uitgerekend februari 2019

@MDNS, Ja al die mensen hoor het sowieso wel twee keer per dag hahaha. Ze schatten onze baby ook niet super groot, maar gewoon gemiddeld. Hij ligt helemaal aan de rechterkant en alleen de voeten links, verder heb ik links heel veel vruchtwater.Ik ben ook maar een klein meisje van 1.59 dus heb zelf altijd al gedacht een grote buik te krijgen haha. Nu zal ik blij zijn als die weer weggaat, ze kunnen mij haast gaan rollen ipv dat ik kan lopen en schoenen of broeken en sokken etc aantrekken is echt een ramp. Morgen ochtend laatste ochtend werken en dan eindelijk verlof. Nog 6 weekjes tot uitgerekende datum. Hij mag van mij wel ietsjes eerder komen hihi. 

Leuk om te lezen hoe het bij jullie gaat! Slapen lukt mij gelukkig nog goed, het duurt alleen een half uur voor ik echt lekker lig haha en wordt sinds afgelopen weekend wakker van harde buiken maar voel me fit en heb nog genoeg energie ?
Vandaag ga ik de kleertjes strijken en vanavond mijn vlucht tas inpakken, vindt het echt spannend worden nu deze voorbereidingen gedaan kunnen worden. Nog 3,5 week.. 
Dinsdag bij de verloskundige geweest, ons kindje is niet heel groot (ben ik zelf ook niet) en wordt geschat op max. 3800 pond bij 40 weken. Heb daarom ook wat pakjes en rompertjes in maatje 50 gekocht. Ons kindje is al goed ingedaald en ligt stevig in mijn bekken wat ook goed te voelen is haha ? ben zo benieuwd wanneer het gaat gebeuren. Voel af en toe dingen die ik nog niet eerder heb gevoeld en heb daardoor echt het gevoel dat het flink aan het voorbereiden is om geboren te worden ? 
Ben ook heel benieuwd bij wie het kindje het eerst geboren wordt ☺️

Ik slaap ook zo slecht de laatste tijd, Ik val snel inslaap en dan rond een uur of 4 klaar wakker en gewoon niet meer in slaap kunnen komen. Heb nu dormiplant gekocht tip van de vk kijken of dat helpt. Mijn buik is niet heel groot maar heel hard totaal niet meer soepel hebben jullie dat ook. Als ik een harde buik krijg is hij helemaal een bowlingbal hihi Ik heb nu eindelijk minder last van mijn bekken mijn fysio denkt dat het komt doordat hij aan het indalen is.  Stelvio@Zoek anders gewoon nu nog een andere vk je moet je er wel prettig bij voelen. En ga gewoon naar de huisarts! Ook vk maken grote grove fouten....heb het in mijn familie meegemaakt mijn neefje heeft door nalatigheid zijn zoontje verloren. Als je het niet goed voelt gelijk actie ondernemen jij kent je lichaam het beste!En onder de 2 jaar word het afgeraden om een slaapzak te gebruiken! Een laken, deken, kruik, pyjama is voldoende. Wila@Ik heb ook een bekkenband draag hem ook alleen met langere stukken lopen ben er ook erg blij mee! 

Poevie en mdns bedankt voor de buikband tip. Ik ga even bedenken of ik het dat geld (€40) nog waard vind voor de laatste 3 weken. Maandag ook een gesprek over eventueel inleiden. 

