uitgerekend februari 2019

Hoi allemaal,
ik wil me ook graag bij jullie aansluiten, vandaag 5 weken + 6 dagen zwanger van ons eerste kindje! Mijn parter heeft al 2 meiden uit een vorige relatie dus ben al beetje mamma :)
we zijn een jaartje bezig geweest en nog nooit een positieve test in handen gehad, we waren zooooooo blij!! :)
16 Juli onze eerste echo, vind het zo onwijs spannend en ook wel een beetje eng! Momenteel eigenlijk niet veel kwaaltjes behalve wat pijnlijke borsten. Heb echt de neiging om iedere dag te testen maar bespaar die centjes wel voor de baby :p 
Wij hebben het al redelijk wat mensen verteld aangezien er ook behoorlijk wat weten dat we al zo lang bezig waren! we hebben positief getest met een weekendje weg ter gelegenheid van mijn moeder dr verjaardag. dus mijn moeder had een heel leuk verjaardagscadeautje! 
Bij mij op werk zijn ze er zelfs al van op de hoogte, dit was niet helemaal de bedoeling, wilde het pas kenbaar maken na de 12 weken echo als alles goed was maar heb afgelopen week te horen gekregen dat ik een voorstadium van baarmoederhals kanker heb en aangezien ik gewoon aan het werk was + de hormonen brak ik uiteindelijk in huilen uit en 'moest' ik het ook wel vertellen. Momenteel een paar dagen thuis om het allemaal een plekje te geven en proberen te verwerken en op een rijtje te zetten wat ik wil qua behandeling. heel lastig, eng en emotioneel :( 
Verder heb ik ook nog prima afleiding gelukkig aangezien we 20-9-2019 gaan trouwens dus heb ook nog een hele bruiloft om te plannen! 
zo dit was mijn verhaal zo'n beetje :) las trouwens dat er ook een facebookgroep of whats app groep is? 
voor iedereen hier heel veel succes en geluk gewenst en hopen op allemaal fantastische eerste echo's! :)
Liefs Kim 

Hi allemaal,
Ben nu bijna 8.5 week en morgen mijn 2de echo. Voel me sinds paar dagen echt beetje lamlendig.... hebben meerdere dat? Avondeten gaat echt niet van harte terwijl chips echt heerlijk is. Heb okk het idee dat mijn darmen van slag zijn.. denk niet dat het buikgriep is maar echt omdat alles aan het rekken is natuurlijk.
Hoop dat ik morgen een goede echo heb. Spannend is het wel!

Wow, weer zoveel nieuwe dames erbij, welkom en gefeliciteerd!
@Kimbly, leuk nog een samengesteld gezinnetje in wording, hierook (andersom, ik heb al kids en partner nog niet) en ook Lyjam haar partner heeft al kids en krijgt zelf nu de eerste. 
Maar jeetje, dat is schrikken zeg als je nu te horen krijgt dat je behandelingen moet ondergaan ivm voorstadium bmh-kanker. Wat dubbel, ben je eindelijk zwanger na zo lange tijd en dan wordt je roze bubbel hierdoor weer weggeblazen. Als je tijdens de zwangerschap niet behandelt, loop je dan een groot risico? Met andere woorden, moet je tijdens je zwangerschap hiervoor behandeling ondergaan? 
Logisch dat je daardoor brak op het werk en ach.. .dan weten ze het, is dan toch eigenlijk ook alleen maar fijn in zo'n situatie, toch?
@Mommmmytobe, na een jaar eindelijk raak, wat super zeg! Gefeliciteerd.

@DreamerC, hier ook bij vlagen lamlendig en geen eetlust, maar andere dag dan weer wel gewoon. En inderdaad soms maagzuur. En sinds gisteren ineens van die pijnlijke borsten. Ik slaap altijd op mijn buik, maar dat doet nu echt pijn... had toch gehoopt nog wel een poosje op mijn buik te kunnen liggen. ;)

Wow Kim. Wat een verhaal. Volgens mij zijn we elkaar al eens eerder tegen gekomen in een groep. Fijn dat je nu zwanger bent, wel ook spannend. Moet je iets nu met de baarmoederhalskanker? Of hoeft het nu nog niet behandeld te worden... Sjeez!
Met mij gaat het verder eigenlijk helemaal top. Beetje moe en veel witte afscheiding maar verder niks. Zou heel graag kwaaltjes willen ☺️

Linnie. Ik ken je klachten natuurlijk niet exact maar ik zou juist lekker op vakantie gaan naar Slovenië. Kan je niet investeren in een topmatras ofzo? Zelf ga ik niet op vakantie (maart al “grote” vakantie gehad en we gaan verbouwen) maar wij gaan vooral in NL leuke daguitjes doen. Soms met, meestal zonder overnachting. Zijn zoveel mooie plekjes in eigen land. 

Hoi!
 Even 'n rare vraag; ik ben nu ruim 6 weken zwanger, en vanavond ineens last dat ik naar de wc moest rennen, diarree. 
Herkent iemand dit? En is dat normaal of moet ik me zorgen maken?

Je darmen kunnen wel wat van slag zijn door de hormonale veranderingen en omdat er al plaats gemaakt wordt voor de groeiende baarmoeder. Ook kan het zijn dat de diarree niets te maken heeft met je zwangerschap, iedereen kan zomaar wel eens diarree krijgen natuurlijk. 
In elk geval niets om je zorgen om te maken, alleen als je veel diarree blijft houden zeker zorgen dat je voldoende vocht binnen krijgt. Don't worry!

@Kim Wat heftig zeg! Voel je je ook ziek of heb je daar geen last van? Ik hoop dat je toch een beetje kan genieten van de zwangerschap!
@p ik heb ook diarree gehad en ook dat ik in de nacht moest opstaan ervoor met erge krampen. Het zijn denk ik gewoon je darmen die aan de hormonen moeten wennen. Dat zei mijn dokter en verloskundige tegen mij. Maar als het erger wordt wel even de dokter bellen denk. Zorg er idd voor dat je niet uitdroogd! Dus veel water blijven drinken.
@Lyjam is het bij jou  nog steeds hetzelfde? 

Hallo Dames!
Vandaag 6+4 weken zwanger van ons 2e kindje. Zou rond 15 februari uitgerekend zijn.
Ongepland maar heel erg welkom!
Ons zoontje is nu 1.5 jaar (ook ongepland haha)
9 juli hebben we de 1e echo en dan zijn we van plan om daarna onze vrienden, familie en werk in te lichten met het grote nieuws.
(Ik werk in de schoonmaak dus wil geen risico nemen.)
Verder ben ik veel moe, gevoelige borsten, witte afscheiding en last van diarree/obstipatie!
Gelukkig nog geen last gehad van de misselijkheid.. 

Terug
Bovenaan