uitgerekend februari 2019

Hoi P,

Ik ben nu 14 weken en 3 dagen zwanger en kan ook geen groente of vlees zien, krijg het met kleine hapjes naar binnen maar voelt dan alsof het niet helemaal goed zakt en wordt er erg misselijk van. 
Gisterenavond alleen zalm gegeten, dat vind ik dan weer wel heel lekker ;) 
Die duizeligheid heb ik 1x gehad, heb toen wat zoute dropjes gegeten en ben vroeg gaan slapen. Volgende dag was het weg en heb het daarna gelukkig niet meer gehad. Heb jij het iedere dag?

Dat van het avondeten niet wegkrijgen herken ik. De misselijkheid overdag is redelijk te doen maar in de avond wordt het met de dag erger. Hoop dat het maar tijdelijk is. 
Duizelig kan je bloeddruk zijn maar het kan ook zijn dat je evenwichtsorgaan van slag is. Ik heb daar een kleine 2 jaar geleden een ontsteking gehad en toen was ik 2 weken lang 24/7 dronken voor mn gevoel. Denk dat jij dat niet hebt gezien je het alleen in de avond hebt. 
Zojuist terug gebeld door de VK, de NIPT was helemaal in orde. VUMC heeft er bij mij dus een week + 2 dagen over gedaan :) 

Weer terug van vakantie! In de vakantie goed nieuws gehad, de NIPT gaf geen bijzonderheden (en ook geen nevenbevindingen). Al met al een weekje hier op gewacht. Vandaag weer bloedgeprikt. Omdat ik zit met een genetische afwijking moet ik bloedverdunners spuiten. Volgende week weer controle by de gyn. Dat is ergens wel een fijn idee, maandelijks echo's bij de gyn en daarnaast nog de controleechos van de termijn en de twintig weken echo's. We hebben ons kindje dus nu al een keer of wat mogen bekijken :)
In de vakantie had ik alleen soms wat last van duizelijkheid, vooral na inspanning (veel trapgelopen in de Griekse bergen). Maar na even rusten ging het vaak al snel weer beter. Ik maak me er niet te veel zorgen over. 
Vandaag trouwens ook de blije doos opgehaald :) Straks even goed bekijken wat daar in zit. 

Oh wat leuk om te horen dat het bij de meesten zo goed gaat, naast de gewone zwangerschapskwaaltjes natuurlijk. Ik heb vandaag weer eens een werkdag volgehouden om tot 5 uur op kantoor te blijven. De vermoeidheid begint dus gelukkig ook wat minder te worden :) 

Hallo,
Leuk om de berichten van iedereen te lezen. Wij verwachten onze eerste kleine rond 27 februari.
Helaas heb ik totaal geen eetlust, met moeite krijg ik overdag wat yoghurt/crackers/krentenbol weg maar aan avondeten moet ik al weken niet denken. Hebben meer mensen dit? 

ik lees idd dat veel zwangeren last hebben met het eten, en dan vooral het avondeten.
Dat heb ik dus totaal niet, ik heb echt vaak honger, kan niet hele grote porties op maar eet behoorlijk wat als ik het zo bekijk. Avondeten gaat ook gewoon goed, soms wel minder zin in dingen, maar eet gewoon normale porties, en vlees vindt ik nog heerlijk gelukkig :)
Wel grappig dat het zo kan verschillen per persoon

De eerste keer dat ik moest overgeven van het avondeten was toen ik gehakt at, dacht eigenlijk dat het daaraan lag en kan dat niet meer eten. Vandaag ineens zin in zuurkool maar kwam er na een kwartiertje weer uit :( na het overgeven had ik weer enorme trek.. 
Patat en ongezonde dingen gaan er met gemak in en blijft prima zitten maar iets gezonds wil er niet in blijven.. 
Komt dit door hormonen? 

@neikolein; fijn om te weten dat ik niet de enige ben! Al is het niet fijn natuurlijk. Gelukkig groeit de baby goed  en zolang die het daarbinnen naar zijn/haar zinnetje heeft.. dat is het belangrijkste!
Ik heb die duizeligheid elke avond als ik op bed lig en mn ogen dicht  doe. Heb al n extra kussen onder mn hoofd gelegd, maar dat werkt niet. Zie er soort gewoon tegenop om te gaan liggen..

Terug
Bovenaan