Uitgerekend februari 2022

Leuk Giftoflife, die verrassing. Dat lukte mij echt niet haha. Vooral praktisch gezien hoor, ik wilde weten of ik mijn zoontjes kleding op Vinted kon zetten of niet.

Ook ik ben vandaag bij de vk geweest. Ze ligt helemaal diep ingedaald in mn bekken al, maar geen idee in welke ligging. Vk kon door de placenta aan de voorkant én heel veel vruchtwater niet voelen of ze in hoofd- of stuitligging ligt. Daarom vrijdag een extra echo (kleine praktijk heeft geen eigen apparatuur dus we moeten naar een echo centrum). Is wel een klein cadeautje want na de 20 weken echo hebben we haar niet meer gezien. Dus een extra echo is wel leuk.
Nu hopen dat ze in hoofdligging ligt, want ik wil thuis bevallen. En ze is al zo ingedaald dat ze niet meer kan draaien. Maar goed, heb er geen invloed op dus ik laat het voor nu los en ik zie het vrijdag wel.

Hoi allemaal, Ik ben nieuw hier in het forum. Mama van 3 en in februari uitgerekend van de vierde. heel spannend. ik zou het leuk vinden om met jullie mee te kletsen.
gr El

Jaaa het wordt spannend he?

Ben al een weekje met verlof. Nu lekker relaxen. Vluchtkoffer staat klaar. Het kan voor mijn gevoel elk moment gebeuren maar uiteraard ook nog max 7 weken duren (5-2 uitgerekend).

Voor de dames die al (een) kindje(s) hebben, hebben jullie nog tips voor de vluchtkoffer od voor wel of niet to do in verlof/bevalling/kraamtijd?

Hey dames,

Vandaag 36 weken. Voelt echt een beetje als een mijlpaal!
Het kan ieder moment gebeuren. Al heb ik het idee dat ze nog wel even lekker zit.
Gister bij de controle zagen we dat ze met het hoofdje ingedaald ligt. Nog even met de echo gekeken maar ze lag weer lekker met haar handjes voor haar gezichtje, net zoals alle vorige echo's haha.
Ben zo benieuwd hoe ze er uit ziet!

@Scavola bij mij hebben ze niks benoemd over hoeveelheid vruchtwater e.d.
Tijdens de controle met 32 weken had ze echt een groeispurt en was ze langer dan gemiddeld. Tijdens de controle gister was ze weinig gegroeid en weer op gemiddelde lengte. Ik zou me daar niet al te druk om maken ?

@GiftofLife wat spannend dat jullie het geslacht niet weten! Dat wou ik in het begin ook niet, maar was uiteindelijk toch te nieuwsgierig haha.

@Uitje hoe is de echo gegaan? Ligt ze er goed voor?

Ik merk wel sinds een paar dagen dat het iets pittiger wordt. Vorige week de babykamer gedaan, meubels in elkaar gezet, veel te druk geweest met kerst en oud en nieuw, veel opgeruimd en schoongemaakt in huis. En dan ook iedere nacht om 4 a 5 uur klaar wakker.
Kan mn draai niet echt meer vinden in bed, veel spanning in mn buik en rug. Maar dat komt echt puur van het teveel willen doen.
Morgen gaat mn vriend weer aan het werk na zijn vakantie, dus dan ga ik eens lekker heerlijk rustig aan doen :)

Hoe gaat het met jullie? Ben heel erg benieuwd wanneer de eerste gaat bevallen!

@SophieB, hier een pittig weekje achter de rug.

We mochten vrijdag voor de echo om te kijken of ze in hoofdligging ligt. Nou, goed nieuws, ze is gedraaid en ligt keurig met haar hoofd al helemaal ingedaald.
Maar, tijdens de echo werd ook alles even gemeten, en bleek ze een te groot buikje te hebben (2 weken voor in groei). Dat zou kunnen wijzen op zwangerschapsdiabetes dus werd ik doorgestuurd naar t ziekenhuis voor een test. En ja hoor, ik heb zwangerschapssuiker.
Hoewel ik weet dat dit vaker gebeurt, kwam het heel rauw op mn dak. Nu om de dag zelf prikken, 4x per dag. Alles bijhouden wat ik eet en beweeg. Diëtist op bezoek gehad en de hele reutemeteut. Ineens krijg je de risico's uitgelegd en dat het evengoed een ziekenhuis bevalling kan worden met inleiden als ze te groot blijkt.

We gingen enkel naar die echo om te weten of ze in hoofdligging lag zodat ik thuis kon bevallen, en ineens heb je suiker en staat die thuisbevalling toch op losse schroeven.

Maar nog te vroeg om conclusies te trekken hoor dus ik moet van t beste uitgaan

@Uitje aah dat is vervelend zeg!! Dat komt dan wel even rauw op je dak. Hoe gaat het nu? Al enig idee of er verbetering is?
Wel heel fijn dat ze met het hoofdje naar beneden ligt :)

Hoe gaat het met de andere mama's en baby's?

Nou @SophieB, we hebben echt een topper van een week hier (niet!), haha.

Maandag kwam ik erachter dat ik dus zwangerschapsdiabetes heb en vrijdag kwam daar corona bij. Ik ben alleen verkouden, heb verder helemaal geen klachten. Vind het vooral heel frustrerend nu in quarantaine te zitten terwijl ik deze week naar de verloskundige zou gaan. Ook merk ik dat het me bezig houdt of ik de baby wel genoeg voel. Ik ben niet gevaccineerd en t spookt toch ergens door je hoofd. Maar goed, ik heb zelf helemaal geen klachten, wat me verbaast zonder vaccinatie, maar ik hoef me daardoor denk ik om de kleine ook niet zoveel zorgen te maken.

Dus, zwangerschapsdiabetes, corona en toen sinds zaterdag als klap op de vuurpijl een aambei ?. Het lijkt wel een heel slechte mop.

Terug
Bovenaan