uitgerekend februari 2019

@roxxii gefeliciteerd met geboorte van jullie sepp!
@gebruiker.. ik had gisteren dus ook een dagje dat na winkel lopen al te zwaar was... de ene dag gaat het beter bij mij als de andere dag.. ik hoop zo wel eventjes te kunnen lopen zonder te veel last...zulk mooi weer buiten... gaat niet draai ik weer snel om en ga ik wel eventjes in zonnetje zitten...
Nee ben het nog niet zat me buikje ofzo... ben vandaag ook pas 39 weken dus langer als 3 weken blijft het niet meer zitten... gek idee...
Gisteren heel iets in de avond kramp gehad verder niet dus voel nog niet echt gerommel meer die ik van de week wel had... afwachten maaar....

nog eventjes dames en dan is het zover ... 

Hoera onze dochter Liv is geboren?
10 dagen na de uitgerekende datum bevallen op Valentijnsdag van een een gezonde meid van 3675 gram. Na een nachtje in het ziekenhuis te zijn gebleven (i.v.m. verlossing met vacuümpomp  mochten wij gisteren naar huis. Wij zijn dolgelukkig en verliefd. 
Ondertussen zijn er meerdere wondertjes geboren allemaal gefeliciteerd! Voor alle andere a.s. moeders heel veel succes met de laatste loodjes. 

@loontjexx gefeliciteerd mt geboorte van jullie dochter ... wat een leuke naam zeg! Wat fijn dat jullie weer thuis zijn... geniet van de kleine meid!!!! 

Vanochtend werd ik wakker last van me rug onderin ff later steek door naar mn buik dus ik dacht gaat het nu beginnen? Ff later nog last van me rug ben maar weer gaan slapen en nu is het wel weg. Ben niet heel erg fit vandaag. Zouden dat voortekenen of voorweeën zijn? 
Heeft iemand dit ook gehad?

Gefeliciteerd voor degene die bevallen zijn! Wat een heftige maar ook mooie verhalen. Wat een genot zal het zijn om je kindje vast te houden en te zien.

@Poevie en Wila, dank jullie wel! Ja, we kunnen extra controles krijgen. Ik voel me veeel minder misselijk dan met de eerste zwangerschap, dus dat is wel lekker. Ik vind het inderdaad spannend, maar heb er ook vertrouwen in dat het hoe dan ook goed komt.

Vrijdagnacht om +/-22:30 uur braken mn vliezen en binnen een half uur begonnen de eerste (rug)weeën. Om 00:00 kwamen ze al om de 3/4 minuten en heb ik brutaal de VK gebeld. Belinstructies waren natuurlijk pas na 2 uur constante weeen bellen maar die heb ik (gelukkig) genegeerd. Die kwam langs om 00:30 en blijkbaar had ik al 5(!) cm ontsluiting. Snel door naar het ziekenhuis want ik vond de rugweeen dusdanig heftig dat ik zeker pijnstilling wilde. 
Daar aangekomen om 01:00 bleek ik om 01:30 al op 8 cm te zitten en was een ruggenprik niet meer haalbaar. Daardoor bleef de remifentanil over en dat heeft mij tot het persen echt over de streep getrokken. Wel een bijzondere gewaarwording want je hebt de eerste paar 'shots' het gevoel alsof je stomdronken bent.
Om 05:00 was het pompje leeg en kreeg ik de instructie om nog even te gaan plassen want ze moest nog iets verder zakken. Direct op de po, na het plassen, kwam de eerste perswee opzetten. Die heb ik nog een tijdje op mijn zij mogen opvangen om haar de kans te geven nog iets verder te zakken, dat zou weer schelen voor het persen. Dat was wel even een uitdaging maar in mijn eigen kleine bubbel lukte dat. Uiteindelijk mocht ik gaan persen en wát een natuurgeweld is dat. Zo bijzonder hoe je lichaam dat regeld. 
Het persen zelf heeft volgens mij niet langer dan 30 minuten geduurd tot ze er was. 3985 gr en 51 cm lang. Onze Evalyn Sofie met roepnaam Eva. 

Geboren met een volle bos haar die haar prachtig staat!  

De eerste nacht was enorm heftig gezien we natuurlijk de nacht van de geboorte niet hebben geslapen. Ze doet de borstvoeding perfect maar kwam tussen 00:30 en 04:30 continu. Achteraf waarschijnlijk door de krampjes want ze poept wel lekker door en is een beetje winderig. Hierdoor zijn de tepels enorm gevoelig maar ik begrijp dat het na 2 weken wel bij zou moeten trekken. We gaan het zien!

Hallo iedereen,

vandaar 40w+1( eerste dag overtijd). Nooit gedacht dat ik hier nog zou geraken na constant zware voorweeen op week 36-38...
het mag nu wel komen van mij maar ja, voorlopig nog altijd rustig. Deze avond naar gyneaco dus ben benieuwd...
Baby beweegt nog goed en baby heeft gemiddeld gewicht dus denk dat gyneaco pas vanaf volgende week gaat spreken over mogelijk inleiding en dat is voor mij Ok, maar begin toch wat ongeduldig te worden.
Bevalling bij eerste dochter is ook ineens gestart met hevige weeen en bevalling aansluiten dus mss komt de 2e er ook zo aan.

Aan de wachtende: geniet nog van de rust in huis

aan de reeds bevallende: denk aan de baby maar ook aan jezelf. Van mijn eerste weet ik dat de eerste weken/ maanden echt heftig kunnen zijn

Terug
Bovenaan