uitgerekend februari 2019

Hoi allemaal! 
Ik ben ook uitgerekend in Februari ?
ik ben nu bijna 10 weken zwanger. Ik heb alleen een vraagje misschien hebben meerdere van jullie daar ook last van. Sinds een paar dagen heb ik ineens geen eetlust meer, voornamelijk tussen de middag, ik wil geen brood, crackers of yoghurt etc. Als ik er naar kijk dan krijg ik al een brok in mijn keel. Ik ben verder niet misselijk etc, het is echt alleen de eetlust die er niet is. In de ochtend en avond wel dan kan ik gewoon lekker eten en maakt het ook niet uit wat ik voorgeschoteld krijg. Iemand misschien een idee? Uiteindelijk krijg ik wel trek maar moet ik mijzelf echt dwingen om een hap bijv. van mijn cracker te nemen. Thx

@Gebruiker10079116
Misschien moeten we dan middelen. Mijn maag voelt als een bodemloze put. Ik heb constant honger/trek. Ook als ik net mijn avondeten heb gehad. Als ik niet regelmatig eet krijg ik een flauw gevoel, alsof ik een dag niets gegeten heb. Ik ben bang dat ik voor mn 20 weken al 10 kilo aangekomen ben als ik eet wanneer ik honger heb:/

Goedemorgen dames!
Ik heb al een paar keer zitten twijfelen om me hier aan te melden hihi. Morgen ben ik 10 weken zwanger maar na een miskraam met 8 weken de vorige zwangerschap is het allemaal moeilijk om nu heel blij te zijn. Heb inmiddels 4 hele goede echo's gehad en 25 juli de termijnecho! Volgens de echoscopiste mag ik nu wel gaan genieten en ziet zij geen reden meer voor een miskraam (Zonder garanties uiteraard). 
Wij gaan ook voor de nipt test, ik vind het gewoon een fijn idee om te weten :) verder ben ik heel erg misselijk geweest maar dat wordt nu wel wat minder (is dan ook weer eng want ja...). De moeheid is wel in grote getalen aanwezig, haha. Ook gaan mijn emoties als een schommel heen en weer.
Vroeg me af hoe het voor jullie is en of jullie ook zoveel onzekerheid over jullie zwangerschap hebben. 
Vind het superleuk om hier ook jullie ervaringen te kunnen lezen! 
Groetjes Saskia 

Hoi Saskia, 
Dit is mijn eerste zwangerschap en eigenlijk sta ik er echt heel positief in. Maar toch door verhalen om me heen van wat er mis kan gaan, word ik af en toe wel onzeker. Ik probeer gewoon te denken mis kan het altijd gaan, maar moet ik dan mijn hele zwangerschap bang zijn? 
Dat wil ik niet, want wij zijn onwijs gelukkig! Ik heb alleen controle over het geen wat ik doe, als ik goed voor mezelf zorg en aan mijn 2 baby’tjes in mijn buik denk. Meer kan ik niet doen. Dus ik probeer toch echt ontzettend te genieten. Maar soms inderdaad als ik me even wat minder misselijk voel denk ik huh? Waarom voel ik me nu minder misselijk, ik voel me even helemaal niet zwanger. Dag later dolblij dat ik weer zo misselijk was. Komende Dinsdag hebben we onze tweede echo (9 +5) ik wil gewoon weer eventjes weten of alles nog steeds goed is! En hopelijk kan ik het daarna écht een beetje laten rusten, vertrouwen op mijn lijf en nog meer genieten! ?

Hoi Saskia, 
De angst is voor mij zeer herkenbaar. 10 jaar geleden (kan je nagaan) heb ik ook een miskraam gehad met waarschijnlijk 10 weken, er is toen nooit een goed onderzoek  gedaan. Inmiddels vandaag 11 weken zwanger maar ik merk wel aan mijzelf doordat de kwaaltjes gaan liggen  (behalve mijn emoties.. Man man man, ik ben net een hormonale schommel) ik steeds vaker ongerust ben. 
Na de 8 weken echo ben ik denk ik 2 dagen gerustgesteld geweest, terwijl de echoscopiste  nog nadrukkelijk zei dat ze er niet vanuit gaat dat er wat mis zal gaan. 
Mijn misselijkheid en zere borsten etc zijn dus ook gestopt rond de 9e/10e week, alleen nog moe, emotioneel en snachts plassen. Aan de ene kant heel fijn want ik heb eindelijk het idee dat ik mijn leven weer terug krijg, aan de andere kant waren die kwaaltjes wel een soort geruststelling dat mijn lichaam nog bezig was. 
Gelukkig maandag weer een echo, dan krijgen wij de termijnecho met aansluitend de nip test. 

@feetwee wat een mooie instelling! Het is inderdaad voor jezelf ook veel fijner zo. En spannend zeg 2!! Hoe voel je je? 
@wila ja het blijft je bij dan He... ik voelde me toen ook nog zo zwanger en op de echo was het helemaal mis. Spannend nu zeg!! Kan me voorstellen dat je het lastig vindt als die kwaaltjes weg gaan... en leuk maandag een echo!!! Spannend :) 

Hoi Saskia,
Ik snap dat je wat onzeker bent zeker na wat je hebt mee gemaakt. Voor mij is dit mijn eerste zwangerschap en ik ben inmiddels 10 weken. Ook ik denk wel is als ik een goede dag heb zonder veel klachten, zal het nog goed gaan?? En nu lig ik weer op de bank omdat ik dood moe ben haha. Dus we maken ons zelf meer gek met onze gedachten dan dat er daadwerkelijk wat mis is. Ik snap dat het voor jouw lastig is maar probeer echt te genieten van alles! Ook al voel je je soms beroerd! Het is toch voor een goed doel! ??

liefs!

Hey Sakia, 
Ik heb hetzelfde hoor. Heb in januari een miskraam gehad met 6 weken. En ben inmiddels bijna 11 weken zwanger, maar nog steeds erg onzeker. Volgende week weer een echo, hopelijk kan ik dan nog weer wat meer ontspannen.en genieten. Dus Je verhaal is heel herkenbaar  Succes en positief blijven;) groetjes 

Terug
Bovenaan