Uitgerekend februari 2022

@Eefjepeefje: mijn man had me overtuigd om bij de NIPT geen nevenbevindingen te laten testen, omdat hij 2 stellen kebt bij wie er war vaags uit kwam, ze weken in de rats zaten en een vruchtwaterpunctie en alles moesten doen met risico's van dien. Uiteindelijk wist de geneticus het niet. Bij beide baby's bleek na de bevalling niks aan de hand. Al die stress om iets vaags, waar heel vaak de genetici ook geen antwoord op hebben... daarom hebben wij zonder nevenbevindingen gedaan. Uitslag overigens goed, dus heel blij!

@Mimilou: ik heb ook dat ik mijn buik niet echt kan verhullen (12,5 week). Al zie ik nog steeds mensen die van niks mogen weten en dat gaat nog goed haha. Heb ook maar twee positiebroeken gekocht...

@Snoezepoes wat fijn dat het na zo'n lang traject eindelijk gelukt is en wat fijn dat de NIPT uitslag helemaal goed is!

@Uitje wat fijn dat alles goed was op de termijn echo!

@DaniAld heb je ondertussen al meer duidelijkheid?

Wij hebben vanavond voorlichting over de NIPT en 20 weken echo, wij gaan ook voor de NIPT. Twijfelen nog wel of we met of zonder nevenbevindingen moeten doen maar als ik hier zo jullie ervaringen lees denk dat het zonder word. 
En maandag mogen we ons kleine wondertje weer even bewonderen op de termijnecho, ben zo benieuwd!

@snoezepoes Bedankt voor het delen van jouw ervaring en keuze. Op basis van alle ervaringen op het forum neig ik nu ook wel naar zonder nevenbevindingen. Onnodige stress is echt het laatste wat je nu kunt gebruiken. Maar mijn man denkt er nog altijd anders over dus we moeten het er nog maar eens goed over hebben.

Wij hebben eergisteren de termijnecho gehad met 11+2. Zooo in de wolken! Ik had (heb dit eerder gelezen bij een van jullie) na de 8 weken echo nog steeds geen echt zwangerschapsgevoel maar van de week dus wel. De armpjes, beentjes, het horen kloppen van het hartje. Werd er gewoon emotioneel van en dat heb ik niet snel! (L)  
Ik moet wel zeggen dat ik sinds deze week ineens misselijk ben vooral vroeg in de avond en maagzuur heb. Niet overgeven misselijk, maar wel meer dan in de vroegere weken. Gek toch? Of hebben jullie dat ook? Heb wel meer energie gelukkig! Weer rustig aan gaan sporten :)  Ik heb ook gisteren direct bloed laten prikken voor de NIPT, we gaan niet voor de nevenbevindingen omdat we hebben gehoord dat er vaak niet eens duidelijkheid is en het kindje vaak bij de geboorte niet eens wat blijkt te hebben. Ik zie het niet zitten om zolang in spanning te moeten zitten..
@ uitje ik snap je hoor! Ik vind het knap dat je zo lang kan wachten ik vond van 4 naar 8 weken al lang haha!  

@ CFK ja wij gaan een geslachtsbepaling doen! Bij een pretecho praktijk met 14 weken! Ben heel erg benieuwd..

Hallo allemaal,
Wat fijn dat het bij de meesten goed gaat!
Kan me voorstellen dat al die onderzoeken soms wel ff spannend zijn of vertwijfeling geeft bij nevenbevindingen die geen eenduidig beeld geven.

Wij hebben vandaag de termijn echo gehad en zit nu op 11w+2, uitgerekende datum 16-02-2022? de datum van LM die ik had bedacht klopt dus niet, dat is periode rond bevruchting / innesteling geweest. Ik gok erop dat ik in mijn laatste cyclus een late eisprong heb gehad.. was toen ook wel erg gestressed….

Ik merk dat mijn kwaaltjes wat aan het verschuiven zijn, iets minder misselijk maar vieze smaak in de mond is weer helemaal terug. Heb al smintjes standaard bij me, want die vieze smaak maakt dan wel weer dat ik misselijk wordt??‍♀️ Of als ik teveel achter elkaar drink, iets lichts eten zoals een cracker helpt dan wel. Verder heb ik het nog steeds erg snel warm, met name bij inspanning en na warm eten s avonds. Ook wat meer last van zware benen, gelukkig helpt
voldoende bewegen (wandelen/fietsen ed). En afgelopen week een massage gehad bij een thaise masseuse, heeft ook verlichting gegeven? verder alleen af en toe wat meer moe, maar mag verder zeker niet klagen!

Medio september hebben we de 20 weken echo, verder willen we geen screening of ander onderzoek laten doen. En geslachtsbepaling laten we ook niet doen, we vinden het juist tof om bij de geboorte achter het geslacht te komen ☺️ is dan extra verrassing.

Nieuwe maand! Ik kan er niets aan doen maar ik heb daar iets mee haha. Februari klinkt nu dichterbij dan gister. I love it.

Hoe is t met iedereen?
Ik denk zelf dat er een ontzettend knap kind in mn buik groeit want al mn schoonheid is me afgenomen sinds ik zwanger ben haha. Ik zit gezicht, borst en rug volledig onder de acne, ik heb een oogontsteking en de bult van Quasimodo is er niets bij als je kijkt naar mn oog. Maar goed, er groeit een wonder in mn buik en dat is iedere pukkel waard.

Hi there.
Ik wist niet dat er nog mensen actief waren op forums. Zag het voorbij komen. Tof!
Ik ben ook zwanger en uitgerekend in februari. Wij zijn, hoe bijzonder, zwanger van een drieling ♡♡♡
Echt zo bijzonder, zo'n wonder. Maar oh zo spannend. Voel mij nog steeds verdomd moe. Tot frustrerend aan toe.... 
Nou ja, spreken elkaar!!
Ik probeer mijn verhaal ook een beetje te delen via Insta @bigbrotherandtriplets 

Hoe gaat het met jullie?
Liefs Liesbeth 

Terug
Bovenaan