uitgerekend februari 2019

Grappig dat ook velen gister een babyshower hebben gehad erg leuk! Slapen gaat bij mij nu inderdaad ook een stuk minder. Hoef er snachts gelukkig niet vaak uit om te plassen, meestal 1 keer per nacht. Maar wordt wel heel vaak wakker in de nacht een stuk of 5 keer en ben veel aan het draaien.Verder heb ik alles klaar, moet alleen nog alles wassen en een vlucht tas klaar maken maar dit doe ik vanaf volgende week want dan heb ik eindelijk verlof! Tot nu toe ben ik 13 kg aangekomen en krijg ik heeeeel vaak, maar dan ook heeeel vaak de vraag of er niet twee kindjes in die grote buik zitten haha terwijl er toch echt maar eentje in zit.

@Lyam: volgens mij vroeg jij naar een hoge co-sleeper: wij hebben deze gekocht: https://www.petiteamelie.nl/co-sleeper-lilly-90x40cm-inclusief-eco-matras-wit.html    De matrasmaat is wel wat afwijkend, maar hij is wel lekker hoog!Ook wij verwachten een grote baby, bijna alle metingen zitten in P95 tot P99, dus alles is wel in verhouding. Morgen weer controle, ik ben benieuwd hoe de groei nu gaat. Wij zijn inderdaad verder ook klaar. Het huis is wel zo goed als aan kant en alle spullen voor de babykamer zijn gewassen, gesorteerd, gestreken en klaargelegd. De box staat in de woonkamer, net als de kinderstoel en komend weekend gaat de Isobase voor de Maxicosi in de auto (dat wil ik niet nog eens op het laatste moment doen). 

Ik heb afgelopen maandag een groeiecho gehad omdat ze dachten dat onze kleine man nogal aan de grote kant was maar gelukkig viel het allemaal mee, ze schatte hem nu 7-7.5 pond bij de geboorte dus dat is een mooi gewicht. Over 1.5 week nog even voor de zekerheid een groeiecho. Ik heb geen suikertest gehad maar daar ben ik niet rouwig om als ik veel dames hoor is dat niet echt heel erg lekker.Qua maat kleertjes heb ik eigenlijk alles is maat 56 en niks in maat 50, hoe hebben jullie dat?Ik heb het vermoeden dat ik a.s. zaterdag mijn babyshower krijg. Mijn man gaat een nachtje weg en ik moet hem ergens heen brengen terwijl anderen in onze buurt wonen hem ook gewoon kunnen ophalen, dus voor mij is 1+1=2?Ik mag deze week nog 2 ochtenden werken en volgende week nog 3 ochtenden en dan is het werken voorlopig klaar. Dat lijkt me wel een heel raar idee maar heb er onwijs veel zin in. Echt aftellen nu. Jullie al met verlof of zijn jullie ook aan het aftellen?

Ik heb het meeste zelf ook in 56 maar ook een aantal rompertjes in 50/56 van de HEMA en van de Tumble n Dry in maat 50. Moet toegeven dat ik de HEMA rompers echt wel mooi vindt en dat de kwaliteit echt wel netjes is. De rompers van Tumble voelen toch wat dunner aan dan die van de HEMA. 

Ik ben zelf al een kleine 3 weken met verlof moet ik bekennen. Officieel pas sinds deze week maar dat heeft te maken met het feit dat ik nog twee weken vakantie had staan voor de kerstvakantie (al aangevraagd voordat ik wist dat ik zwanger was) en deze perfect aansloten op mijn zwangerschapsverlof. Merk dat ik nu al wel weer wat werk zou willen doen qua bezigheid al zou mn lijf dat nu echt niet meer leuk vinden. Dus dat verlof is wel goed voor je! 

Hier zijn we vooral de laatste dingen aan het afstrepen van het ' must have '  lijstje van de kraamzorg. 

Ben vooral zoekende naar wat voor dekentjes je nou eigenlijk nodig hebt voor de februari maand die, als ik het nieuws mag geloven, ongelooflijk koud gaat worden. Welke hebben jullie gekocht?

