Uitgerekend in augustus 2022

Hoi! Stiekem lees ik al een tijdje mee want vanaf begin december hebben wij een positieve test in handen en zijn wij zwanger van ons eerste kindje.

Ben toch wel erg onzeker geweest met wat er allemaal in mijn lichaam gebeurde en of ik me wel zwanger genoeg voelde. (Ging erg vergelijken met anderen) Vandaar dat ik nu ook graag een berichtje schrijf voor de vrouwen die net zwanger zijn. Ik had hele lichte klachten, beetje moe af en toe zo’n weeïg gevoel maar het was hetzelfde gevoel als dat je beetje ziek gaat worden. Dus je hoeft niet vanaf het begin boven de wc te hangen om goed zwanger te zijn. Sinds week 7 kan ik niet meer om de kwaaltjes heen (extreem moe en misselijk)

Ben nu 8 weken onderweg en net een mooie eerste echo gehad met een heel duidelijk kloppend hartje. Blijft spannend aankomende tijd, maar stukje gerustgesteld dat het tot nu toe goed zit.

Ik vroeg mij af of iedereen alle testen gaan doen? Komt zoveel op ons af dat ik wel benieuwd ben hoe anderen hier in staan.

Wow, wat gaaf @Knijntje!! Ik kan me wel indenken dat je aan het idee moet wennen. 

Aha, zou kunnen. Ik moet sowieso vaker naar het toilet, terwijl ik vaak het tegenovergestelde lees haha. 

@OudersvanOtje

Welke testen bedoel je? De nipt of welke nog meer?
Vorige keer geen nipt test gedaan. Ik denk nu weer niet.

Is er al een Whatsapp groep want daar zou ik graag in willen. Ik vergeet vaak op dit forum te kijken?

Hoi Dames,
Gefeliciteerd wat zijn we met veel !! 
ik sluit me even aan! Hier ook in verwachting voor een tweede. Volgens mijn eigen berekeningen eind augustus uitgerekend. 
misschien leuk om in de loop van een tijd een groepje te maken?? Ik had het bij mn eerste zwangerschap, was onwijs fijn! Af n toe je ei kwijt ☺️

[quote quote=10516129]Hoi! Stiekem lees ik al een tijdje mee want vanaf begin december hebben wij een positieve test in handen en zijn wij zwanger van ons eerste kindje. Ben toch wel erg onzeker geweest met wat er allemaal in mijn lichaam gebeurde en of ik me wel zwanger genoeg voelde. (Ging erg vergelijken met anderen) Vandaar dat ik nu ook graag een berichtje schrijf voor de vrouwen die net zwanger zijn. Ik had hele lichte klachten, beetje moe af en toe zo’n weeïg gevoel maar het was hetzelfde gevoel als dat je beetje ziek gaat worden. Dus je hoeft niet vanaf het begin boven de wc te hangen om goed zwanger te zijn. Sinds week 7 kan ik niet meer om de kwaaltjes heen (extreem moe en misselijk) Ben nu 8 weken onderweg en net een mooie eerste echo gehad met een heel duidelijk kloppend hartje. Blijft spannend aankomende tijd, maar stukje gerustgesteld dat het tot nu toe goed zit. Ik vroeg mij af of iedereen alle testen gaan doen? Komt zoveel op ons af dat ik wel benieuwd ben hoe anderen hier in staan.[/quote]
Allereerst, gefeliciteerd! Vervelend dat je zo last hebt van je kwaaltjes. Ondanks dat je weet dat het voor een goed doel is, blijft het natuurlijk erg vervelend.
Wat bedoel je precies met "alle testen"? Veel meer andere testen dan de NIPT zijn er niet. Die is uiteraard niet verplicht, dus als je er niet prettig bij voelt hoef je dat niet te doen. O ja, en wat bloedprikken om je waardes te checken, dat gebeurde bij mijn eerste gesprek met de verloskundige.

De 13 weken echo is een nieuw onderzoek die is toegevoegd aan de echo’s sinds afgelopen september geloof ik. Een soort vervroegde 20-weken echo waarbij de uitkomsten, als je mee wilt doen, in het wetenschappelijke onderzoek dat wordt gedaan.

Daarnaast is ook de 20-weken echo een keuze. Net als alle standaard echo’s en onderzoeken eigenlijk.

Hoi
Net de eerste echo gehad en het hartje zien kloppen ?was nog niet zo ver als ik zelf had berekend dus over 2 weken terug voor een termijn echo maar zo blij dat alles er goed uit ziet was zo bang voor weer een bbz gelukkig nu wat meer rust

Terug
Bovenaan