uitgerekend februari 2019

Hallo allemaal, 
Ik heb nu sinds afgelopen vrijdag veel last van voorweeën en dan de hele dag door ik sta er mee op en ga er mee naar bed. Eerst kwam het alleen in de nacht maar nu sinds vrijdag de hele dag. Ik heb nu ook sinds gister continu harde buiken. Dus ook daar sta ik nu mee op en ga ik mee naar bed. Gister de harde buiken getimed ze kwamen om de 5 min en hielden ongeveer een minuut aan, soms kwamen ze om de 3 minuten. Ze doen geen pijn maar het is gewoon irritant. Zou dit een begin kunnen zijn of wil dat helemaal niks zeggen?! Iemand hier ook ervaringen mee?? 

@gebruiker, ik heb dat vorige week precies zo gehad. Alleen dan anderhalve dag achter elkaar. Alleen deden ze bij mij wel echt pijn, leken op echte weeen maar waren erg onregelmatig. De ene keer zat er 3 min tussen en dan weer 5 enz. Ik dacht dat het echt het begin zou zijn, maar heeft helaas niet doorgezet, en nu eigenlijk heel rustig hier. Dus bij mij waren het voorweeen, en moet ik rustig afwachten wanneer de echte weeen zich aankondigen.. maar weet tuurlijk niet of dat bij iedereen zo is

Ik heb ook al 2 weken harde buiken, soms veel achter elkaar soms een poosje niet. Zolang het geen pijn doet is het niks volgens mij. Als je twijffelt gewoon even de verloskundige bellen. Wellicht dat het wel helpt om je baarmoedermond te verstrijken of al een paar cm te ontsluiten, leuke bonus:).
Ik ben er ook klaar mee vandaag haha. Mn buik trekt maar verder alleen wat steken en harde buiken.. dus ik wacht nog maar even af.. zou het echt nog 3 weken duren? 39.1 vandaag?

Heb ook regelmatig harde buiken en soms pijnlijke. De verloskundige zei tegen me als je in bad gaat of onder de douche gaat en het zwakt af zijn het voorweeen, zo niet dan gaat het echt beginnen... over de anticonceptie ik heb 2x een spiraal gehad ideaal werd niet meer ongesteld en het zetten geen probleem. 1x bij het eruit halen last gehad want de touwtjes waren te kort in het ziekenhuis hadden ze hem zo te pakken. Maar je hoord verschillende verhalen ik was er erg blij mee. Alleen moet ik wel zeggen bij mijn dochter was ik binnen 2 mnd zwanger bij mijn zoon 1mnd  toen slikte ik de het pil. En bij deze duurde het 1,5 jaar na de spiraal maar ben ook 12 jaar ouder dus dat heeft er denk ik ook mee te maken....

Ik ben trouwens benieuwd wat jullie kijk hierop is: 

Mijn vriend heeft twee dochters (9 en 7 jaar oud) uit een eerder huwelijk. Co-ouderschap is op 50% afgesproken en loopt al, sinds ik 3.5 jaar geleden in beeld ben, heel soepel volgens de afspraken. Afgelopen jaar hebben wij de meiden vaker opgevangen (lees; ruim 3 weken) ivm vakanties van zijn ex en haar nieuwe partner, dus feitelijk hebben wij nog 'wat dagen tegoed'. Iets wat zij zelf ook hebben uitgesproken. 
De meiden zijn de ene week van woensdag middag tot vrijdag middag bij ons en de week erop van donderdag middag tot maandag ochtend. 
Nu hebben zij zelf aangeboden om de meiden vlak na de bevalling een paar dagen extra op zich te nemen. Super aanbod natuurlijk maar ik heb er gemengde gevoelens bij. 
Aan de ene kant; Heel prettig dat de druk er een beetje afgehaald wordt. Dat we echt samen kunnen genieten van de kleine prul op de eerste dagen en ik goed bij kan komen. 
Aan de andere kant: Totaal niet pedagogisch verantwoord want wat voor signaal zend je dan uit naar die twee meiden. 'Ja, de baby is er maar jullie moeten naar mama en mogen alleen maar even kort langskomen'. 
Ik hou zielsveel van de meiden en wil ze dat ook weer niet aandoen. Ze kijken namelijk wel ontzettend uit naar de komst van hun (half)zusje. 
Wat zouden jullie doen? 

Ik zou die meiden inderdaad vooral betrekken bij de nieuwe baby. Anders krijgen ze straks het gevoel dat baby belangrijker is dan zij zelf. Eventueel zou nog een optie zijn om te vragen wat ze zelf prettig vinden? Liever even naar mama of toch bij jullie blijven? Dan betrek je ze er ook bij en laat je zien dat je hun mening erg belangrijk vindt. Sterkte

Lyjam@ tja, moeilijk zit wel wat in wat je nu schrijft...zou ze anders toch wel een hele dag laten komen....niet maar even zodat het voor hun speciaal is en niet zoals kraambezoek gelijk weer weg wezen. Of alleen als de kraamzorg er is dat die hun even overal in betrekt. Dat ze de kleine in bad mogen doen, verschonen etc.... of maak het bespreekbaar met hun kijk wat ze graag willen en laat ze dat in ieder geval doen! 

Mijn gevoel zegt: Alleen in hoge nood ingaan op het aanbod. Denk namelijk dat iedere ouder dat zou doen als het écht niet meer gaat toch? 

Mocht de baby op de dag geboren worden dat de meiden niet bij ons zijn dan seinen we ze natuurlijk ook wel ten spoedigste in. De afspraak is wel dat als de baby geboren wordt op de dag dat ze wel bij ons zijn dat de meiden naar óf opa en oma óf mama en vriend gaan voor de tijd dat ik in het ziekenhuis ben (wil graag daar bevallen nml). Dat ze daarna natuurlijk direct terug komen als het kan. Uitzonderlijke gevallen daar gelaten dat het midden in de nacht is of dat het met mij/baby niet goed gaat enz. Daar gaan we alleen niet van uit! 

Terug
Bovenaan