Nou, we hebben vanmiddag onze eerste echo gehad, maar niet gezien wat we hoopten. Het was nogal verwarrend.
De vk probeerde eerst uitwendig, ze zag wel een vruchtholte zei ze, maar het beeld was te vaag. Toen inwendig echt heel lang aan het zoeken geweest, ze kon mijn baarmoeder niet vinden, heel vreemd. Uiteindelijk dacht ze mijn baarmoeder te hebben gevonden, met wel "iets" er in, maar er was helemaal geen vruchtzakje of vruchtje te onderscheiden, ook geen kloppend hartje, alleen een verdikking in het slijmvlies. Volgens haar kon dat beeld wel passen bij een prillere zwangerschap van rond de 6 weken (Ik ben nu 7+3, korter kan t niet zijn, want ik heb positieve ovulatietest gehad en al 10 dagen daarna positief getest...) en zou t nog wel gewoon verder kunnen groeien. Nu komt het natuurlijk vaker voor dat het vruchtje een "pauze" heeft in de groei. Maar hier lees ik zelfs dat bij 6 weken, zóu het zo kort zijn, echt gewoon een vruchtje te zien en te meten is... Dus ik geloof nooit dat t goed zit.
Al met al heel vreemd. Ik vraag me af of deze vk het allemaal wel goed gezien heeft, ze leek helemaal niet zeker van wat ze zag. Maandag moeten we terugkomen, dan maakt een andere (veel ervarener) vk weer een echo. We gaan er eigenlijk vanuit dat dan blijkt dat het vruchtje (is dat er?) niet gegroeid is.