uitgerekend februari 2019

Lief dat jullie er naar vragen. Het is nog steeds hetzelfde als gisteren. Ergens zegt mijn gevoel: het gaat mis. 

De verloskundige zegt dat het dubbeltje beide kanten op kan gaan. Als het morgen nog zo is moet ik van haar bellen. Tijd zal het leren en hoe dan ook moet ik afwachten. Hetzij een paar uur, hetzij 9 maanden. Tijd gaat het leren :) 

Ja afwachten dus.....
Vraagje. Ik ben benieuwd naar jullie kwaaltjes. Behalve moe heb ik nog niet echt ergens last van. 
Bij mijn vorige zwangerschap had ik nu al last van bv mijn borsten en misselijkheid (gelukkig maar 1x overgegeven destijds).
op zich ben ik pas 5w+4 dus super pril. Maar zou toch liever nu al mega veel kwaaltjes hebben zodat ik weet dat het HCG hormoon nog aanwezig is ?

Goedemorgen dames,
Ik denk dat ik me hier ook kan melden. Zojuist positieve test gedaan, dus vermoed eind februari uitgerekend te zijn! Heel onwerkelijk nog... Merk ook echt helemaal niks, dus vind het nog maar moeilijk te geloven. Komt vast wel na de eerste echo! Zijn er hier nog leuke ideeen hoe het te vertellen aan familie en vrienden? ?

Hallo dames, 
Vorige week na 3 positive zwangerschapstesten dan nu maar gaan geloven dat ik echt zwanger ben. Niet gepland, maar wel welkom. Ik heb namelijk een tweeling van 3,5 jaar hier rondlopen. 

Liefs,

Goedemorgen dames,
Ook ik kan me volgens mij bij deze groep aanmelden :)
Ik heb een afspraak staan voor een echo op 30 juli (ben dan ws 10/11 weken). Voor mijn gevoel duurt dat nog heel lang. Ik lees dat sommigen ook rond 6/7 weken een echo hebben gehad en te horen hebben gekregen dat het vruchtje op de goede plek zit en/of het hartje klopt. Is dit een extra echo die je zelf kan aanvragen bij je verloskundige? Op eigen kosten? Of kan je deze echo alleen voor medische redenen oid krijgen? 
Liefs Marianne 

Hoi Marianne,
Ik had aangegeven bij de verloskundige dat ik zo'n buikpijn had (een keer in de nacht zo erg dat ik bijna flauwviel) waardoor ze me doorverwees voor een echo (eerder dan gepland). Dit is inderdaad niet gebruikelijk. Ik heb me niet verdiept in de kosten, daar maak ik me niet nog niet druk om. Als het nodig is dan is het nodig.. 

Hoi allemaal,
Na alle berichtjes te hebben gelezen, lijkt het me leuk om mee te kletsen:) ook ik ben half februari uitgerekend (eigen berekening). De verloskundige belt vdweek terug voor een afspraak, spannend! We hebben al n lief meisje van bijna 2 rondlopen, maar toch is het niet minder spannend! Bij haar vond ik die eerste 12 weken ook zo eng. 
'Gelukkig' heb ik wel de verschijnselen. Veel misselijk, erg moe (slaap soms zelfs tussen de middag) pijnlijke opgezette borsten en van die steken in m'n buik, is soms wel lastig, maar iniedergeval wel 'n goed teken voor de zwangerschap haha
Nu is mijn buik ook al aardig opgezet, en nou las ik dat dat kan komen omdat je lichaam bij een volgende zwangerschap het 'zwanger zijn' herkent, waardoor je buik eerder groeit. Heeft iemand daar ervaring mee?
Verder loop ik al een tijdje bij de bekkenfysio ivm bekkeninstabiliteit en 2 verzakkingen, ivm mijn vorige stuitbevalling. Dat maakt het allemaal wel extra spannend, en ben ergens ook wel bang dat het lastig kan worden qua pijn met die klachten. Heb nu al veel last van m'n bekken. Maar, dat neemt het geluk niet weg.  Ik zeg altijd tegen mn man; al moet ik 9 maanden rustig aan doen, ik heb het er zeker voor over, want ik weet waar ik het voor doe!
Nu nog ff afwachten wanneer de eerste echo is, pfft hoop dat we snel een prachtig kloppend hartje mogen horen :)

Terug
Bovenaan