Dag dames,
Ik ben op dit moment uitgerekend op 10 april.
In oktober 2015 gestopt met de pil, maar de menstruatie bleef uit, 5 maanden lang. In maart onderzoek begonnen bij gynaecoloog. Daar kwam uiteindelijk naar voren dat ik geen natuurlijke eisprong had. Dus aan de duphaston voor een cyclus en na een paar maanden mocht ik in juni beginnen met clomid.
Direct de eerste ronde raak, eisprong en.. Zwanger
9 augustus had ik mijn eerste echo, dit ivm met de clomid en kans op meerling. Toen zou ik 7 weken zijn. Maar.. Gynaecoloog zag alleen een vruchtzakje, van misschien 5 weken. Dus ik moest een week later terug komen.. Week lang stress en rotgevoel. Maandag 15 augustus weer geweest, toen was een embryo met hartslag te zien, van 6 weken. Ik had dus een enorm late innesteling, aangezien mijn eisprong zeker weten op 4 juli was.. Ik vroeg me af hoe het kon dat ik na 4 weken al wel positief testte, maar dat heeft te maken met het gele lichaam dat in de follikel achterblijft, die is de eerste weken verantwoordelijk voor de hcg productie, zo heb ik begrepen.
Dus, voor mijn gevoel, redelijk lange aanloop en spannende eerste weken. Nu gaat alles goed, weinig klachten, af en toe steken in mijn onderbuik en gevoelige borsten. Ik wens iedereen een fijne zwangerschap en ben benieuwd hoe het ons zal vergaan!