uitgerekend februari 2019

Hoihoi,

Morgen mijn laatste werkdag. Aan de ene kant gaat de vlag uit, want ik ben er echt enorm klaar mee (ook lichamelijk). Aan de andere ben ik ook bang dat ik me ga vervelen. 
Voorlopig nog wel het een en ander te doen: klossen voor onder het bed halen/bestellen, adressen lijst maken, mijn verjaardag vieren, alles wassen en het kamertje dan helemaal klaar maken. Aangkleden en misschien nog wat opleuken met assesoires.

Woensdag naar de verloskundige. Ik heb het idee dat ze wel al wat is ingedaald. Aan de symptomen te merken. Ook is er woensdagavond een informatie avond waar ik met mijn vriend heenga. 

@LarissaB;
Ik was ook ontzettend toe aan verlof maar was ook bang om me te gaan vervelen. Maar geloof mij je gaat je niet vervelen. Ik ben nu 36 weken zwanger en bijvoorbeeld de was doen is een hele opgave. Dus ik ben even bezig met de was en dan ff de bank op dan ff beetje opruimen en weer de bank op. Dus voor je het weet is de dag weer zo voorbij?. Ik zou zeggen geniet er echt van en pak echt je rust, je lichaam geeft straks echt aan dat je rustig aan moet doen! 
Succes nog even met werken en dan gaat echt de vlag uit!?

Heerlijl dat er al zoveel met verlof zijn! 
Op ten duur ben je daar lichamelijk hard aan toe vind ik! @RebeccaSam ik heb dat ook hoor. Doe steeds kleine dingetjes, en dan weer ff uitrusten. Gewoon alles lekker verdelen. 
Pfft, ik zit de laatste tijd toch 'n partij hoog in m'n hormonen. Hebben meer dames daar last van? Ons dochtertje (2,5 jaar) is voor de 3e keer naar PSZ. Ik ben thuisblijfmoeder, dus echt altijd samen geweest. Vond het altijd erg fijn dat dat mogelijk was. Maar we vonden het toch belangrijk dat ze lekker met leeftijdsgenootjes kan spelen. 
Maarja, heel fijn die hormonen... Dochtertje speelt waarschijnlijk heerlijk daar, en ik zit thuis te janken, me vreselijk zielig en alleen te voelen en te bedenken of ik niet de meest slechte mama ben die er bestaat. Moet er ff doorheen geloof ik ?

Aaah @P leuk he de hormonen? Gelukkig is ze maar een paar uurtjes weg. En heeft ze het waarschijnlijk zo naar der zin dat ze jou nu even is vergeten!? Het is nu wel lekker dat je even tijd voor jezelf hebt, eventjes lekker op de bank zitten zonder de kleine meid om je heen. Geniet er toch maar even van?

Hebben jullie dat ook? Dat je zodra je iets langer staat je buik echt onprettig hard wordt? Ik word daar echt gek van.. ik wil mijn man helpen afwassen maar die 5 minuten staan maakt me gewoon al moe en misselijk van het onprettige trekkende gevoel in mijn buik.. 
Ik ben er eigenlijk ook wel klaar mee met dat zwanger zijn. Ik slaap echt nauwelijks meer en daardoor hang ik ook overdag veel maar gewoon op de bank.. alle vriendinnen in mijn omgeving die zwanger waren zijn inmiddels bevallen. Ik wil ook eindelijk ons kind ontmoeten, maar ik ben bang dat ik echt nog weken moet gaan zitten wachten.. ben pas 37 weken nu :( 
Sorry voor het geklaag.. 

@ongeduldje heel herkenbaar die harde buiken! Om de minste dingen krijg ik harde buiken.
Ik wil ook niet klagen, maar ik vind op het moment zwanger zijn ook erg pittig. Lichamelijke klachten en psychisch helemaal op. Pfft. Maarja, 36 weken pas ?
Babytje ligt hier echt gigantisch diep in de bekken. Soms lijkt het echt dat het elk moment eruit kan komen. Hebben meer dat? Ook aardig wat pijnlijke steken in m'n vagina en menstruatiepijn. Maarja, die laatste loodjes zijn ook gewoon pittig. 
Idd wel frustrerend als alle 'zwangeren' om je heen bevallen zijn en jij nog moet. Ik ken dat gevoel. Gun het al die gelukkige mamas echt heel erg, maar stiekem wel 'n beetje jaloers. Kan niet wachten om ons kleine wondertje echt te gaan ontmoeten 

@P ja ik heb dus hetzelfde.. begin ook een beetje op te raken.. bij mij ligt ze nog zo hoog dat ik bang ben dat het nog wel even gaat duren voor ze zich meldt :( 
Maar wel ook last van schaambeen met lopen. Laatst was een rondje ikea echt een hele opgave.. moest echt zitten. Dus mijn man had me op een bank geïnstalleerd daar en is toen de spullen gaan halen.

Had gisteravond toch een huilbui nou ja een huil avond....mijn zoon ik is met school naar oostenrijk....En aangezien je van alles leest 12 doden...lawine gevaar...200 wegen afgesloten. Wilde hem eigenlijk niet laten gaan, maar na gesprek met zijn mentor en ook huski  reizen gebeld. Heb ik hem toch laten gaan...al zijn vrienden mochten mee pfff vannacht tig x wakker uiteindelijk om 5:30 maar in bad gegaan....En om 8:30 eindelijk een berichtje van mijn zoon goed aangekomen weinig sneeuw alleen op de piste!! Loslaten is ook zo moeilijk!!! Vandaag afscheid op mijn werk gehad. Morgen naar de vk en mijn lijstje afwerken wat ik allemaal nog wil doen en moet kopen...Harde buiken met staan heb ik ook heel erg en met langere stukken lopen en als ik de trap op loop ben ik gewoon buiten adem. De kleine heeft ook super vaak de hij soms wel 3x op een dag.

Terug
Bovenaan