Uitgerekend februari 2022

Wat goed om te horen allemaal! Ik ben nu ook de 20 weken voorbij en ook een goede 20 weken echo gehad! Bijzonder wat ze allemaal al kunnen zien, tot in de kleinste details. Het was ook weer overduidelijk een jongen :p 
Ik voel hem ook echt dagelijks! Heel leuk, maakt het allemaal zo echt en voelt heel gezellig. Ook hebben we al een naam! We noemen hem thuis ook vaak zo, om alvast te wennen. Ik ben ook druk bezig met voorbereidingen en gebruik dit forum daar nogal voor, haha. Vragen zoals kleertjes en kinderwagens. Vind dat sinds een aantal weken echt zo leuk om mee bezig te zijn! Denk dat het ook komt omdat ik hem nu dagelijks voel. Kan niet wachten tot de kleine man er is. 

Ja zeker een op het oog! Een Joolz Hub. Ik twijfel nog over een wieg of een cocoon. De cocoon lijkt me wel praktisch en daar kan je kindje ook langer in dan in de wieg en daarnaast lijkt het me heerlijk knus voor een winter baby ☺️ en jij?

@Lorriane wij hebben gekozen voor de Joolz Day+ in het legergroen. Rijd heerlijk haha.Komt over een maandje allemaal binnen. Zoveel zin in!

Nog 2,5 maand werken en dan al verlof!

Hoe gaat het bij jullie allemaal nog met het werk fysiek? En wat voor werk doen jullie?

Lees weer een hoop goede 20 weken echo's, fijn zeg meiden!

Hier ook echt al volop aan het shoppen en zijn deze week ook begonnen met de babykamer, komend weekend schilderen, week erop wordt de vloer geegaliseerd en daarna behangen, dan alleen nog even wachten tot de nieuwe vloer erin ligt en dan komen eind oktober de meubeltjes al binnen! Ook echt zo'n zin om daarmee aan de gang te gaan en het eindresultaat te zien. 

Mrslle jij bent al aan het aftellen haha! Gaat wel echt hard hé. Vind het ook al zo'n gek idee dat ik over iets meer dan een week al gewoon op de helft ben... 

Ik heb een kantoorbaan dus werken gaat nog prima. Wil ook zo lang mogelijk door blijven werken, mocht het nodig zijn zal ik aan het eind wat meer thuis gaan werken waarschijnlijk en administratieve taken gaan oppakken zodat ik wat makkelijker tussendoor een uurtje zou kunnen rusten en dus wat flexibelere werktijden heb, maar dat zien we tegen die tijd wel.

@Niesss leuk! Ook vol op bezig dus!

Ja echt wel, haha. Nu 22+1 en ik ben verpleegkundige. Dus ik sta aan het bed wat soms toch echt wel pittig is. Isolatie verpleging nu vermijden, maar ook wel moeilijk om steeds je collegas te moeten vragen om de zorg van die patiënt over te nemen. Ik ben ook benieuwd of ik tot het einde kan blijven werken. Maargoed, binnenkort gesprek hoe of wat.

Ja snap dat het met een baan waarbij meer lichamelijk inspanning wordt vereist het wel stukje zwaarder is, zeker zoals bij jou als verpleegkundige met patienten. Wij moeten hier soms orders klaar leggen en dan voel ik me soms ook wel bezwaard als ik vraag of collega even kan helpen met iets tillen ofzo. 

Ja, vind het shoppen ook echt zo leuk. Moet van mezelf echt beetje de rem erop houden want anders heb ik de hele uitzet zo al compleet en heb ik straks in de 2e helft niets meer te doen haha! :')
We hebben gister ook al de babyfoon besteld, nu met de mama-mazzeldagen en alle andere kortingen zoals bij Bol.com/Babypark toch wel interessant om het gewoon alvast maar in huis te hebben. Qua grote dingen (kinderwagen, maxicosi, meubeltje, badje etc) hebben wij echt alles al in huis of in bestelling staan. Als het kamertje klaar is straks lekker shoppen voor alle accessoires. 

Wij hebben veel nog in huis van ons zoontje, wandelwagen, autostoel, meubels en dat soort dingen. De dingen die ik nieuw wil voor ons meisje die begin ik nu rustig aan te kopen.

Wat betreft verlof, ik heb in principe aangegeven per 16 januari met verlof te gaan. Dan ben ik 36 weken zwanger. Ik hoop zo lang mogelijk door te kunnen werken. Ik werk ik het onderwijs en kan, omdat ik in de bovenbouw sta, best goed aanpassingen doen zodat het lichamelijk niet al te zwaar is. Hopelijk blijf ik me zo goed voelen en kan ik door tot 16 januari.

Terug
Bovenaan