uitgerekend februari 2019

@lyjam; mm lastige situatie/keuze. Ik denk dat je misschien ook zo moet denken.. Als het jullie beide kinderen waren hadden jullie ze dan ook bij opa en oma gebracht omdat er een kleintje is?
De hulp die de mama aanbied is erg lief ik denk dat heel veel mensen jaloers zullen zijn over hoe hun co ouderschap is. 
Maar de keus is altijd nog bij jou/jullie zelf! Als je/jullie het prettig vinden om eerst even aan elkaar te wennen en dan pas zijn kinderen er bij haalt is dat niemand te verwijten en totaal jou/jullie keus. 
Ik zou inderdaad wel de kinderen dan goed uitleggen dat het niet aan hun ligt en dat ze zo snel mogelijk weer naar jullie komen. 

Ik heb even 'n vraagje, erg benieuwd of meer dames dit herkennen. Ben nu 38.5 weken zwanger
Maandagavond verloor ik mijn slijmprop, met bloed erbij. Daarna tot dinsdagmiddag telkens bij afvegen wat roze bloed in slijm gehad. Maar nu sinds vannacht, als ik geplast heb, bij het afvegen donker gelig spul. Lijkt ook beetje slijmerig (sorry voor de details) 
Ik was eerst bang dat babytje in vruchtwater gepoept heeft, maar ik heb het alleen bij afvegen af en toe. Ik was benieuwd of iemand daar ook last van heeft?
Om kwart over 10 moet ik bij VK zijn voor wekelijkse controle, dus ga het sws ff navragen, maar was ff benieuwd naar jullie ervaringen.

Hier nog 1 op 38.5 vandaag ??
slijmprop nog niet verloren athans dat denk ik. Zit er wel heel de tijd op te loeren! Was het overduidelijk de slijmprop of te zien dan weet ik beetje wat te verwachten ?
Ben ook wel erg benieuwd naar wat het is!! 
Worden jullie ook al ongeduldig of zenuwachtig. Voor ons eerste kindje weet ni zo goed wat allemaal te verwachten word nu toch wel spannend!
succes bij de verloskundige!

Vannacht onrustig geslapen en mijn buik is nu heel gevoelig. Geen harde buiken,maar meer buikpijn en last van mijn bekken ineens weer... en ben zo moe niet normaal! Heb geen energie lig alleen maar geef er maar ff aan toe... maar ff boekjes lezen uit volle borst me maar weer inlezen hoe werkt het ook alweer die borstvoeding... Ben nog geen slijmprop verloren en weet het ook niet van dat gelig spul ben benieuwd wat het is? Heb wel dat ik helemaal geen controle heb van onder als ik moet plassen moet ik echt meteen gaan anders laat ik het zo lopen... 

Zo, net bij verloskundige geweest, en ze dacht dat het te maken had met de slijmprop, dat verlies kan nog even doorgaan. Had eerst echt n sliert van cm of 3 met bloed erbij. En daarna elke keer nog een stukje. Heel normaal blijkbaar. En dat gelige hoort er ook bij. En als het vruchtwater zou zijn moet je de hele dag door wat verliezen en dat is niet het geval dus dat is 'n geruststelling. 
Wat leuk, allemaal op zelfde datum uitgerekend haha ? spannend hoor wanneer die kleine nou komt. Kijk er enorm naar uit om lekker boven in bed te liggen genieten met n klein babytje in m'n armen ?
@poevie ik heb ook last van gevoelige buik, maar dan meer spierpijnachtig gevoel. Komt volgens VK omdat alles gewoon erg zwaar wwordt.heb jij dat misschien ook, dat spierpijngevoel?

@poevie
Ik heb ook ineens last van als ik een harde buik heb en ik moet plassen dat het er zo uitloopt.. sinds maandag.. ik denk dat de baby gewoon veel drukt ofsow..
Verder hier ook nog rustig, gisteren nog een massage gedaan, in de hoop dat het wat zou opwekken? maar tot nu toe nog niks. Wel lekker ontspannen, ze heeft mn rug goed losgemaakt en ook mn buik gemasseerd. Ik merk dat de baby het ook fijn vind, zo lekker actief weer haha. Buik is nu ook minder trekkerig. Stiekem hoop ik dat het toch deze week wel komt... we zitten er zo op te wachten.. helaas nog geen signalen. Zondag 40 weken dus ben benieuwd.
Ik ben trouwens mn slijmprop ook nog niet verloren. Maar dit kan ook gewoon in kleine stukjes gaan, ik verlies wel af en toe wit slijm dus wellicht dat dat het is. 
Wachtenwachtenwachten?

Ik begreep dat je zelfs je slijmprop ongemerkt kan verliezen. Dus in dusdanig kleine beetjes dat je het zelf niet doorhebt. Daar hou ik me maar aan vast... 

Vandaag 38+4 dus ze kan echt nog wel ruim 3.5 week blijven zitten. Moet er niet aan denken maar goed! Straks weer naar de VK voor een groeiecho. Vorige keer zat ze op de P95 en dachten ze dat ze ruim over de 4 kilo heen ging. Vandaag zullen ze dat proberen te bevestigen of ontkrachten. Ze hebben al aangegeven niet eerder te gaan inleiden omdat ze uit ervaring weten dat een baby er hoe dan ook wel uitkomt. 

Wat betreft de pijn in de buik ken ik maar al te goed. Voelt alsof je het buikspierkwartier hebt gedaan alleen dan ieder uur in de afgelopen dagen. Ik voel het vooral beurs rondom de navel. Hebben jullie dat ook? Niet dat ik het trouwens nog een navel kan noemen. Er zit geen gat meer maar hij is ook niet 'geplopt'. 

Terug
Bovenaan