Uitgerekend februari 2022

Wat heerlijk dat je al zo ver bent Giftoflife. En een vakantie, Mrslle, wat fijn! Even er tussenuit nog.

Wij zijn nog helemaal niet ver. Ga nu richting de 28 weken en ik merk dat ik nog geen drang voel dingen klaar te maken. Behalve dat we vier weken geleden het kamertje hebben behangen is er nog helemaal niets gedaan haha. Ik werk in het onderwijs dus over 4,5 week heb ik kerstvakantie en dan gaan we lekker aan de slag. Het scheelt ook dat we alles in principe wel in huis hebben nog van mijn zoontje, dus daardoor maak ik me ook niet zo druk. Als je zit te wachten op een nog te leveren babykamertje of kinderwagen, dan voel je de druk wat meer.

Verder gaat het hier eigenlijk niet heel best, omdat ik ziek thuis zit. Ik kan het hele corona lijstje afvinken, maar het is geen corona ?‍♀️. Niet normaal verkouden, geen reuk en smaak meer, hoesten, kortademig.. Ik ben sinds vrijdag ziek thuis en ben nu 3 thuistests en 2 GGD tests verder maar het blijft negatief. Op zich heel fijn natuurlijk, al had het me wel een QR code opgeleverd ?..

Kan me door het vele hoesten soms wel zorgen maken om de kleine in mn buik. Zoveel druk elke keer, kan niet best zijn. Maar volgens dokter Google kan het geen kwaad. Hopelijk knap ik snel op want ik ben het wel zat inmiddels haha.

Nou meiden! 1 december alweer.. Het gaat nu snel he ?

Ik ben vandaag 31 weken. Nu ook 100% in de ziektewet gezet, maar nog wel therapeutisch werken. Aan het bed werken en mijn rol als verpleegkundige uitvoeren in deze hectische tijd is niet meer te doen.. dus nu wat kantoorwerk doen.

Hoe gaat het met jullie allemaal? Ook al de groeiecho's gehad?

Hoi allemaal! Hier nu op 29+3! Heb toevallig een dagje dat ik de baby bijna niet voel. Placenta ligt aan de voorkant. Ik lees overal dat je de baby dan sowieso minder voelt maar ook dat de baby nu een groeispurt maakt deze week en dat het daarom ook soms wat stiller kan zijn.
Vreselijk die onzekerheid!!
Herkent iemand dit?
Liefs

Nicccc
Ik snap je ongerustheid, mijn vk vertelde me dat de baby nu steeds minder beweeg ruimte krijgt, en het is helemaal niet erg als de baby op een dagje minder actief is, als je hem/haar helemaal niet hebt gevoeld gedurende de dag zal ik toch even bellen, want liever een keer te veel, dan net een keer te weinig.?

Zelf sta ik om de 1-2 weken onder controle ivm met een chronische aandoening, ik merk als ik een dagje net wat te veel heb gedaan, ik de baby ook minder voel, ze krijgen toch echt al heel veel mee.

Heej meiden. Hoe is het met iedereen?

Hier gaat het allemaal oké, ik merk dat het wat zwaarder wordt allemaal maar mag op zich niet klagen.

Gister bij de vk geweest, de meid ligt nog in stuit. Nog geen ramp want ben pas 29 weken, maar ik ben zelf in stuit geboren en mijn moeder ook. Beide het tweede kind. Dit is nu ook mijn tweede én een meisje. Dus merk toch wel de angst voor een stuit.
Het is mijn wens om weer thuis te bevallen en als ze in stuit blijft liggen moet ik in het ziekenhuis bevallen. Geen ramp, maar ik wens wel echt anders.
Ik heb er toch geen invloed op dus druk maken heeft nog geen zin. Enig voordeel is dat als ze in stuit blijft liggen we een extra echo krijgen haha. Heb haar alleen gezien bij 11 en 19 weken en verder geen echo's dus dat is dan wel weer een cadeautje.

We zien het wel.

@nicc ik voel de baby soms ook minder en ook placenta aan de voorkant. Ben nu 30w+1, er is wel duidelijk een patroon. Als ik rustig zit of lig voel ik de kleine echt goed bewegen. Zolang je baby op vaste momenten voelt kun je er vanuit gaan dat het goed is.
En als je je zorgen maakt kun je natuurlijk altijd je verloskundige bellen voor extra hartje luisteren. Daar zullen ze echt niet raar van opkijken…

Met mij gaat het naar omstandigheden goed. Ik merk nu ook dat werken stuk zwaarder word, ben echt aan het aftellen tot m’n verlof. 31 december is mijn laatste werkdag.

Heb inmiddels al heel veel wasjes gedraaid; waar ik erg blij mee ben, nou hoef ik tijdens mijn verlof alleen nog beetje te poetsen enzo.
En ik ga de babyspulletjes en kleertjes nog strijken.

Tis nog iets minder dan 10 weken dat baby kan komen, of eigenlijk mag het over 7 weken al. Ga er nu echt naar uitkijken ? echt gek dat de kleine straks uit mijn buik is..

Dinsdag ochtend hebben we pretecho gehad en lieve gezichtje van ons babytje gezien?? zo fijn! Hij of zij heeft een lekkere bolle toet☺️

Het gaat met mij en kleine nog steeds goed, alle controles zien er goed uit.
Nette bloeddruk en bloedwaardes, kleintje heeft ook nog genoeg ruimte in de baarmoeder om door te kunnen groeien. Komende dinsdag heb ik weer controle bij de vk, benieuwd hoeveel baby inmiddels gegroeid is.
Merk dat het voor mijn man nu ook wat meer gaat leven, hij stelt steeds meer vragen over hoe alles werkt in de baarmoeder.

Volgende week en week erna hebben we van mijn zwangerschapscursus 2 avonden met partners erbij. Dan krijgen ze voorlichting over de bevalling en hoe ze kunnen ondersteunen. Echt heel fijn☺️ kunnen we als team aan de slag als de baby zich aandient??

Leuk om weer even updates te lezen! Hier ook alles goed, 31 weken inmiddels! Bizar idee hè dat het over een kleine 2 maanden al zo ver is.. het lijkt ineens heel snel te gaan daardoor. Bij mij begint werk ook wel wat zwaarder te worden, heb snel last van mijn rug. Gelukkig is dat de enige kwaal die ik op dit moment heb ☺️ ik voel de kleine ook heel erg goed, veel draaien en wat grovere beweringen. Minder schopjes, maar dat zal door de ruimte komen denk ik! Zoveel zin om hem te ontmoeten ?

Hier alweer over de 32 weken. Maar houd jullie kleintje je ook zo wakker snachts met schoppen/duwen/strekken enz? Meneer is het niet eens als ik op mijn linker of rechter zij ga liggen. Dan stribbelt hij echt tegen. Op mijn rug kan ik niet slapen. Slaap al met kussen tussen mijn benen, onder mijn hoofd 2 kussens. Iemand tips om beetje de nacht door te komen? ? of is het nu gewoon dealen met een drukke baby in de nacht? Haha

Terug
Bovenaan