Uitgerekend februari 2022

@Snoezepoes de eerste dagen / weken dragen veel kindjes nog geen slaapzak. Het kan wel hoor, maar in principe slaapt je kindje in de kleding die hij/zij de hele dag aanheeft. Met slaapzakjes en pyjamaatjes begin je pas na +- een maand. Hoeft niet, mag ook eerder natuurlijk. Maar newborns slapen 18 a 20 u per etmaal (volgens het boekje dan ?, de mijne deed hooguit de helft). Maar je gaat niet elk dutje omkleden, dat doe je pas als er een beetje ritme is.

Voor de allereerste periode zou ik dus, naast lekker (wollen) rompertjes goede boxpakjes en comfy kleding kopen. Daaroverheen een wieglakentje en een wiegdeken. Er ligt ook nog een kruikje bij de eerste weken.
Ik heb zelf een wiegdeken van Jolein. Die kun je wel 4 keer dubbelvouwen en dan nog is hij groot genoeg.

Als je toch met een klein slaapzakje begint, zou ik een lekkere winterslaapzak kopen. Mamaloesbabysjop heeft vaak wel leuke aanbiedingen.

GEZOCHT: het allerleukste 'zwangerschapsclubje' - uitgerekend in februari of maart 2022
Heb je een leuke zwangerschapsyogaklas, verwacht je hele vriendenclub volgend jaar een baby of heb je op dit forum een gezellig 'clubje' - omdat jullie in dezelfde maand zijn uitgerekend? Dan zijn we op zoek naar jou - of beter gezegd: jullie! Meer weten over dit project? Lees snel verder! https://bit.ly/3Bih7CZ

Nou dames! Februari is nog maar 3 maanden ver. Voor mij is het derde trimester deze week begonnen. Wat gaat het snel ineens!

Vandaag weer een goede echo! 27+1 nu. Jeetje wat gaat het ineens hard zeg.. over 3 weken weer een groei echo ?

Gisteren de kinderwagen en maxicosi binnen gekregen, over 2 weken nog de meubeltjes en dan is het zover klaar. Dan kan ik eindelijk lekker gaan inrichten ?

De tijd vliegt hè, fijn dat het met iedereen goed gaat (voor zover ik heb kunnen lezen).

Zelf helaas wel ff in de lappenmand, ben nu 25w+2 en weet sinds dinsdag dat ik een blaasontsteking heb. Had zondagavond tijdens het eten koken ineens harde buiken die met rust niet veel minder werden en kleine beetjes plassen. Vk had uitgelegd dat blaasontsteking bij zwangerschap heel atypisch kan verlopen dus maandagochtend gelijk urine ingeleverd.
Sinds dinsdagmiddag aan de ab kuur en woensdag nog een keer urine ingeleverd voor lab onderzoek in het ziekenhuis.

Het wordt nagekeken op welke bacterie de boosdoener is en of ik drager ben van de GBS bacterie. Even afwachten wat daaruit komt… en hopelijk valt het mee?
Bij gbs zou mijn bevalling medisch kunnen worden omdat deze bacterie gevaarlijk is voor de baby..

Gisteravond eerste keer zwangerschapscursus gehad, heel fijne vrouw die goed uitlegt hoe een bevalling in z’n werk gaat en aanleren van ontspannings technieken dmv mindfulness en ademhaling.

En manlief is druk bezig met ons huis op orde maken; keuken wordt opgeknapt en als deze klaar is gaan we aan de slag met de babykamer?

Hoe is het met iedereen ?

Hier gaat het gelukkig goed, ab kuur heeft z’n werk gedaan en Godzijdank was de kweek in zkh negatief voor blaasontsteking en gbs???
Ben lekker aan het nestelen, eerste bsbywasjes zijn al gedraaid? we gaan wasbare luiers gebruiken van het merk Popolini, die gaat nog 1 of 2 keer extra inde machine?

Heb een checklist gemaakt om bij te houden of we alles in huis hebben voor baby. Dat geeft me een stuk rust, gisteren naar Babypark geweest voor advies over autostoeltje (we gaan poliklinisch in zkh bevallen). Dan is het wel zo praktisch om een veilig en degelijk autostoeltje te hebben??

We wonen in een flatje op 2e verdieping zonder lift, thuis bevallen wordt sterk afgeraden ivm moeten inschakelen van brandweer / ambu mocht het niet goed gaan thuis?

Ben wel heel benieuwd hoe druk het in de ziekenhuizen straks is, ik hou er maar rekening mee dat we wat langer bezig zijn met een plekje krijgen.. gezien de huidige C-situatie….

wij hoeven nog maar een paar dingetjes te kopen / bestellen en dan zijn we wat betreft benodigdheden helemaal klaar??? in ieder geval voor hoogst noodzakelijke.

Voor de kraamvisite heb ik alvast een kadolijst gemaakt met handige producten zoals een boxzak, maar bijv ook grotere maten kleertjes???
Zo’n lijst kun je maken op lijstje.nl en is te beveiligen met een wachtwoord (ff een tip).

Liefs GiftofLife

Giftoflife, jij bent ook al lekker bezig hihi! Heerlijk!

Ik ben nu 29+4, dus ga bijna de 30 weken aantikken. Komende week een weekje vakantie en dan nog maar 3 weekjes werken. Aftellen! Verder gaat het goed met me ? Ons kleine vriendje is heel erg bewegelijk en druk. Af en toe ineens een voetje in mn rib haha. Volgende week zaterdag hebben we weer echo, dan mogen we hem weer zien!

Wij hebben nu alles binnen! Gisteren het kamertje afgemaakt en hij is super mooi geworden ? Nu steeds meer genieten!

En hoe gaat het met de rest?

Terug
Bovenaan