uitgerekend februari 2019

@momami jemig nig wat lastig zeg. Wat een kluns dan. Je kan dan toch zeggen dat je het niet goed weet en iemand anders laten komen om zeker te weten?
@lhm wat spannend! Ik hoop voor je dat alles goed eruit ziet bij de volgende echo.
@feetwee ik zou vooral niet stressen en genieten als ik jou was. Soms is dat moeilijk maar idd niet te veel proberen te lezen over wat er fout kan gaan. 
@lyjam jij ging ook de NIPT doen toch en met nevenbevindingen? Heel goed dat je rekening houdt met de andere kinderen in dit geval ook. Ieder zijn eigen ding natuurlijk maar vind dat wel heel goed van je. 
Ik ben nu 11 weken en 1 dag. Maar ben uitgerekend op 31 januari. Ik heb eregister de NIPT test met nevenbevindingen gedaan en ik hoop zo snel mogelijk uitslag te hebben... Maar eentje zei wel echt 10 werkdagen.. En niet binnen 10 werkdagen terwijl de ander zei dat het wel korter kon zijn... Heel verwarrend..  

Ook wij doen de nipt, met als lyjam ook vanwege de andere kinderen, een ernstig gehandicapt kind zal veel impact hebben op hun leven. Met name om trisomie 13 en 18. 
Nevenbevindingen doen we niet, dat is ons te onbetrouwbaar.  
Lhm, dat is niet helemaal wat je hoopt je en je gaat ze dan toch zorgen maken. Maar het is echt nog slecht te meten op deze termijn, en soms blijkt de groei even stil gestaan te hebben maar is alles wel goed. Ik duim met je mee!

Wij willen wel graag de NIPT doen maar ik persoonlijk twijfel heel erg over de nevenbevindingen. Ik heb me erop geprobeerd in te lezen maar kom overal verhalen tegen dat het percentage dat het klopt met gevonden nevenbevinding erg laag ligt. 

Zo ook op dit forum ben ik al wat topics tegen gekomen van dames die een nevenbevinding hadden en uiteindelijk toch zijn bevallen van een kerngezond kindje. 

Ik heb gelukkig een bevriende verloskundige waar ik binnenkort nog eens goed mee in gesprek ga voor nog meer duidelijkheid. 

Verdere statusupdate: Mijn misselijkheid komt helaas sinds een paar dagen weer boven de Emesafene uit. De pijnlijke borsten blijven. De vermoeidheid lijkt ook iedere dag iets erger te worden. Hoofdpijn met vlagen over de gehele dag heen. 

Merk sinds twee dagen weer wat steken rondom de baarmoeder. De hele boel zal vast wel weer aan het oprekken zijn. Ik probeer er zo nuchter mogelijk in te staan maar merk toch wel dat ik de afgelopen twee dagen wel weer denk 'oei... als het maar goed gaat!'. Wat natuurlijk heel stom is want ik heb tot nu toe geen signalen gehad die erop wijzen dat het niet goed gaat. Nu maar hopen dat ik dat gevoel weer makkelijker los kan laten zoals afgelopen twee weken. 

Mijn volgende echo staat pas over 2 weken en 2 dagen op de planning. Wat is dat dan lang wachten! Ik kan wel vragen of die bevriende verloskundige mij een keer onder de echo wilt gooien maar dat voelt weer een beetje als valsspelen... :') 

Al weer een tijdje geleden dat ik hier reageerde. Alles ging supergoed tot ik mij gisteravond kapotschrok, een beetje donkerbruin slijm... op vrijdag de dertiende ? Verder geen symptomen of dingen dus eerst maar de dokterswacht gebeld en situatie uitgelegd. Ook omdat ik vanwege een eerdere trombose extra risico loop. De telefonist hoorde mij aan en adviseerde om even af te wachten. Wel meteen contact opnemen als ik koorts krijg, erge hoofdpijn of benauwd wordt. Of erge buikpijn. Maar van dat alles tot nu toe noch niets. Inderdaad na het ene spoortje slijm verder helemaal niets meer. Maar ja, vannacht dus slecht geslapen en ik ben nu super onzeker. Maandag maar even even met de gyneacoloog bellen, ik heb daar overigens vrijdag al een afspraak staan. Maar goed, ik denk dan maar als er nu verder niets gebeurd, moet ik me ook maar niet te veel zorgen maken. 

@memynwurding dat had ik vorige week dus ook ineens. Gelukkig was het dinsdagochtend en mocht ik langskomen. Op de echo was alles goed. Toch een opluchting:)
Vraagje: ik ben nu precies 10 weken en moet echt 's nachts al vaak eruit om te plassen. Is dat normaal? Hebben jullie daar ook last van?

@ ongeduldje. Ik ben ook 10 weken zwanger en ik moet er ook vaak uit om te plassen en slapen gaat ook niet van harte. Ik lig op een of andere manier niet lekker. Ben ik daarin dan de enige? Of hebben er hier meer last van?

@ongeduld @rebeccasam ik ben morgen pas 8 weken en moet al 2 weken lang 3 a 4 x snachts plassen. Haha mij wordt gezegd dat het heel normaal is in het begin en eind vd zwangerschap.
Slapen zelf vind ik ook een ramp kan ook mijn draai niet vinden. Ben een buikslaper maar door de pijnlijke borsten is dat geen optie op het moment.
verder ben ik de rest vd dag misselijk hebben jullie dit niet?

Dat vaak eruit moeten om te plassen herken ik. Gelukkig val ik wel makkelijk in slaap als ik eruit ben geweest. Merk dat ik nu wel een slaapbehoefte heb van 9 uur per nacht ipv 8 uur door het vele wakker worden. 

Wat betreft het slapen en de pijnlijke borsten: Ik probeer dat 'op te lossen' door een extra kussen erbij te hebben. Die duw ik dan tussen mijn borsten thv mijn middenrif zodat ze er een beetje omheen vallen. Dan slaap ik half op mijn zij/half op mijn buik. Ik vind het een prima oplossing. 

Terug
Bovenaan