Uitgerekend februari 2022

Mrslle, ik merk heel duidelijk dat wanneer ik suiker eet, de baby meer beweegt. Geen idee of je een zoetekauw bent maar mocht je suikers eten savonds, zou het misschien kunnen helpen dit niet meer te doen.
Anders zou ik het ook niet weten.

Spannend he ladies, het komt nu echt dichtbij. Ik ook al 32 weken.
Ook mijn kindje is superactief 's nachts en als ik rust neem. Is normaal volgens de verloskundige en boekjes. En als ik suiker eet gaat hij inderdaad bijna gelijk bewegen.

Hoi dames, ik sluit me graag aan bij dit topic. Leuk om jullie verhalen te lezen! Ik ben nu 32+5 weken zwanger van onze eerste, wij verwachten een meisje :)
Het begint nu wel echt dichtbij te komen!
Zwangerschap loopt tot nu toe voorspoedig, heb gelukkig weinig last gehad van kwaaltjes.
Ik moet nog 1 weekje werken, kan niet wachten om in mijn verlof de babykamer af te maken, kleertjes te wassen en lekker thuis aan te rommelen :)
Hopelijk blijft alles goed gaan met jullie en gaan de bevallingen voorspoedig, en kunnen we ervaringen delen en elkaar helpen. :)

Heel herkenbaar die drukke baby! Vooral ook omdat de bewegingen wat grover zijn, niet meer de schopjes maar hele draaiingen of strekkingen inderdaad! Ik denk dat ze nog even genieten van de laatste beetjes ruimte voordat ze straks niet meer kunnen! Bij mij is het ook erger als ik op mijn zij lig maar ik slaap toch gewoon op mijn zij. Ondanks dat het oncomfortabel voelt ben Ik toch ook altijd wel blij dat hij zo druk is ☺️

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier in de groep! Leuk dat iedereen in dezelfde maand uitgerekend is! Ik ben 20 februari uitgeteld en we verwachten een jongen?. Leuk om jullie verhalen te lezen en het eea met elkaar te delen. Gr janneke

Hi allemaal!
Leuk om jullie updates te lezen en gezellig dat er nog een paar nieuwe dames zijn aangesloten. Ik heb tussendoor wel meegelezen maar het is alweer een hele tijd geleden dat ik gereageerd heb. De zwangerschap is voor mijn gevoel in zo’n sneltreinvaart voorbij gegaan!

Inmiddels ben ik vandaag 34 weken zwanger en heb ik a.s. maandag weer eens een echo, kan niet wachten want het lijkt alweer zo lang geleden. Ze ligt al een paar weken ingedaald dus dat is heel fijn.

@mrssle: heel herkenbaar. Gisternacht echt amper geslapen doordat ze zo hyperactief was en continue tegen mijn ribben zat te trappen. Soms denk ik dan ook dat ik verkeerd lig en dat het een soort noodkreet is haha maar het zal wel normaal zijn.

Die 34 weken voelt wel als een mijlpaal, ik heb/had ergens een angst dat ze te vroeg gaat komen. Veel harde buiken gehad maar nu sinds een weekje vakantie/verlof en merk dat ik het wel echt nodig had om rustiger aan te doen.

Succes allemaal!

Hoi dames.

Ik ben nu 34 weken zwanger van ons eerste kindje. Ivm ziekte van Crohn sta ik onder behandeling bij de gynaecoloog en werd/word er om de 4 weken een groei echo gemaakt. Bij de 32 weken zagen ze dat ik te veel vruchtwater heb en dat get hoofdje en buikje van het kindje wat harder groeit dan de rest, de andere echos was mijn vruchtwater niet te veel en liep de groei van de baby eigenlijk gewoon netjes volgens curve. Zijn er meer dames die teveel vruchtwater hebben? Of dat het kindje ik 1x snel groeit? En moet ik me er zorgen om maken? Ze hebben een glucose tolerantie test gedaan, hierbij waren geen afwijkingen gezien.

Groetjes.

Ook ik heb alleen een tijdje meegelezen. Ben zelf momenteel 33 weken zwanger en ook eerste kindje. Ben erg druk geweest met werken en de laatste dingen regelen voor mijn verlof.

@scavola ik heb geen ervaring zoals die van jou, als je je zorgen maakt over de curve of hoeveelheid vruchtwater zou je dit dan met je gynaecoloog kunnen bespreken?

Ik ben bijna aan mijn verlof toe☺️ vandaag (woensdag) en de vrijdag nog 6 uurtjes werken en dan start het al! Heb wat vakantie dagen opgenomen vooraf.
Kijk ernaar uit om meer rust te gaan pakken en rustig alle spulletjes te ordenen en her en der wat te poetsen enzo?

Manlief is onder tussen druk bezig met laatste stuk verbouwen van de keuken en daarna kan hij verder met de babykamer? In het begin zal de kleine sowieso bij ons op de kamer slapen in een wiegje.
Gisteren hebben we weer controle gehad bij de vk samen, baby is al rustig aan het indalen; hoofdje ligt naar beneden voor het bekken. Ook de bevalling besproken, fijn om afgestemd te hebben over wat we onze wensen zijn/ wat er mogelijk is.
Dinsdag de 11e hebben we de liggingsecho, dan horen we hoe de kleine ervoor staat en krijgen we een schatting van lengte en gewicht.

Begin nu echt uit te kijken naar de dag dat we ons kleintje in de armen kunnen sluiten? we weten het geslacht niet, vinden het leuker dat het een verrassing is, we komen er vanzelf achter bij de geboorte? en in principe hebben we alles in huis wat er nodig is. Heb afgelopen maanden echt lijstjes afgevinkt wat we allemaal wilden hebben…

Hoe gaat het verder met alle andere dames en baby’s?

Terug
Bovenaan