uitgerekend februari 2019

Marina, wij hebben ook volgende week dinsdag onze 2e echo en ik vind het ook onwijs spannend! De vorige keer klopte er twee hartjes (met 7 weken en eendag), hopelijk ziet alles er nogsteeds zo goed uit!! Succes en vooral heel veel plezier volgende week dinsdag! 

Nou, we hebben vanmiddag onze eerste echo gehad, maar niet gezien wat we hoopten. Het was nogal verwarrend. 
De vk probeerde eerst uitwendig, ze zag wel een vruchtholte zei ze, maar het beeld was te vaag. Toen inwendig echt heel lang aan het zoeken geweest, ze kon mijn baarmoeder niet vinden, heel vreemd. Uiteindelijk dacht ze mijn baarmoeder te hebben gevonden, met wel "iets" er in, maar er was helemaal geen vruchtzakje of vruchtje te onderscheiden, ook geen kloppend hartje, alleen een verdikking in het slijmvlies. Volgens haar kon dat beeld wel passen bij een prillere zwangerschap van rond de 6 weken (Ik ben nu 7+3, korter kan t niet zijn, want ik heb positieve ovulatietest gehad en al 10 dagen daarna positief getest...) en zou t nog wel gewoon verder kunnen groeien. Nu komt het natuurlijk vaker voor dat het vruchtje een "pauze" heeft in de groei. Maar hier lees ik zelfs dat bij 6 weken, zóu het zo kort zijn, echt gewoon een vruchtje te zien en te meten is...  Dus ik geloof nooit dat t goed zit. 
Al met al heel vreemd. Ik vraag me af of deze vk het allemaal wel goed gezien heeft, ze leek helemaal niet zeker van wat ze zag. Maandag moeten we terugkomen, dan maakt een andere (veel ervarener) vk weer een echo. We gaan er eigenlijk vanuit dat dan blijkt dat het vruchtje (is dat er?) niet gegroeid is. 

Momami wat vervelend om te horen zeg :( en dan nog zo lang weer in spanning zitten. Veel sterkte komende dagen!
Ik had gisteravond en vanmorgen heel licht bloedverlies dus ik was in paniek (in mijn achterhoofd met de twee miskramen van vorig jaar). Dus ik mocht gelukkig meteen langskomen bij de vk. Op de echo was een prachtig compleet kindje met stevig hartje te zien. Wat een opluchting! :) ik ben zelfs weer verder gezet dan vorige keer dus uitgerekende datum nu 10 feb ipv 13 feb :)

Momami wat vervelend om te horen. Hopelijk geeft de volgende echo beter nieuws. Zo niet, dan niet bij de pakken neer gaan zitten!
Voor de overige die net hun echo hebben gehad, gefeliciteerd! Onze eerste echo gisteravond gehad en het was zo mooi en onwerkelijk! Ook al de kleine pas 12mm. Volgens hun berekeningen was is ook 7w3d dus precies was ik ook berekend had.
Wij hebben gisteravond om 21u halfoverkop besloten om het meteen aan mijn ouders te gaan vertellen. Ik had vlaai gehaald en in de koelkast staan, dus deze ingeladen en naar mijn ouders gegaan. Ik had sochtends een sollicitatie gehad, dus pap was blij verrast en wilde me feliciteren met mijn nieuwe baan, toen heb ik ze de echo laten zien! (Helaas was mn broertje op dat moment net weg naar n vriend.) Even een traantje gelaten samen, ze hadden het niet verwacht dus was het een extra grote verassing. Van de week gaan we nog bij mijn schoonouders langs, we moeten nog even kijken hoe we het daar gaan vertellen. 
Over 2 weken weer een afspraak staan bij de verloskundigenpraktijk. We kijken er naar uit.

Hoi eefjen,
dat is heel herkenbaar. Meestal heb ik dat 'smorgens het ergst, na een nacht op bed gelegen te hebben. Nu moet ik wel zeggen dat mijn buik ook al beetje gegroeid is. Ik moet m'n best doen het te verbergen zegmaar. (8 + 3 )
Dus ik dacht misschien heeft het daar mee te maken? Ik weet niet of dat herkenbaar is?

Ik heb geen last hebt van spierpijn in mijn buik. Kan het geen bandenpijn zijn misschien?
Ik heb wel vaak milde krampjes aan mijn baarmoeder en dan denk ik altijd maar ''o, die is aan het groeien'' Maar toch is het altijd wel spannend ofzo.

Ik ben ook benieuwd naar jullie mening over de nipttest en/of combinatie test. 
Ik neig zelf naar het niet doen. En jullie? 

@theemutsje Ik ga volgende week de nip test doen, maandag heb ik de termijnecho (spannend!) en aansluitend ga ik bloed laten prikken voor zowel de standaard dingen als ook de niptest. 
Het is een flink bedrag, maar wij willen wel graag zekerheid hebben, of in ieder geval voor zover mogelijk. 

Terug
Bovenaan