uitgerekend februari 2019

Ook hier is het meestal niet echt gezellig. Vooral omdat ik pijn heb, niet te laat naar bed ga, ik hoop/verwacht dat hij me helpt en dit dan niet doet. Ik maak me dan ook wel zorgen, wat als de baby er is en hij doet nog niks..
Ook zo irritant dat hij altijd net te laat uit bed gaat waardoor ik vroeg uit bed moet als ik vrij ben om de honden uit te laten.
Maar aan de andere kant denk ik, komt tijd komt raad. Het zal vast wel weer goed komen.

Hier gelukkig wel gezellig nog, op het begin ging het iets minder, omdat ik toen erg last had van de hormonen en zo uit het niets heel chagrijnig kon reageren.
Ik doe zelf nog wel veel in het huishouden, maar mijn vriend ook. We doen het samen en zo doen we dat altijd eigenlijk al. Als hij de was doet, ga ik even een rondje stofzuigen.
Zelf mis ik wel op dit moment het intieme stukje in onze relatie. Hij is niet degene die daar moeite mee heeft, maar ik haha. Hij vindt het maar een raar idee om seks te hebben nu ik zwanger ben en ik een dikke buik heb. En dat snap ik ook wel, want heb dat zelf ook wel een beetje. Maar mis het wel om even lekker te knuffelen of te zoenen. Mijn vriend zegt dan: " Maak je niet druk, we zijn nog ons hele leven samen, dus die paar maandjes doen er dan toch even niet toe. Het komt wel weer straks. " 
Laatst zei hij: " Ik wou dat ik even 16 weken verlof had zeg! " Waarop ik antwoordde: " Dat snap ik, mag ook wel! Neem jij dan ook even de baby in jou buik en doe jij de bevalling goed?" Toen zei hij heel lief: " Nee ik snap het ook wel hoor, heb echt diep respect voor jou als je dat maar weet! "

LisaaB dat klinkt herkenbaar, zo gaat het bij ons ook :) en over intimiteit zegt mijn man precies hetzelfde! :) hij snapt het dat ik er nu geen behoefte aan heb en voor hem is het geen must. Hij zei ook: "komt daarna wel weer, ik snap niet dat er mannen zijn die daar zo'n groot probleem van maken". Echt lief, dat begrip heb je af en toe gewoon nodig.
En als ik soms niet meer weet hoe ik moet zitten of liggen vanwege pijntjes zegt hij ook weleens: "als ik het van je had kunnen overnemen had ik het gedaan". Ook dat geeft op zo'n moment veel steun :) 

Hoi hoi meiden, 
ik heb al jullie geschreven berichten terug gelezen en hier komt de mijne, wij zijn blije en trotse ouders geworden van een meisje Veda. Wel ietsje eerder dan verwacht, afgelopen woensdag was ik 36 weken en ik lag in bed en wilde opstaan, 8 uur was het en ik voelde allemaal water lopen, waren mn vliezen gebroken. Meteen verloskundige gebeld, kwam meteen bij me kijken en moest door naar het zhuis, daar ging ik aan de ctg om te zien of de bevalling ging doorzetten, nou ja zeker, ik had weeen die eerst om de 10 min kwamen, later om de 5 min en daarna na 3 min, dus ik was echt aan het bevallen. Om 1450 uur had ik 1-2 cm ontsluiting en om 1730 7-8 cm, om 20.07 uur is onze Veda geboren. Veda maakt het steeds beter, maar goh wat was het heftig wat ze allemaal met haar deden. Ze moest voor de zekerheid aan de beademing en infuus voor infectie, mochten ook niet bij haar zijn, na de bevalling een uur op mn borst gelegen en daarna zijn ze alleen maar met haar bezig geweest. Sinds vandaag heeft ze alleen nog een slangetje door haar neus voor de sonde, ook kan ze haar eigen flesjes nog niet op eigen kracht drinken en gaat de voeding dan ook door dat slangetje. Gelukkig kunnen en mogen we 24/7 bij haar binnenlopen en zolang blijven als we willen, maar goh wat is het moeilijk als je dan weer naar huis moet (zelf ben ik al ontslagen uit het zhuis). Als ze goed haar flesjes drinkt en ook op eigen kracht mag ze naar huis, dat is dus nog even afwachten. Ik ga nu stoppen want het is ondertussen een heel verhaal geworden! Jullie nog succes met de allerlaatste loodjes en jullie kunnen het! 

Gefeliciteerd met de geboorte van Veda! 
Kan mij voorstellen dat het heel moeilijk is wanneer je zelf al bent ontslagen uit het ziekenhuis en je kleine meisje daar wel moet blijven. Hopelijk komt ze snel op eigen krachten en mag ze lekker met jullie mee naar huis :).

Waaauw gefeliciteerd met jullie kleine meisje! Wat naar dat ze nog in het ziekenhuis is, ik hoop dat ze snel naar huis mag en jullie kunnen genieten! Sterkte nog even! ?

Van harte gefeliciteerd met jullie meisje!
Wat heftig zeg, zo vroeg 'n bevalling. Lijkt me wel even schrikken zeg! Heeft ze wel 'n mooi gewicht? en als je dan niet altijd bij d'r kan zijn, lijkt me inderdaad ook niet makkelijkA Dat had je je vast heel anders voorgesteld! Hopelijk kan en mag ze snel mee naar huis! 
Sterkte! En hopelijk kan het genieten thuis snel beginnen! ?

Terug
Bovenaan