De vaccinatie die ze nu tijdens de zwangerschap geven (DKTP) is exact dezelfde die de baby met 3 maanden krijgt. De reden dat je het nu tijdens de zwangerschap kan halen is om te zorgen dat de baby gelijk bij de geboorte al beschermd is. Het eerste levensjaar krijgen ze deze prik 3 keer, daarna nog 2 keer als ze 4 jaar zijn. Als je tijdens de zwangerschap een prik hebt gehaald dan krijgt je baby de prik 2 keer ipv 3 keer. Vanaf volgend jaar (dus volgende week) valt deze vaccinatie ook in de basisverzekering en wordt het landelijk aangeboden zonder dat je er zelf om hoeft te vragen. Dat jullie niet met veel mensen werken is een hele gekke reden, zodra je in het ziekenhuis gaat bevallen zwermen er ook miljarden bacteriën door de lucht en tijdens je krasmtijd ga je ook niet aan al je visite vragen of hun met veel mensen werken. Maar hey, ieder voor zich en als je anti vaccinatie bent moet je dat absoluut zelf weten. Ik denk alleen wel dat jouw verloskundige zich wel eens mag laten bijscholen/informeren wat voor vaccinatie dit is want als zij denkt dat de schades niet bekend zijn dan heeft ze er kennelijk geen weet van dat dit de klassieke DKTP prik betreft... Mocht je toch nog zelf informatie willen raad ik je aan km te kijken op de site van het RIVM. Ook kan je hierover informatie opvragen bij het GGD, dit kan ook telefonisch. Verder hoop ik natuurlijk dat we allemaal voor niks de vaccinatie hebben gehaald en dat de kinkhoest al onze baby's met rust laat ?? gevaccineerd of ongevaccineerd!