uitgerekend februari 2019

Ja inderdaad Lyam, blijkbaar is dat in de meeste gevallen zo met je slijmprop. 
Ik heb ook veel pijn/trekkerig gevoel rond de plaats waar ooit mijn navel zat haha. Ik heb ook zo een rare navel op dit moment. Ookal steekt hij wel iets uit.  
Een grote baby hoeft natuurlijk niet perse wat te zeggen over de bevalling, de grootte van het hoofd en de wijdte van jouw bekken zijn dan meer van belang.. ik verwacht ook geen kleintje. Maar ik hoop toch niet dat het blijft zitten tot 42 weken hoor haha

@MDNS: Volgens mij hebben wij redelijk dezelfde voorspelling als ik het steeds zo lees.
Net terug en het lijkt mee te vallen. Wel ruim 4 kilo bij de 40 weken is de voorspelling maar niet over de 4.5 denken ze. Vorige keer lag ze al mooi naar onder maar nog niet vast. Nu lag ze weer hoger. Dus als mijn vliezen breken moet ik direct plat en bellen. We gaan het zien! 

Hoihoi! Gisteren met 39+6 is in sneltreinvaart onze dochter Elin geboren! 3692 gram en 50 cm. Wat een bijzondere gebeurtenis was dat!
Al enkele weken had ik s nachts veel harde buiken maar gisteren ook erg veel overdag. Ze waren ook pijnlijk. Om 4 uur vond ik het weeën lijken dus begin met timen en zat meteen op 5 minuten. Niet veel later was het iedere 2,5 minuut. Om 7 uur kwam de verloskundige en zat ik al op 5 cm en mochten we richting ziekenhuis. Daar aangekomen stond er al een gevuld bad klaar. Echt zo'n aanrader! Moet je echt doen als het kan! Heb tot half 10 in bad gelegen, tot ik de weeën daar niet meer kon opvangen. Toen naar het bed en kreeg al snel persdrang. Mocht ook meteen meepersen. Om 22.25 uur werd ze al geboren! 
Helaas wel wat schade dus ben gehecht. Maar we mochten dezelfde nacht al naar huis. Kraamhulp heeft ons thuis nog wegwijs gemaakt en kwam vanmorgen ook weer rond half 10. Wij hoeven niks te doen, behalve rusten en genieten van ons meisje. Echt heerlijk! Ons propje doet het super goed. Ik ben zo verliefd! ???

Oooh gefeliciteerd met Elin!! En wat een snelle bevalling. Merkte je meteen dat het weeen waren, of dacht je eerst nog dat het harde buiken waren maar dan met regelmaat erin? 
Ik merk dat ik vooral gek word van alle mensen die continu berichtjes sturen wanneer ze komt. We krijgen een geplande keizersnee, tenzij mevrouw zich voortijdig meldt, dan proberen we een stuitbevalling. Het irritante is nu dat iedereen de datum wil weten en dus elke dag wel appt of we het al weten of ze appen of ze er al is. Ik zit echt nu in een bubbel waarbij ik geen zin heb ik al dat gebemoei. Heb nu maar gewoon gezegd dat we de datum weten (die weten we inmiddels ook) maar niet gaan vertellen, omdat het een verrassing blijft net als een gewone bevalling. Dat vinden ze maar raar... lekker he, van je vrienden en familie moet je het hebben ?

@stelvio zo herkenbaar!? Wij hebben niet een geplande keizersnee maar ik wordt ingeleid. Vooral de vrienden die je dan whatsappjes sturen met: ‘als je het niet wil zeggen dan moet je dat aangeven hoor’. Als ik het wilde delen hadden ze het inmiddels wel geweten..
Ik keek vooral op tegen de stress dat iedereen je constant gaat vragen of het al zover is en dat ze je van te voren succes gaan wensen etc.
Helaas ontkomen wij niet aan iedereen die zich zo graag wil bemoeien met de zwangerschap en de kleine.
ik krijg nu al te horen wat ik beter wel en niet kan doen met de kleine man. Alsof we dat zelf niet als gezin kunnen bepalen. 

@Ongeduldje: wat jij omschrijft zou ik voor tekenen! Gefeliciteerd :)

Wat betreft die berichten; gewoon niet op reageren of aangeven dat ze het vanzelf wel horen als de baby er is.

Terug
Bovenaan