@Snoezepoes de eerste dagen / weken dragen veel kindjes nog geen slaapzak. Het kan wel hoor, maar in principe slaapt je kindje in de kleding die hij/zij de hele dag aanheeft. Met slaapzakjes en pyjamaatjes begin je pas na +- een maand. Hoeft niet, mag ook eerder natuurlijk. Maar newborns slapen 18 a 20 u per etmaal (volgens het boekje dan ?, de mijne deed hooguit de helft). Maar je gaat niet elk dutje omkleden, dat doe je pas als er een beetje ritme is.
Voor de allereerste periode zou ik dus, naast lekker (wollen) rompertjes goede boxpakjes en comfy kleding kopen. Daaroverheen een wieglakentje en een wiegdeken. Er ligt ook nog een kruikje bij de eerste weken.
Ik heb zelf een wiegdeken van Jolein. Die kun je wel 4 keer dubbelvouwen en dan nog is hij groot genoeg.
Als je toch met een klein slaapzakje begint, zou ik een lekkere winterslaapzak kopen. Mamaloesbabysjop heeft vaak wel leuke aanbiedingen.
Voor de allereerste periode zou ik dus, naast lekker (wollen) rompertjes goede boxpakjes en comfy kleding kopen. Daaroverheen een wieglakentje en een wiegdeken. Er ligt ook nog een kruikje bij de eerste weken.
Ik heb zelf een wiegdeken van Jolein. Die kun je wel 4 keer dubbelvouwen en dan nog is hij groot genoeg.
Als je toch met een klein slaapzakje begint, zou ik een lekkere winterslaapzak kopen. Mamaloesbabysjop heeft vaak wel leuke aanbiedingen.