uitgerekend februari 2019

Wij hebben het bij de eerste zwangerschap niet gedaan. Nu denk ik ook niet. 
De reden: we zijn allebei goed gezond, er komen geen ziektes/afwijkingen/syndromen in beide families voor, en we zijn nog jong. Statistisch gezien lage kans op afwijkingen. Bovendien leek die onzekerheid ons vreselijk. En als er wel wat zou zijn, zouden we de zwangerschap niet afbreken. 

Bij ons komt in beide families ook geen syndromen voor. Mijn vriend noemt als reden dat hij dan wat zekerheid heeft en zich kan voorbereiden (weet niet hoe je je hierop kan voorbereiden). Maar ben bang dat ik dit niet uit zijn hoofd kan praten. Ons kindje blijft wel dat is zeker.

Dat heb ik ook. Bij de vorige zwangerschap om dezelfde reden bij de gyn. Nu weer.  Na de 12 weken ga ik naar de gyn. Was al medisch. Na de keizersnee van mijn dochter ben ik medisch

Hallo allemaal,
Allereerst proficiat voor degene die al positief hebben getest. Zelf heb ik vandaag ook positief getest. Dit was ronde 3. Mijn man en ik zijn ongelofelijk blij, maar tegelijkertijd geloven we het nog niet echt.

Hoi allemaal,

Ik wil me ook graag bij jullie aansluiten. Bij ons is het nogal bizar gegaan. Vorig jaar september spiraal laten verwijderen en wilden er na de zomer voor gaan. Op vakantie 1 malig niet zo voorzichtig geweest en na uitblijven van menstruatie gister voor de zekerheid een test gedaan, knalpositief. Vanochtend CB die aangeeft 4-5 weken zwanger, kunnen het nauwelijks bevatten... Erg dubbel, ene kant natuurlijk super bevoorrecht omdat we weten dat het bij anderen natuurlijk soms heel moeilijk gaat (bij sommige vrienden van ons ook) maar het voelt nog als een soort van film en niet ons eigen leven. Zelf berekende datum is nu 21-02-2019. 

Gefeliciteerd! Dat is fijn zeg, dan hoef je je er van tevoren niet zo mee bezig te houden, alleen iets eerder dan gepland, nouja het gebeurd toch nooit precies wanneer je het wilt ;) haha

Leuk leuk! Nog meer meiden erbij.
Met betrekking tot het doen van de NIPT-test.. wij zijn beide ook jong: 27 en 29 maar neigen er toch naar toe om de test wel te doen. Ik vind het ook wel interessant wat ze in je bloed allemaal kunnen vinden. Of dit geruststellend zou zijn is een ander verhaal. We denken er nog even overna, maar als de kans er is en het gebeurt simpel via bloed dan why not.

Terug
Bovenaan