Uitgerekend februari 2022

Hopelijk komt het allemaal snel op gang bij jullie dames,

Vandaag 40+3, de dag dat ze een ballonnetje gaan plaatsen, ivm M.Crohn die mogelijk actief word is er gisteren besloten door de gynaecoloog om zo snel mogelijk een inleiding te plannen, hoewel ik het liever anders had gehad, ben ik toch blij en opgelucht met de keuze, de kans op een keizersnede is nog even weg gebleven, nouja tenzij het uiteraard mis zou gaan. (die wil ik al het echt niet meer anders kan) we wachten af en hopen dat alles goed verloopt ☺️

Ik hoop dat jullie jullie wondertjes snel in je armen hebben. Succes met de allerlaatste lootjes ???

Spannend allemaal
Hier bijna 40 weken. Gisteren bij de controle begonnen ze over strippen dat je daar keuze in hebt wat je zelf wil.
Is dit pijnlijk en heeft het bij 1 van jullie ook resultaat gegeven?
Succes allemaal!

Ik ben gistermiddag op 40+5 gestript bij de verloskundige. Het deed wel wat pijn, maar ik vond het goed te doen. Daarna wat slijm en bloedverlies dus ik dacht dat dat de slijmprop was. Vannacht om 01.30 uur voelde ik in bed dat er wat druppels vocht uit mij liep dus even gecheckt in de badkamer en dat bleek ook echt zo te zijn. Het was wat lichtroze van kleur met een beetje slijm. Ik twijfelde of het vruchtwater was maar toen ik las dat het niet met grote hoeveelheden hoeft te komen was ik toch in de veronderstelling dat het vruchtwater was. Een half uur later kwam voor mijn gevoel de eerste wee en uiteindelijk kwamen die om de 5 minuten. Ik voelde ze wel maar ze waren goed te doen. Een paar uur later om de 3 minuten. Ik twijfelde nog wel steeds of het wel ontsluitingsweeen waren omdat ik ze vrij goed aankon.

Lang verhaal kort: verloskundige vanochtend geweest en waarschijnlijk was het vocht toch nog van de slijmprop en de 1cm ontsluiting van gisteren is nu bijna 2cm en baarmoedermond nog zachter geworden. Even afwachten of het doorzet maar het kan ook een reactie zijn op het strippen en dat de weeen wegtrekken.

Toch gek als je niet weet wat je moet verwachten.. iemand andere ervaringen?

Iedereen succes met de laatste loodjes! Ik ben benieuwd wie de volgende is die bevalt.
Ik ben ondertussen 39+1. Lijkt allemaal nog rustig in mijn buik, vanmiddag weer controle. 's Avonds wel vaak rond bedtijd soort oefenweeen/krampen, maar dit zet dan niet door. Geen idee of dit voortekenen zijn. Herkenbaar?
Hoe gaat het met jullie?

@Sjoukk Ik heb afgelopen weekend ook voorweeën/ oefenweeën gehad, beetje menstruatieachtige krampen en pijn rond vagina en in hele bekken eigenlijk.
Zowel zaterdag als zondag een paar uurtjes achter elkaar. Het was heel onregelmatig, wel met duidelijke piek en daarna weer afname van de wee, hooguit 20-60 sec van duur

Ben zelf ook 39w+1, baby is nu paar dagen extreem druk aan het bewegen en daardoor ook meer harde buiken.
We gaan zien wat de komende dagen gaat brengen ? pak in ieder geval extra rust waar ik dat kan (dit is ons eerste kindje). Voel de kleine ook op de bekkenbodem duwen, helemaal na lange tijd stilzitten. Tis gelukkig al goed ingedaald, hoofdje ligt beneden en vast in het bekken. Dus wat dat betreft positief.

Van mijn zwangerschapscursus ben ik een van de laatste die gaat bevallen, zat met 5 dames in de groep. 3 dames daarvan hebben hun kleine al in de armen sluiten.

Hoe gaat het verder met iedereen?
Ben ook benieuwd wie de eerst volgende is die bevalt.

Terug
Bovenaan