uitgerekend februari 2019

@Kimbly : Wat een dubbel gevoel moet het nu wel niet allemaal zijn dan voor je. Heeft dat enige gevolgen voor de zwangerschap? 

Zoals net al gezegd zit ik trouwens ook soort van in hetzelfde schuitje. Ik heb een vriend met twee kinderen uit een eerder huwelijk. Ze zijn nu 6 & 8 jaar oud en gelukkig kunnen we het met zijn allen goed met elkaar vinden en zijn we erg blij met elkaar. Hoe is dat bij jullie? 

Voor de geintreseerde dames hier een statusupdate: 
Ik heb steeds minder last van bruine afscheiding. Het blijft wel krampen daar beneden maar ik heb vooral het idee dat het de banden zijn. De kramp zit nu voornamelijk of in mijn liezen of onderaan mijn baarmoeder (als jullie snappen wat ik bedoel). Ondertussen worden mijn zwangerschapsklachten met de dag erger en ik begreep dat dat positief is. 

De hele dag door ben ik ontzettend misselijk tot het punt dat als ik te laat eet ik bijna over mijn nek ga. De ochtenden zijn nu echt een ramp (en de nachten ook trouwens) want als ik wakker wordt, en dat maakt niet uit hoe laat, dan ben ik zo ontzettend misselijk dat ik er bijna geen hap in krijg. Moet het echt dwingen en dan het binnen houden. Hoofdpijn komt en gaat met vlagen en voel me best flauwtjes. 

Hoe vervelend dat ook klinkt sterk ik me er ook wel aan. Ik begreep namelijk dat het HcG hormoon de oorzaak is van die klachten en hoe meer je er last van hebt hoe kleiner de kans op een miskraam. Dat idee met de klachten van het weekeinden geven mij dusdanig rust dat ik er stiekem weer van kan genieten. 

Blijkbaar is het ook al deels aan mij te zien wbt 'zwangerschapsglow' want, nadat mijn schoonmoeder al zei: " Ik zag al iets aan je!" werd ik vandaag door een collega gevraagd (waar ik gelukkig goed mee kan!) of ik misschien niet zwanger was want 'ze dacht wat te zien qua uitstraling/doen en laten'. Heel fijn als je het tot je 12e week verder niet wilt vertellen! :') 

@Lyjam wat fijn dat het wegtrekt! Ik had op het begin nergens last van en toen werd ik ook een beetje bang. Nu wel wat kwaaltjes. Misselijk en vooral heel moe pijnlijke borsten die ook een stuk zijn gegroeid.
Bij mij ziet niemand het geloof ik..ik had wel een collega die op het begin naar me toe kwam met dat ik er heel goed uitzag.. 
Morgen om 10:00 uur mijn echo. Vind het echt super spannend! Ik ben een beetje bang om straks een leeg vruchtzakje te zien omdat ik veel op het forum lees dat dat ook gebeurd..

Hetmeisje: spannend! Ik heb zelf ook morgen om half 10 eerste echo. Ik heb precies dezelfde angst. Laatst zagen ze bij mij wel al een vruchtzakje maar was toen nog te vroeg om iets te zien. Dus ik hoop zo op een hartslag!
Lyjam: wat ben ik blij om te horen dat het afneemt en je symptomen sterker worden. Lijkt inderdaad een goed teken! :) 

Hoi P ja heel herkenbaar, heb ik vorige week veel last van gehad.

@Kimbly ik heb zelf ook een voorstadium van baarmoederhalskanker (al ruim 4 jaar afwijkende uitstrijkjes) en daarom ervoor gekozen om nu kinderen te krijgen. Als ik het in mei liet behandelen kon er littekenweefsel ontstaan waardoor het lastiger kon worden om zwanger te worden. Dat risico wilde ik niet lopen.. behandeling gaat nu pas na de zwangerschap plaatsvinden. Voor het kindje zouden er geen risico's moeten zijn.. En omdat ik er al zolang mee bezig ga ik ervan uit dat het over een jaar niet veel anders zal zijn dan dat het nu is. Welke pap heb je?

@ Kimbly & @ MarsieK 
Heftig hoor! Ik hoop dat jullie ondanks alles toch kunnen genieten van jullie zwangerschap!

@lyjam 
Wat fijn dat het wegtrekt en alle kwaaltjes juist toenemen! 

@ongeduldje spannend ook! Hoeveel weken ben jij nu? Ik zit op de 8/9 weken ongeveer geloof ik 8+4 denk ik...
@MarsieK ook heftig zeg! Ik hoop dat je er ook een beetje van kan genieten nu dan!
Ik neem trouwens nog wel eens verse muntthee voor tegen de misselijkheid. Moet  zeggen dat dat wel helpt. 

@hetmeisje, thanks! Ook heerlijk verse muntthee. Ik zit zelf regelmatig aan de verse gemberthee, daar houd ik ook van.
Ik lees continu de reacties, maar als ik dan een berichtje wil schrijven ben ik de namen alweer vergeten ?.. excuses..
Is daar geen handige knop voor?

@hetmeisje ik ben nu 7w+4d. Ik heb vorig jaar twee miskramen gehad. Vandaar nu vrij vroeg op controle. Echt spannend! Nog een uurtje geduld..

Terug
Bovenaan