Uitgerekend februari 2022

Wat heerlijk om te lezen over al die kloppende hartjes en geplande pretecho's. Volgende week woensdag eindelijk de termijn echo, naar eigen berekeningen dan 10+1. Gelukkig zijn we deze week op vakantie dus dan duurt het wachtbankje voor je gevoel wat minder lang.

Ik vind het ook wel weer spannend omdat we geen extra echo hebben gehad. Ik weet in feite dus niet of er daadwerkelijk een vruchtje zit, of het goed genesteld is, of er een hartje is. De enige bevestiging was de zwangerschapstest bij 4 weken vanwege de en de vermoeidheid sindsdien. Maar verder geen symptomen. Had ik bij mijn eerste ook niet en toen kreeg ik ook pas de eerste echo bij 11 weken. Maar toen werkte ik fulltime en had ik minder tijd om me druk te maken haha. Hoor mij eens klagen over het hebben van vakantie.

Maar goed, nog 6 dagen geduld hebben dus.

Wat leuk om te lezen allemaal!

@Uitje: Lijkt me vet lastig om te wachten tot 11 weken. Knap hoor! Gelukkig duurt het nu niet meer zo lang. Ik vond 9 weken al echt heel lang duren.

Ik lees van meerderen dat jullie kiezen voor de nipt zonder nevenbevindingen. Wat is voor jullie de reden om niet voor nevenbevindingen te gaan?

@nicccc, haha ja die opgezwollen darmen zijn wel een dingetje. Vorige week zei iemand tegen mij: ohhh heb ik iets gemist, je hebt een buikje?! En toen ik zei dat ik pas 7 weken zwanger was keek ze wel even raar op. Vond het ook wel een erg directe vraag om heerlijk eerlijk te zijn, is iemand die ik maar eens in de maand zie, maar goed. Bij mij is het een beetje op en af. Afgelopen weekend had ik wel wat energie, maar sinds eergisteren ben ik echt iedere dag helemaal op. Voel me ook niet echt heel lekker. Misselijkheid is gelukkig wel iets minder.
Bij mijn vorige zwangerschap kreeg ik rond de 14 weken echt een babybuikje. Denk dat ik dat deze ronde niet ga redden ?
Ga jij geslachtsbepaling doen? Ik wacht net als de vorige keer tot de 20 weken echo denk ik, beviel me toen goed.
Ik begreep van de verloskundige dat ze bij de Nipt een trial gaan starten waarbij je met de 13 weken ook een echo krijgt, soort zelfde screening als met de 20 weken, zijn er meer die dit gaan krijgen? Ze zouden zelfs dan al het geslacht kunnen zien, vind dat wel vroeg hoor

Leuk allemaal!
&uitjee: spannend! Ik zou ook gek worden haha. Lekker genieten van je vakantie!

Ik heb gisteren de uitslag van de nipt gekregen, gelukkig alles goed! Uitslag al na een week maar toch in de tussentijd al heeel vaak mijn mail gecheckt ? Wij hadden met nevenbevindingen.

9 augustus de geslachtsbepaling. Ik ben dan 14+4.

Hoi Eefje,
Wij hebben zelf voor nipt zonder neven gekozen omdat ik vaak las dat de nevenbevindingen (nog) niet heel betrouwbaar zijn. Er zijn meerdere fora hier waar over de nipt met en zonder nevenbevindingen wordt gesproken :) mocht je dat ook fijn vinden. Ik vond het ook helpend om ervaringen van mensen te lezen die een positieve (afwijkende) uitslag hebben gehad, want dat is een heftig traject van minstens 7 weken in spanning en dan is de kans zelfs nog groot dat de spanning voor niets was en het een vals-positief blijkt te zijn. Ja die kans is klein, maar vond ik wel belangrijk om over te lezen. Aan de andere kant natuurlijk wel een hele geruststelling als je nipt met nevenbevindingen doet en er komt helemaal niets uit. 
Mijn verloskundige legde de 13-weken echo trouwens een beetje hetzelfde uit; het is fijn als er niets uit komt, maar als er een afwijking wordt gevonden moet je alsnog op de 20 wkn echo wachten en zit je ook al die weken in spanning. Ik kom overigens niet in aanmerking voor de 13 weken echo, ben net een aantal weken te ver in de zwangerschap! 
Ik weet dat ik die spanning echt niet aan zou kunnen, maar wellicht sta jij of anderen hier nuchterder in en durf je het wel aan! In ieder geval succes met je keuze. :) 

Dag allen, ik meld me ook hier. Ben ook in feb uitgerekend, zo spannend. Na 6 jaar wachten en fertiliteitstrajecten is het eindelijk gelukt.
Ik heb heel veel buikpijn momenteel. Herkennen jullie dat? Niet echt misselijk dus maar steken zeurende pijn en ook last van darmem.

@Snoezepoes. Wauw wat een reis om op dit (supermooie) punt te komen! Gefeliciteerd zeg en heel veel geluk. :) Ik heb zelf niet echt last van steken (alleen als ik hoest), maar herken de darmen heel erg.. Vandaag serieus een positiebroek gekocht haha.

@Lorraine. Hartstikke bedankt voor je uitgebreide uitleg. Ik zal ook even op het forum zoeken. Ik vind je overweging heel logisch klinken. Mijn man was meteen heel duidelijk voor nipt met nevenbevindingen en ik twijfel dus nog over die nevenbevindingen. Ik vind de gedachte dat er iets vaags uitkomt waar je niks mee kan heel naar. Tegelijkertijd ben ik ook wel iemand die heel graag alle info heeft.. Ben blij dat we nog even hebben om erover na te denken. :)

@snoezepoes: wauw wat fijn dat het nu is gelukt! Dat moet een heftige periode voor jullie zijn geweest..

Misschien nog een tip voor bij wie de gewone broeken niet meer lekker zitten: ik heb gister super fijne mama spijkerbroeken bij de h&m gekocht in de sale! De super skinny variant vind ik heel mooi en fijn zitten. Ik had 2 broeken voor 20 euro ?

Sinds gisteren lijkt mijn buik opeens niet meer te verhullen. Heel gek en voor mijn gevoel heel snel (12,5 week). Hoe is dat hij jullie? Zie je al verschil?

Terug
Bovenaan