uitgerekend februari 2019

Werd net gebeld door de verloskundige, onze NIPT test is helemaal ok ook geen nevenbevindingen gevonden. Wij hebben afgelopen woensdag, laat in de middag, bloed geprikt. Dus dan gaat het pas donderdag om 13u met de koerier mee naar Amsterdam. Net gebeld dus, met vandaag erbij 4 werkdagen.
Nu kunnen we met een gerust hart het onze ouders vertellen. Ivm geloofsovertuiging schoonouders eerst de Nipt afgewacht. Aankomend weekend vertellen we het mijn vader en t weekend erop mn schoonfamilie, we zijn dan 15wkn...

Hoi allemaal, 
Ik lees ook nog mee en zal ook maar weer eens wat schrijven! 
Vorige week de termijnecho gehad en vijf dagen vooruitgezet, dus nu op 10 februari uitgerekend. 
Net geprikt voor de NIPT, maak me er niet echt zorgen over, maar aangezien ik wat ouder ben weet je het maar nooit. Wat heb jij de uitslag trouwens snel binnen mammaloetje? 
Ik heb wel een fb account, maar eigenlijk doe ik daar niets meer mee. En dat is wel lekker rustig. En al die commotie rondom die fb groep doet me ook niet zoveel.
Ik vind het leuk om hier mee teschrijven, maar echt ideaal is deze site niet. Ik zal in ieder geval mijn best doen ;-) Maar als er meiden zijn die het leuk vinden om in een app-groepje te kletsen dan is dat misschien ook wel een optie. 

Mammaloetje wat gaat de tijd ineens hard hé! Ik lees bij jou 15 weken en denk hé?! 15 weken? Terwijl ik dat weekend ook 15 weken ben ? 
Voelen jullie je een beetje zwanger nu de kwaaltjes weg zijn? Ik heb nog geen buikje en voel me totaal niet zwanger meer. Aanstaande maandag gaan we naar het hartje luisteren voor de eerste keer. Eerlijk gezegd vind ik het nu dubbel zo spannend omdat ik afentoe ineens denk : doet de baby het nog wel? Maar dat zal vast wel goed gaan. 
Wel ben ik deze week weer ineens sneller misselijk terwijl het bij mij al met 10 weken over was. 

Ik kom ook even mijn neus weer laten zien. Gisteren mijn termijn echo gehad. 3 dagen vooruit gezet en nu op 16 feb uitgerekend. toevallig op dezelfde datum als de vrouw van een goede vriend van mij. Dat is stiekem wel erg leuk!

De echo zelf zag er heel goed uit zei de VK. Die was meer dan tevreden. Baby lag er erg netjes bij voor de echo en toen alles bekeken was kwam er nog wat beweging in. Zo bijzonder om te zien!

Ik was vtv wel bezorgt. Had weer een week bruinverlies gehad en was er van overtuigd dat het mis zat. Drie dagen voor de echo stopte dat en de echo zelf heeft mij heel erg gerust gesteld. 

Helaas vandaag een collega: Fijn dat je een goede echo had alleen had ik met 8 en 11 weken een goede echo maar toen ik met 13 weken ging was het hartje gestopt. Waarom doen vrouwen elkaar dit aan?! Snap de behoefte om dat te delen ergens wel maar het is zo naar om te horen...

Zelf ben ik in week 12,5 op bezoek bij een vriendin die ook echo's doet met mijn stiefdochter. De vriendin zei: ik wil je best wel even onder de echo gooien. Nu twijfel ik daar aan om twee redenen: wat nou als de baby het ineens niet meer doet en nu denk ik zelf: zullen we de NIPT uitslag niet ook nog even afwachten?... (we hebben het haar nog niet vertelt omdat we de termijn echo wilde afwachten) 

Hoe denken jullie daar over ? 

Ik was benieuwd of er ook mama's uit de omgeving ede/arnhem/apeldoorn kwamen?

Een Whatsapp groep zou ik me ook wel bij aanmelden! 

Lyjam: wat naar dat een collega dat zegt! Ik snap inderdaad niet dat zo iemand niet inziet dat je de roze wolk van een ander zo aardig kunt verzieken.
Ik zou me er niet teveel zorgen om maken hoor! Na 12 weken is de echte gevarenzone voorbij. Daarna is de kans zo klein dat het nog mis gaat. Ik zou me op de positieve dingen richten. Lekker genieten!
Ik heb ook vandaag de nipt test terug en was helemaal in orde! Ook snel want dinsdag bloed geprikt en nu een week later dus al terug. Ik maakte me ook geen zorgen maar vond het toch wel spannend.
Morgen termijn echo. Ik heb zin om de kleine weer te zien :) ik merk dat mijn buik wel al wat begint te groeien. Kan het ook niet meer in al mijn kleren verbergen, maar nu de test goed is hoeft dat eigenlijk ook niet meer :) 
Ik merk ook dat ik sneller vol zit, kan niet meer de hoeveelheid eten die ik voorheen at. Moet het dan verdelen over kleinere porties anders word ik ook misselijk inderdaad. Verder weinig klachten (buiten vermoeidheid) en daar geniet ik wel van. 

Update! Vandaag termijm echo gehad en alles was helemaal in orde. Zelfs het hartje even gehoord! Zo mooi! Ik ben alweer vooruit gezet haha. Nu 6 feb uitgerekende datum. 
Gaan jullie een pret echo laten doen voor geslachtsbepaling? Ik heb gevraagd of mijn ouders daarbij willen zijn. Vonden ze helemaal geweldig :) kan over 3 weken al! Ben nu precies 13 weken. 
Hopelijk heeft iedereen zo'n positieve echo!

Hoi dames! Wat leuk om weer van jullie te horen. En wat fijn om te horen dat het bij iedereen tot op heden goed verloopt!
En Lyjam wat flauw dat een collega zo'n opmerking maakt. Je gaat toch niet iemand onnodig ongerust maken.
Ik denk ook dat je na 12 weken er vanuit mag gaan dat het goed blijft gaan. Wij hebben vorige week donderdag de NIPT laten doen, maar aan ons werd verteld dat we wel 10 werkdagen dus 2 weken moesten wachten.. Ben benieuwd.
Ik kom zelf uit de omgeving van Den Bosch trouwens :)
En Ongeduldje wat fijn dat je het hartje al hebt kunnen horen!
Mijn termijnecho staat nog altijd op mijn zelf voorspelde datum van 9 februari 2019 :) ben benieuwd.
Wij zitten nog te twijfelen of we een geslachtsbepalende echo willen maken of dat we wachten tot week 20..
Een pretecho komt er sowieso niet. Ik vind dat zo bizar.. ;) maar ieder haar ding.

Terug
Bovenaan