@Stelvio; je kan je urine ook bij de huisarts inleveren en vragen of ze op eiwit willen controleren. Dit doen de meeste huisartsen graag voor je! Goed voor jezelf opkomen hoor! Niks mis mee en zeker niet als het over je ongeboren kind gaat. 
Ik heb al 7 weken (medisch)verlof maar zo voelt het niet ? ben nog nooit zo druk geweest. Vanaf volgende week niks in de agenda behalve de verloskundige dus ik denk dat ik dan wat beter kan relaxen. Ook heb ik een moeder die al 4 weken in het ziekenhuis ligt en waar ik dagelijks op de fiets heen ga, zij mag zaterdag eindelijk naar huis (en dat is maar 4 minuten fietsen). Hopelijk eindelijk even wat rust in de tent. 
Ik ben volgens de ene telling sinds gister 37 weken (30-01) en de andere telling zaterdag (02-02). Hoe dan ook; het einde is in zicht! 
(2 tellingen doordat ik voor de 11 weken 4 keer ben verschoven, met 11 weken stond 02-02 vast en vanaf 20 weken komen alle tellingen weer terug bij 30-01) 
Even een vraagje: wat doen jullie nog in het huishouden ? Ik had gister beneden afgestoft, stofgezogen en de wc schoongemaakt. Uiteraard met veel harde buiken maar goed, dat hoort er al bij vanaf 21 weken bij mij. Maar manlief was het er niet mee eens! Heeft het liefst dat ik helemaal niks meer doen omdat ik dus ook als dagen naar mijn moeder fiets. Maar dan voel ik mij echt nutteloos! Plus dat hij fulltime werkt dus ook niet aan het huishouden toe komt. 
Hoe doen jullie dat?

@wila, de zwaardere dingen doet mijn man nu zoals stofzuigen, vuilniszak verwisselen, boodschappen, dweilen. Omdat ik een gevoelige buik heb heeft de verloskundige mij afgeraden die dingen nog te doen, al rond de 25 weken was dat.. 

@wila.. van mijn vriend thuis mag ik ook niet te veel doen thuis... maar ja hij werkt ook fulltime en vind dat hij niet alles hoeft te doen.. maar hij doet badkamer schoonmaken wc ...eigenlijk alles als die de kans krijgt..
ik doe elke keer wat.. verdeel het over de dagen... zoals vandaag wat wasjes draaien boodschappen doen...al vind vriendlief niet fijn idee dat ik steeds die wasmand naar boven til ivm mijn bekken en harde buiken...
Ik mocht van de verloskundige ook niet te veel meer doen omdat op mijn buik veel spanning staat... maar ja hele dsg stil zitten is ook zo wat...

morgen laatste dagje werken en dan met verlof... eerst morgenochtend nog controle bij de verloskundige ... ben benieuwd... 34 weken morgen... ohhh en ik vind het spannend dames.... 
baby ligt veel aan de rechterkant..en dan voel je het zo heerlijk hoog... gek idee blijft het dat er een mensje in je groeit...

@wila:
wat betreft het huishouden, doe wat goed voelt. Mijn man zit op zee dus moet ik alles wel zelf doen, maar de was gooi ik bijvoorbeeld van de trap af zodat ik alleen met een lege mand naar beneden kan, stofzuigen verdeel ik in stukken en dweilen kan de pot op haha. Verder een beetje poetsen kan niet veel kwaad geloof ik hoor. Mijn verloskundige zei wel, als je nou de ene dag echt een poetsbui hebt en het hele huis aan kant maakt, zorg dan wel dat je daarna bijvoorbeeld een dag wat rustiger aandoet omdat het anders lichamelijk te veel wordt.. 
Ik heb sinds mn laatste werkweek ook behoorlijk harde buiken, en nu elke dag wel. Maar dit hoort er ook gewoon bij de laatste weken. De verloskundige zei nog wel, doe de komende 2 weken een beetje rustig, anders komt het straks eerder en mag ze de bevalling niet doen haha (voor 37wk wordt je natuurlijk medisch) maar ik verwacht niet dat de baby nu al zal aantreden. Ik hoop wel dat ik niet overtijd ga hoor.. pff dan zou ik nu nog 6 weken doormoeten bijvoorbeeld.. kheb lieber dat het met 38/39 weken al lekker komt;) maar we zullen moeten afwachten! 

Terug
Bovenaan