uitgerekend februari 2019

Ik wil graag uiteraard mijn vriend bij de bevalling hebben en daarnaast ook nog mijn moeder. Vandaag 31+1 en vanmiddag de Boosterix vaccinatie tegen Difterie, tetanus en kinkhoest gehad.  Hebben veel zwangere vrouwen op dit forum gekozen voor deze vaccinatie? Volgens mij is het bij ons in de buurt nog niet heel bekend. De huisarts assistente vroeg mij verbaasd waarom ik dit graag wou en wie mij dat had geadviseerd. Ze heeft toen overlegd met de huisarts en hij vond het niet nodig, maar het mocht wel op eigen verzoek. En dit heb ik dan ook gedaan, vind het een fijn idee dat mijn kindje straks meteen beschermd is wanneer hij geboren wordt.

@lisaab die heb ik vorige week donderdag ook gekregen die zelfde  vaccinatie .. @marstef bedankt vooor tip zal wel wat Rennies gaan halen 

@pegg vervelend he dat maagzuur! Bij mij helpen rennies ook wel, en verder even uitproberen welk eten goed valt. Bij mij zijn pittige dingen en veel sappen ed niet echt aan te raden maar misschien is het bij jou anders.ik heb met mijn verloskundige gesproken over de vaccinatie maar die zei dat er nog steeds geen bewijs is dat de vaccinatie op langer termijn geen schade aanricht bij het kindje. Er zijn 2 grote partijen die het nog niet met elkaar eens zijn. Dus zei ze zolang wij geen 100% groen licht hebben raden we het nog niet aan. Uiteraard mocht het wel maar ze zei aangezien het je eerste kindje is en jullie geen beroepen hebben waar je veel in aanmerking komt met mensen raadde ze het niet perse aan. Ik heb eindelijk verlof!!! Toch wel een gek idee dat ik zo lang mn collegas niet ga zien en niet hoef te werken. Maar ook wel een lekker gevoel en nu helemaal focussen op het kindje☺️

@mdns... ik heb deze vaccinatie gewoon gekregen zonder dat ik een andere voorgesteld kreeg..dokter had deze besteld... ze zullen toch niet iets geven wat niet helemaal veilig is voor kindje? Lekker zeg verlof geniet er van..  Zit nu ook aan een kuur voor me blaasontsteking... had geen symptomen van blaasontsteking tot ik dus enorme rugpijn omderrug kreeg en buikpijn... en nu staat het ook nog op kweek om veder te onderzoeken.. heb wel beetje last van die medicatie...maar goed hopelijk helpt het.. moet rust houden van verloskundige maandagmiddag weer controle ... vind alles zo spammend zeker nu ik last heb van blaasontsteking ...  baby zit bij mij nog steeds zo hoog lekker bij mijn ribben en bovenkant aan bewegen... nog iemand die baby zo lekker hoog voelt ☺️

Ik vond het ook wel lastig om te beslissen of ik wel zou vaccineren of niet. Maar gezien ze het in het buitenland al doen sinds 2011 en er ook geen bewijzen zijn dat er bij een zwangere vrouw en het kindje ooit complicaties zijn aangetroffen had ik toch besloten om het wel te doen. Ik denk dan dat de kans groter is dat een pasgeboren kindje kinkhoest krijgt dan dat hij schade overhoudt van de vaccinatie. Maar het blijft een lastige situatie.@pegg, ik voel hem ook lekker hoog. Kan ook echt niet lekker zitten haha. Hij lag in stuit, maar is inmiddels wel al omgedraaid dus dat is mooi :)

@mdns wat een aparte redenatie van de verloskundige, dat jullie niet met veel mensen werken hoef je geen vaccinatie? Maar als je kind straks naar de kinderopvang gaat komt het zeker wel in aanraking met veel anderen. Daarom heb ik juist wel besloten de vaccinatie te nemen. Het is in het buitenland wel al veel langer in gebruik. Op de website van rivm staat informatie over al het wetenschappelijke onderzoek hierover. @pegg ja bij mij ligt ze ook nog erg hoog, daarom regelmatig maagzuur ;) soms besluit ze zich lekker in mijn maag te nestelen, dat is best onaangenaam. Bij mij helpt vanillevla erg goed tegen maagzuur. Ik moet na de kerst nog twee dagen werken en dan verlof! Gek idee inderdaad maar toch ook fijn. Ik merk dat ik sneller moe ben, dus fijn om straks meer rust te kunnen nemen op momenten dat het nodig is. 

De vaccinatie die ze nu tijdens de zwangerschap geven (DKTP) is exact dezelfde die de baby met 3 maanden krijgt. De reden dat je het nu tijdens de zwangerschap kan halen is om te zorgen dat de baby gelijk bij de geboorte al beschermd is. Het eerste levensjaar krijgen ze deze prik 3 keer, daarna nog 2 keer als ze 4 jaar zijn. Als je tijdens de zwangerschap een prik hebt gehaald dan krijgt je baby de prik 2 keer ipv 3 keer. Vanaf volgend jaar  (dus volgende week) valt deze vaccinatie ook in de basisverzekering en wordt het landelijk aangeboden zonder dat je er zelf om hoeft te vragen. Dat jullie niet met veel mensen werken is een hele gekke reden, zodra je in het ziekenhuis gaat bevallen zwermen er ook miljarden bacteriën door de lucht en tijdens je krasmtijd ga je ook niet aan al je visite vragen of hun met veel mensen werken. Maar hey, ieder voor zich en als je anti vaccinatie bent moet je dat absoluut zelf weten. Ik denk alleen wel dat jouw verloskundige zich wel eens mag laten bijscholen/informeren wat voor vaccinatie dit is want als zij denkt dat de schades niet bekend zijn dan heeft ze er kennelijk geen weet van dat dit de klassieke DKTP prik betreft... Mocht je toch nog zelf informatie willen raad ik je aan km te kijken op de site van het RIVM. Ook kan je hierover informatie opvragen bij het GGD, dit kan ook telefonisch. Verder hoop ik natuurlijk dat we allemaal voor niks de vaccinatie hebben gehaald en dat de kinkhoest al onze baby's met rust laat ?? gevaccineerd of ongevaccineerd! 

Nou ik kom net van huisarts... sinds van weekend in een keer heel groot soort abces tussen me lies net zo groot als mijn pink en pijnlijk met zitten lopen... hebben ze het net toch even open gesneden om alle pus er uit te laten.. zonder verdoving.. loop nu als een oude oma... wat een gevoelige plek..weet dat bevallen meer zeer gaat doen haha maar dan krijgen we er wat moois voor terug...Vanmiddag weer op controle bij verloskundige ben erg benieuwd weer ☺️..box staat nu in woonkamer en vriendlief is begin aan maken met meubels in elkaar zetten .. nu ik het bedje zie staan begint het toch wel heel echt te worden....  wil jullie allemaal alvast hele fijne kerstdagen wensen ?

Terug
Bovenaan