamaloetje: vanaf 36 weken ongeveer zetten wij het wiegje op onze slaapkamer, is al wel opgemaakt maar dat oefen ik zo wat elke week haha ? de box staat bij ons al een aantal weken in de kamer waar ik overigens wel commentaar op kreeg want het was ‘zo vroeg om die al in de kamer te zetten’ en ‘zo’n onhandig ding waarom zet je die nu klaar’? 
Afgelopen maandag was mijn laatste officiële werkdag, zat helaas al een paar weken in de ziektewet ivm harde buiken dus de overgang naar verlof is wat vreemd.. 

Ha allemaal. Ik lees al een tijdje mee. Wat goed om zoveel positieve verhalen te lezen. Ik ben 20 feb uitgerekend. Het wordt een jongen! Alles gaat goed alleen die jeuk..... nu blijkt het bij mij aan te hoge waardes voor galzouten te liggen. Het is niet altijd bekend bij verloskudingen dat jeuk er niet altijd zomaar bij hoort... dus laat maar je galzouten kijken als je jeuk hebt, vooral in het laatste trimester. Succes allemaal met de laatste voorbereidingen. En natuurlijk straks met de bevalling. 

Hoi allemaal, Ik lees het boek veilig bevallen. Vind zoveel dingen herkenbaar met mijn andere twee bevallingen. Vind het ook weer super spannend. Ben twee keer binnen 3,5 uur bevallen super snel dus en het nadeel was dus echt een weeenstorm en naweeën.  Bij mijn eerste werd ik ingeleid en de laatste 45 min persen, werd mijn zoon geboren. Ik dacht altijd 3x persen en je kind is er uit maar dat viel ff tegen. En wat ik ook niet wist is dat je zo'n spierpijn heb na een bevalling....Bij mijn dochter gewoon thuis bevallen en na 4 persweeen lag ze op mijn buik. Ben erg benieuwd hoe het nu gaat lopen. Want de verloskundige zij al wij moeten ff goed afspreken wanneer je ons gaat bellen. Waarschijnlijk gaat de bevalling nu nog sneller. De vorige keer kwam ze binnen en toen belde ze meteen de kraamzorg en toen die binnen kwam ging ik net persen. Ik vond het prettiger om thuis te bevallen gewoon in je eigen omgeving eigen spullen etc... verder de laatste dagen weer veel last van mijn bekken en harde buiken dus weer ff stapje terug...

Terug
Bovenaan