Ik heb gewoon wiegdekentjes gekocht via wehkamp. Prima kwaliteit en niet al te duur. Tussen de 17.95 - 27,95 euro. Inmiddels heb ik drie dekens voor in de wieg en daarnaast nog een slaapzakje. En als het goed is heb je ook kruiken gehaald toch? Dus ik denk dat je kindje het dan niet koud gaat krijgen hoor. Mij moet nog ongeveer 4 weken maar heb sinds een paar dagen enorme gezwollen voeten, enkels en handen. Mijn linkerhand tintelt de hele dag. Erg vervelend, maar het hoort erbij zegt de verloskundige. Ik vind het wel storend dat mijn verloskundige zo luchtig doet. Ik heb namelijk ook continu harde buiken en een drukkend gevoel bovenin mijn buik. Mijn bloeddruk is 147-85 dus dat is iets aan de hogekant, maar blijkbaar geen reden om te controleren op zwangerschapsvergiftiging. Maar de symptomen die ik heb, wijzen toch die richting op. Maar als ik bel dan wimpelt ze het dus af met; ja dat hoort er nu eenmaal bijnaam het einde van de zwangerschap... mocht ik voor een tweede keer zwanger worden dan ga ik toch echt naar een andere verloskundige toe. Ik vind dit niet zo’n fijne. Succes allemaal met de laatste loodjes!! 

@Wila ik heb dit ook (gehad) wellicht een buikband kopen? Dit helpt bij mij heel goed als ik langer moet lopen/staan. Mijn bekkentherapeut wees me op de anitaband van prenatal (2e hands ook verkrijgbaar) die werkt heel goed. Wellicht dat dit je wat ontspanning geeft aan je buik. @lisab ooh die mensen die dat zeggen he.. ik zou ze ondertussen.. kheb navraag gedaan bij de verloskundige en die zei: de paar kilo die baby’s van elkaar verschillen bij de geboorte is in verhouding niks. Heeft veel met je lichaamsbouw en hoe je het draagt te maken hoe je er uit ziet. Iemand kan een zeer klein buikje hebben en een 8/9ponder krijgen! @lyamook al is het koud, neem ik aan dat het in huis nog steeds dezelfde temp. Is toch?? Een lekker bontjasje oid en een mutsje mocht je buitenkomen is altijd fijn. Ik heb 2 wollen dekentjes van mn moeder nog die wat ouder zijn, maar wol schijnt wel goed te werken. Verder heb ik van Jollein een dekentje voor in het ledikant waar ik dan een hoeslakentje overdoe. Idd kruiken en laagjes kleding moeten je kindje zeker warm houden..@stelvio wat vreemd van je verloskundigr zeg.. het is zo een groot risico dat je loopt! Lijkt me iig dat ze voor de zekerheid toch even kijken! Ik hou zelf ook best wat vocht vast maar dat komt en gaat een beetje, verder heb ik geen tintelingen en een lage bloeddruk.. als je je echt zorgen maakt moet je er gewoon druk op leggen bij de verloskundige hoor.. dit vind ik best slordig...  

@stelvio: wat slecht! Ik had maar een paar van die symptomen en werd toch voor de zekerheid op een vrijdagavond nog naar het ziekenhuis gestuurd voor controles op zwangerschapsvergiftiging! Als je je er niet goed bij voelt, zou ik erop aandringen dat ze in ieder geval je urine testen op eiwitten! En anders via de huisarts vragen je door te verwijzen. Ik had zojuist een laatste groei en liggings echo :) alles perfect binnen de curves en ze wordt bij geboorte geschat op 3 tot 3.5 kg. Mijn bloeddruk was gelukkig weer helemaal in orde. En baby nog niet ingedaald maar wel in de goede richting met haar hoofd. Nog maar maximaal 6 weekjes en dan kan ik haar eindelijk vasthouden! Wat een gek idee :) maar ik kan bijna niet wachten

Terug
Bovenaan