uitgerekend februari 2019

Wat leuk Ongeduldje, een meisje! 
Ik herken de vermoeidheid zeker wel, maar heb het idee dat ik eindelijk iets meer energie krijg. Wat vervelend dat je er nu nog zo’n last van hebt! Ik heb van iemand anders gehoord die zich ook veel vermoeid voelde tijdens de zwangerschap dat haptonomie erg goed daarbij kan helpen. Dan leer je luisteren naar je lichaam en lief te zijn voor je lichaam. Je stelt je vast niet aan, maar je moet waarschijnlijk wennen aan de verminderde energie die je hebt en het balans daar in zoeken. Ik neig heel erg naar suikers als ik moe ben, en chocolaaaaa... Maar dit helpt de verminderde energie nog meer. 

Heej Ongeduldje, ik herken het ook wel wat. Ik heb geen last van kwaaltjes en er is ook nog geen buik te zien maar wel erg moe. Ik heb gelukkig nu nog vakantie. Maar ik probeer met mijn activiteiten rekening te houden door bijvoorbeeld wat langer te slapen als er in de avond wat is of juist eerder op bed in de avond als ik in de ochtend wat heb. Dat kan nu nog, maar ik ben wel benieuwd hoe dat zal gaan als ik over twee weken weer fulltime voor de klas sta....
De tijd zal het leren. 

Bedankt voor jullie reacties! Het helpt al om te horen dat ik niet de enige ben :) ik heb geen neiging naar suikers. Ik ben afgelopen week zelfs een halve kilo afgevallen omdat ik weinig trek heb. Ik heb heel snel het gevoel dat ik vol zit, dus ik eet onbewust minder dan normaal. Voor de zwangerschap at ik veel koolhydraatarm, dat heb ik losgelaten sinds ik zwanger ben en in het begin had ik meer honger dan normaal. Nu dus niet meer, maar eet wel gezond (veel groenten en fruit en weinig vet, daar krijg ik maagzuur van). 
Ja, we leven normaal echt een super druk leven. Al onze weekenden zitten vol plannen. Misschien moet ik dat ook wat verminderen zodat mijn energie doordeweeks ook wat gelijkmatiger verdeeld kan worden ;)
De gedachte aan onze gezonde meisje dat binnen lekker aan het groeien en trappelen is, maakt me altijd wel weer vrolijk. Hopelijk ga ik haar snel voelen, lijkt me zo bijzonder! ?

@ongeduldje

Wat vervelend zeg! Ik ben inderdaad ook erg moet geweest, buitenom dat ook niet veel kwaaltjes. 
Ik weet niet wat je slikt qua supplementen oid om wat meer energie te krijgen eventueel? Ik ben ook snel duizelig (laag ijzergehalte) maar hierdoor krijg je ook minder energie..
Misschien daar eens naar kijken of je daar nog iets aan toe kan voegen? ik gebruik nu een vloeibaar ijzerdrank en dat helpt echt goed! (gebruikte ik ook na mijn menstruatie als ik wat sneller duizelig was).
Misschien is het bij jou iets heel anders, maar je kan het iig proberen..
verder moet je ook gewoon proberen (leren) om rustig aan te doen denkik.. je lichaam is met zoveel dingen tegelijk bezig.. Iig heel veel sterkte ermee!

Ik herken ook nog de vermoeidheid, ben nu 15+4 en je zou inderdaad denken dat het dan wel een beetje weggetrokken moet zijn, maar helaas. 
Zelf heb ik nu vakantie maar we zijn bezig met verbouwen/verhuizen en daar heb ik de puf ook niet echt voor. Mijn man neemt gelukkig veel over van me, en als ik het zat ben ga ik gewoon even rusten op de bank.
Probeer dus je rust momenten te pakken en als je te moe bent voor een afspraak in het weekend zou ik deze afzeggen, iedereen begrijpt vast wel dat je lichaam niet altijd meewerkt. En eventueel aan de verloskundige vragen of ze raad weet

Ik herken die vermoeidheid ook wel. Sommige dagen ben ik zo futloos dat ik de hele dag op de bank kan liggen, een simpele maaltijd koken kan ik dan al niet volhouden omdat ik moet gaan zitten van de moeheid. Gelukkig is dit maar heel af en toe en voel ik me de rest van de dagen wel 'normaal'.
Goed nieuws trouwens, de NIPT uitslag was helemaal goed :) weer een zorg minder!

Even iets heel anders!
Zijn er mensen die tips hebben om op babymoon te gaan?
We willen het liefst 2e helft oktober, maar dan moet het daar nog wel lekker warm zijn haha. (zon, zee, strand).
En dan uiteraard zonder Zika virus en andere risico's voor zwangere vrouwen. En ook nog een beetje betaalbaar.
Mocht er iemand tips hebben dan hoor ik het graag:) 
(ik weet het, veeleisend)

Terug
Bovenaan