Uitgerekend februari 2022

Ik zit inmiddels op 38+2 en begin ook wat ongeduldig te worden? met name omdat de lichamelijke klachten sneller de kop opsteken (maagzuur, bekken- en rugpijn, dikke handen en voeten en behoorlijk carpaal tunnel syndroom in rechterhand).

Kan nog wel wat dingetjes doen maar kan het niet lang volhouden. Sommige dagen doe ik 2-3 taken en verder zit ik veel op de bank (voeten omhoog), mn gymbal is inmiddels ook m’n beste vriend en lig minimaal elke dag een uurtje extra te slapen.
Er rommelt nog helemaal niets, dat ga er voor het gemak maar vanuit dat de kleine tot week 40 blijft zitten… ben wel blij dat slapen nog steeds redelijk goed gaat (1-3 keer eruit om te plassen).

Merk ook dat ik steeds meer in m’n eigen omgeving wil blijven; helemaal nu corona zo veel voorkomt in mijn omgeving.
Ben nu nog redelijk goed in m’n energie, hoop dat dit zo kan blijven?
Kleine meldt zich nog elke dag, met name als ik net heb gegeten.
Vluchttas is al helemaal gepakt, wel het gevoel dat we er klaar voor zijn☺️

Ik ga overigens poliklinisch in het zkh bevallen, we wonen in een flatgebouw zonder lift en uit veiligheid overwegingen heeft vk ons aangeraden om naar zkh te gaan (bij spoed moet ik anders met hulp vd brandweer via het balkon ons huis iit?, heb ik echt geen behoefte aan).

Hoe gaat het verder met iedereen? Al iemand bij wie het rommelt qua voortekenen ?

Hier gisteren ook de 40 weken aangetikt! Duurt inderdaad lang. Hoop zo dat hij/zij deze dagen komt! Kan niet wachten om de baby te ontmoeten! Als ik maandag nog niet ben bevallen gaat de verloskundige mij proberen te strippen…niet echt een idee hoe dat is maar ik hoop dat het dan werkt! Leuk om te lezen van iedereen hoe het gaat! Succes allemaal en hopelijk snel gezonde baby’s

Vandaag 39 weken maar helaas gisteravond een positieve Coronatest.
We balen hier ontzettend van want we zijn al 2 jaar zo voorzichtig ook omdat we in ziekenhuistraject zaten.
We hopen nu maar dat de kleine meid nog wat langer blijft zitten terwijl we niet kunnen wachten om haar in het echt te zien.
Hoe gaat verder met iedereen?

Zo spannend! Ik tik morgen die 40 weken aan... nog geen voortekenen. Herken veel van wat jullie schrijven, 1 tot 3 x plassen per nacht, extra uurtje slapen, fitnessbal als beste vriend.
En maar wachten... wachten... wachten... hihi.

1 van jullie schreef over een positieve coronatest, heeft dat nog consequenties voor als je nu zou bevallen? Mag je man dan niet mee naar het zkh ofzo?

Mijn man mag wel mee naar het ziekenhuis. Dit verschilt wel per ziekenhuis blijkbaar.
Maar moet dan wel beschermde kleding aan en verloskundig enzo nemen ook extra bescherming. Gelukkig zijn we allebei niet heel ziek. Alleen wat verkouden dus dat zou wel fijn zijn als dat over is als de bevalling begint want dan is vrij ademen denk ik wel fijn
Nou spannend allemaal Zien jullie erg tegen de bevalling op?

Nu 37+3 maar er rommelt nog niets. Mn oudste kwam met 39+2 dus ik denk dat ik pas na die termijn echt ongeduldig word haha.

Verder gaat het allemaal prima. Ja, bekkenpijn, maagzuur, moe.. maar op zich allemaal prima te doen. Ik kan makkelijk de trap op en af om wasjes te draaien, breng mn zoontje lopend naar de crèche op een kleine kilometer afstand en dat wil allemaal nog prima.

Heb vooral veel zin in de bevalling!

Nou het is al weer 5 februari.. nu 40+4. En nog steeds niks aan de hand?Is het al bij iemand begonnen??
Ben zo benieuwd!

@SophieB kan me voorstellen dat het nu toch wel lang duurt voor je. Helemaal nu je de uitgerekende datum voorbij bent. Hoeveelste kindje is het bij jullie?

Ik zit inmiddels op 38+4 en sinds gistermiddag is het wat aan het “rommelen”. Menstruatieachtige buikpijn, pijn in liezen en rug en harde buiken die wat langer aanhouden. Heb zelf het idee dat dit voorweeën zijn met nog een beetje indaling (als dat nog kon? Kleine is vanaf 31 weken sowieso al met hoofdligging voor m’n bekken gaan liggen en lag laatste controle bij vk ook vast). Daarnaast met lopen en opstaan uit de stoel sneller druk van onderen/ in de vagina. Liggen op bed en ontspannen helpen deels. En gisteravond zittend kunnen ontspannen op de gymbal.

Gistermiddag ook half uur-drie kwartier onder warme douche gezeten, harde buik wilde toen niet helemaal afzakken. Verder eigenlijk geen bijzonderheden,naar mijn idee slijmprop nog niet kwijt en ook geen bloedverlies o.i.d.
We wachten rustig af en als het wel doorzet en regelmatig gaat komen (als in mogelijk serieuze weeën/ontsluiting) overleg ik met de verloskundige.

Hoe gaat het verder met iedereen?

Terug
Bovenaan