uitgerekend februari 2019

@Vivi, dat is herkenbaar inderdaad! Nu ik die "gevarenzone" door ben, ben ik echt best positief en rustig. Ik heb vorig jaar twee miskramen achter elkaar gehad en toen veel stress gehad maar bij deze zwangerschap voelde het eigenlijk vanaf het begin goed en dus ook veel minder in spanning gezeten. Ik heb buiten vermoeidheid ook geen klachten. Soms een beetje bruin bloed of roze afscheiding gehad, maar dat bleef steeds bij heel erg weinig dus dan geloofde ik het wel.
Ik had gehoopt dat na 13 weken de vermoeidheid af zou nemen, maar dat merk ik helaas nog niet. Morgen precies 14 weken. Volgende week al geslachtsbepaling echo! :) zoveel zin in! 

Hoe snel was bij jullie dames de NIPT binnen? Die van mij is naar het VUMC. 
Vorige week dinsdag rond 1430 laten prikken. Dus hoop voor vrijdag nog uitslag te hebben. 
We (vooral ik) durven het de stiefkinderen het nog niet te vertellen tot we de uitslag hebben... maar we (hij) vinden dat zo lastig! 

Haaai allemaal!
Qua hormonen valt het hier nog wel mee. Ook dacht ik dat de moeheid begon af te nemen, maar ik merk toch dat dit per dag verschillend is. 
Ik ben van de week alleen geschrokken omdat onze kat van 5 kg in de nacht (toen ik net naar de wc was geweest en al buikpijn had) vanaf de grond recht op mijn onderbuik sprong. Nou ik heb gehuild van de pijn. Ik denk dan direct het ergste.. Maar het kindje zou goed beschermd moeten zitten.
Als we geen geslachtsbepalende echo doen dan bedenk ik me steeds meer hoe lang ik moet wachten om het kindje te zien. Van week 12 naar week 20. En dat terwijl die echo's me een beetje geruststellen.
Ik heb  2 weken geleden de nipt laten doen. Het zou 10 werkdagen duren maar op maandag toch de verloskundige een bericht gestuurd met de vraag of er al iets binnen was. En ja! Alles was goed. Vond het wel een beetje jammer dat ik daar om moest vragen.. had verwacht dat zij direct met mij contact op zou nemen om dit te vertellen. Blijft immers spannend. Maar al met al een prima afloop! En nu geduldig afwachten. 
Alvast veel plezier bij de geslachtsbepaling Ongeduldje.

Goedemorgen, Overdag voel ik me goed alleen zo rond etenstijd stort ik in. Zo moe alleen kan niet slapen maar alleen maar bankhangen nergens geen fut voor... Gisteren heel veel buikpijn 11 weken nu dan schrik je toch weer ff. Maar we gingen voor de nipt en toen gelijk het hartje weer gehoord dus weer gerustgesteld.  Het zijn waarschijnlijk mijn banden en baarmoeder die ik voel. Verder vaak duizelig en mijn hart klopt dan heel snel...veel zoute drop eten mijn bloeddruk is nog steeds erg laag.Hoop dat ik snel de uitslag krijg van de nipt dan kan ik pas echt haan genieten en geloven dat ik echt weer een kindje ga krijgen? 

Dat is inderdaad jammer MarsieK, vooral omdat je er toch wel op zit te wachten met een dosis spanning. Wel fijn dat het allemaal goed zit! 
Waarom zou je niet gewoon een pret echo tussendoor doen alleen dan wel duidelijk aangeven dat je het geslacht niet wilt weten? Je betaalt er voor dus dan mag je volgens mij wel aangeven wat je wilt toch? 

Poevie, wat jij schetst herken ik helemaal. Alleen begint het bij mij rond een uur of 1300 al. Daarna komt weer een energie piek die weer weg is rond etenstijd en dan ook weg blijft. Ik probeer niet toe te geven aan de vermoeidheid door een middagdutje te doen (want dan slaap ik snachts weer amper) maar doe het wel rustiger aan. Vooral die warmte van de afgelopen dagen zal voor ons zwangeren ook niet meegeholpen hebben. 

Hoi Poevie,
Ik heb ongeveer hetzelfde als wat jij beschrijft. Ik werk (nu nog) 40 uur en zolang ik op mijn werk ben kan ik me redelijk recht houden.. maar als ik dan thuiskom! Totaal geen puf/zin om nog te koken en het liefst zou ik gelijk mijn bed induiken. Ikheb voor mezelf de regel dat ik niet voor 9 uur naar bed mag haha. 
Mijn man vaart van maandagnacht tot vrijdag dus aan de ene kant hoef ik niks (ben alleen thuis en rommel maak je dan niet snel). Aan de andere kant is het wel vervelend omdat niemand iets voor je kan doen als je thuiskomt. gelukkig heb ik een lieve moeder waar ik altijd kan aanschuiven als ik geen puf heb om te koken;).
Ik ben nu 13 weken maar heb van 10-12 weken ook veel buikpijn gehad. ik was er ook best bezorgd over maar de verloskundige zei dat dit waarschijnlijk gewoon komt omdat je baarmoeder aan het groeien is. nu met 13 weken heb ik er wel iets minder last van gelukkig. Als ik het voel doe ik even rustig aan en probeer ik wat achterover te zitten/liggen om wat minder spanning op de buik te hebben.
Hebben jullie ook dat jullie gewone broeken niet meer dichtpassen? Ik vind een positiebroek nog een beetje vroeg/die band zit dan tot onder je oksels haha...

Lyjam: ik had bij vu nipt laten doen en had het met een week terug! :)
MariesK: ik heb zo'n doppler gekocht om het hartje van de baby thuis te luisteren. Doe ik eigenlijk alleen als ik ongerust ben (wat nu eigenlijk steeds minder vaak is) of om mijn man ook te laten luisteren :) misschien ook iets voor jou om de periodes tussen de echo's te overbruggen?
MDNS: ik krijg mijn gewone broeken nog wel dicht maar zit niet meer lekker dus ik heb sinds deze week lekker positiebroeken aan. Kan mij het schelen, zit gewoon lekkerder ;) en inderdaad wel lekker tot de oksels opgetrokken haha!

Terug
Bovenaan