heey meiden,
allereerst bedankt voor alle lieve woorden! Ben deze week een weekje thuis om alles een beetje te laten bezinken en alles beetje op een rijtje te zetten voor zover dit mogelijk is.
@Momami: heb van de week nog telefonisch contact gehad met de gynacoloog en die raden sterk af te wachten met behandelen tot na de zwangerschap, dit omdat de cellen te onrustig zijn, ze doen de behandeling tussen die 10 en 14 weken van de zwanerschap, dan is het grootste gevaar voor een miskraam namelijk voorbij, de behandeling zelf zou in principe geen miskraam kunnen veroorzaken, alleen 8% van de vrouwen hebben meer risico op vroeggeboorte (lees bevallen met ongeveer 36 weken).
@Rein a: jaa wij zijn elkaar inderdaad al eerder tegengekomen op het forum tijdens het zwanger worden! Wat fijn dat het bij jou inmiddels ook gelukt is!
@hetmeisje: nee van de aandoening zelf heb ik geen last voor zover ik weet. Het is puur bij toeval ontdekt omdat ik naar het ziekenhuis ben gegaan omdat het zwanger raken niet wilde lukken.
@lyjam: voor de zwangerschap zelf heeft het momenteel geen invloed, maar als ik behandelen uitstel tot na de zwangerschap is er een redelijke kans dat de cellen kwaadaardig geworden zijn en zal ik aan de chemo en alles moeten dus wachten met behandelen is duidelijk geen optie. Mijn partner en ik kennen elkaar al 4 jaar via werk en zijn nu sinds 1,5 jaar samen. hij heeft een dochter van bijna 5 en een dochter van nu bijna 2.
@MarsieK: ik heb nog nooit eerder een uitstrijkje gehad maar het ziekenhuis vind de cellen te onrusting om niets aan te doen. Ze werken bij mij in het ziekenhuis alleen met CIN klassering niet met PAP dus zou niet weten welke PAP het is.
verder hier niet zo heel erg veel kwaaltjes, smorgens misselijk als ik wakker word maar als ik dan wat eet is het weg, wel gespannen borsten maar nog niet echt verandering van aders of tepels. Wel heb ik sinds vandaag echt al de hele dag een vieze smaak in mn mond, bah! verder wat vermoeider maar ook niet extreem. Volgens berekening vandaag 6+1 weken. 16 Juli eerste echo maar dat duurt nog zooooooooo lang!