uitgerekend februari 2019

@MarsieK bedankt voor je reactie. Ik neem deze week even contact op met de vk of het ook eerder of één ervoor extra kan. ;)
Dat is schrikken die buikpijn! Hoe gaat het nu? 

Hallo dames, 
Aller eerst gefeliciteerd! Hebben jullie een Facebook groep aangemaakt of iets ?
Ik ben ong 4/5 weken zwanger van ons 2e wonder. 
Groetjes

Hallo dames, 
Aller eerst gefeliciteerd! Hebben jullie een Facebook groep aangemaakt of iets ?
Ik ben ong 4/5 weken zwanger van ons 2e wonder. 
Groetjes

Gefeliciteerd aan alle nieuwe dames!
@marianne. Ik krijg een vroege echo ivm eerdere miskramen. Daardoor krijg ik ze ook vergoed. Een echo kost tussen de €35-45,- dus als je het prettig vindt, kan je hem eerder aanvragen. 
Maar als er geen reden voor is, zou ik hem lekker op 11 weken laten staan. Kan je ook niet teleurgesteld worden. Kans dat het na een vroege echo nog misgaat is aanwezig (ook als je een hartje hebt zien kloppen helaas)
sorry voor de terror verhalen. Eerste weken zijn gewoon heel spannend ☺️

Hoi Marianne, 
ik heb mijn eerste afspraak op 3 juli staan. Dan ben ik via mijn eigen berekening bijna 9 weken. 
Ik kon kiezen bij de verloskundige; of een vroege echo of een geslachtsbepalingecho met 15 weken. Deze echo’s zijn niet standaard en worden dus niet vergoed, maar hun hebben dan het beleid dat een van de 2 op hun kosten is. Volgens mij hebben meerdere verloskundige dit wel. 
De vroege echo kon ook al eerder, maar kwam voor beide kanten niet uit, dus nu met bijna 9 weken. 

Goedemorgen, leuk dat er nog meer dames bij komen! Gefeliciteerd met de zwangerschap! 

@Rein a : Hier is er nog niet heel veel veranderd. Gisteren bij de HAP geweest omdat de buikkrampen enorm toe namen. Die heeft even gekeken (geen echo) of het geen BBZ was maar kon daar geen indicatie voor vinden. 
Ik heb nog steeds bruine veegjes over de hele dag heen maar de hoeveelheid daarvan is niet toegenomen. Net ook met de VK gesproken en die zegt; Zolang er geen helder rood bloedverlies is heb je niets om je zorgen over te maken. Dit kan er allemaal bij horen. De krampen kunnen komen doordat je baarmoeder natuurlijk oprekt. Het bruine bloed is oud bloed dus dat kan nog van de innesteling zijn, of van het oprekken, zeg het maar. 

Ik zal gewoon de afspraak van volgende week dinsdag moeten afwachten. Dan heb ik de intake staan. Ik hoop dat ze dan ook meteen een inwendige echo doen maar dat is nog even afwachten. Ik zou dan 6 weken en 2 dagen moeten zijn volgens de berekening. De termijnecho(?) staat met 9 weken op 23 juli. Ze wilde eerst op 8 weken maar die kwam voor ons niet geheel uit. Ik twijfel nog of ik die niet alsnog naar voren laat halen maar dat zal niet heel veel uit maken. Mijn hoofd zegt nu: Het gaat goed als het goed gaat en het gaat mis als het mis gaat. Je doet er niets aan en wat gebeurd dat gebeurd. 

Het is wel lastig om zo te genieten. Dat plus het feit dat ik met de dag misselijker wordt. Dat nemen we maar voor lief. 

Terug
Bovenaan