uitgerekend februari 2019

@lyam
Ze gaan alleen strippen bij 38/39 weken als dit ook nut heeft, dan moet er wel al wat gebeuren beneden want anders heeft het geen nut. Dit heeft eigenlijk 2 redenen. Reden 1 is dat mijn man tot 40 weken op zee zit en de kans er anders is dat hij er niet bij is (dan zouden ze voor het weekend strippen dus als er dan wat gebeurd komt het als het goed is in het weekend en hoeft hij niet meer weg) 2e reden is omdat ze toch een redelijk kindje verwachten en dat dit lichamelijk best zwaar is dat ze het dan niet pas na de 40 weken willen doen. Maar voort zelfde geld begint het spontaan of is er bij 38/39 weken nog niks aan de hand en dan moeten we ook gewoon afwachten? we zullen zien. Dus we bekijken het vanaf volgende week (dan ben ik 37 wkn) per week hoe het loopt. 

Gebruiker 3029 hoe gaat het nu met je? Is je buik weer tot rust gekomen? Wat ik heb begrepen is dat je nog wel weken kan door lopen met 1 cm ontsluiting, zolang je vruchtwater nog maar goed is. 1 cm klinkt spannend maar eigenlijk heb je 2 wanden die je baby binnen houden en dan nog het vruchtwater. Met 1 cm is er maar 1 wand aan het schuiven. Iets wat je uiteraard niet wil met 35 weken, maar wat naar mijn idee niet perse gevaarlijk hoeft te zijn. 
Ik heb zelfs al wel gelezen dat als het je tweede of derde kindje is je zelfs ongemerkt met een paar cm ontsluiting kan lopen de laatste weken, bizar he. 
Maar waarom bel je anders niet even met je VK voor wat meer uitleg / geruststelling ? Zij kan jou veel meer vertellen dan wij, plus dat al mijn info maar een beetje uit boeken komt en zij hebben er echt verstand van. Het is absoluut niet vreemd om na een consult nog even te bellen omdat je dan pas vragen hebt of iets niet goed hebt onthouden. 
Ik hoop dat je buik inmiddels weer tot rust is gekomen.

@gebruiker... ze hebben keizersnee en stuitbevalling besproken, maar verloskundige en gynaecoloog adviseren beiden een keizersnee. Dit omdat het mijn eerste bevalling is en ze dus niet goed weten of ik überhaupt wel vaginaal kan bevallen. Ze denken dat mijn bekken erg klein is, dus dat kan voor problemen zorgen... daarnaast mondt 1 op de 2 stuitbevalljngen alsnog in een spoedkeizersnee. Dus mijn voorkeur is zeker een keizersnee! Ook al hoop ik dat de stuit nog verdwijnt aanstaanden zondag imdat ik dan nog een versie poging krijg in het Jeroen Bosch ziekenhuis in Den Bosch (woon zelf omgeving Arnhem..)maar het is het proberen waard!!! 

@stelvio, ik ben benieuwd of het ze in Den Bosch lukt, ze zeggen zelf een hoger slagingspercentage te hebben. 
Ik zag op een filmpje dat ze infuus gebruiken om de harde buiken tegen te gaan, waardoor de buik soepeler mee werkt. Heb jij bij de vorige draaipogingen ook infuus gehad? 
Ik heb 2 draaipogingen gehad, heb het nu opgegeven. Dit omdat ik toch telkens een aantal dagen daarna nog last had van m’n buik. Daarnaast heb ik niet veel vruchtwater en ligt m’n placenta voor, beide niet erg positief om het te kunnen laten slagen ;-) 

@gebruiker ...86597: jammer dat het bij jou niet gelukt is. Aanstaande zondag wordt mijn tweede draaipoging. In het ziekenhuis in Arnhem hebben ze drie keer achter elkaar geprobeerd te draaien, maar drie keer niet gelukt. Ze mogen in dat ziekenhuis nog geen infuus gebruiken vandaar dat ik het zonder infuus heb gedaan. Daarom heeft de gynaecoloog mij ook doorgestuurd naar een ander ziekenhuis waar ze wel het infuus mogen gebruiken. Ik heb ook gehoord dat dat gunstiger is. Daarnaast heb ik gelukkig voldoende vruchtwater, is mijn kindje iets onder het gemiddelde qua grootte en ligt de placenta achter. Dus drie gunstige factoren. Ik hoop dat het gaat werken en Nders wordt het een geplande keizersnee. Heb ook veel last gehad van mijn buik eergisteren en gisteren na die versie. Vannacht ook de hele nacht menstruatiekrampen onderin gehad. Ze kwamen, duurden meestal een kwartier en zwakten dan weer af.. voorweeen misschien? In ieder geval geen prettig gevoel. 
Weet jij al of je voor een stuitbevalling gaat of voor een keizersnee nu de versie niet is gelukt? 

Ik hoop dat de draaipoging lukt in het andere ziekenhuis! 

Ik heb de laatste dagen wat meer druk daar beneden en wat steken, ook als ik opsta voel ik een harde buik. Niet pijnlijk maar wel aanwezig.. vandaag 37 weken dus ik hoop dat het voortekenen zijn voor het echte werk! Gezonde spanning is zeker aanwezig! Meer van jullie die steeds meer spanning voelen naarmate de bevalling nadert ? Ben ook zo benieuwd naar ons mannetje!

groetjes! 

Afgelopen woensdag naar een informatie avond geweest op de verloskundige praktijk. Die hebben verteld over het proces bevallen. De voorweeën en houdingen etc.
Mijn verlof bevalt tot nu toe goed. Nog niet echt gerust. Dat moet ik na het weekend echt wat vaker gaan doen. Voor mij nog 5,5 week tot de uitgerekende datum. 
Aankomende week wil ik de adres lijst compleet gaan maken en dan enveloppen bestellen. Zodat ik die vast klaar kan maken.

Terug
Bovenaan