Uitgerekend in December 2016!

Inmiddels ben ik bijna dagelijks aan het overgeven, beetje jammer. Sinds kort gebruik ik nu van VSM 'okugest' ofzoiets. Is een homeopatisch middel en heb het idee dat ik er minder misselijk van wordt. Nadeel is wel dat het overgeven niet minder wordt en ik vaker moet sprinten omdat het dan opeens op komt zetten ;-) Andere dingen die wel helpen: pepermuntjes, muntdrop en daar op sabbelen, droge koekjes/crackers, beschuitje met jam, cola, vanille vla (geen vanille yoghurt, dat is zuur ipv basisch waardoor je meer maagzuur hebt --> misselijkheid).

@Shanice; avondmisselijkheid kan ook zeker hoor. Ochtendmisselijkheid is een beetje een verwarrende term. Ik ben de hele dag door met ups en downs misselijk.

Wij hebben afgelopen woensdag een eerste echo gehad en ons kindje officieel 'goudvis' gedoopt ;-) We zagen een mooi hartje kloppen, bijzonder hoor! Heel onwerkelijk ook. Het was nog te klein om definitief een uitgerekende datum vast te stellen, daarom hebben we over 2 weken (+/- 10 weken) weer een echo.

Vind het nog steeds heel spannend, vooral ook na het verhaal van R1988. Zo verdrietig!

Wat balen, Lien123. Echt supervervelend steeds misselijk te zijn. En door het overgeven zul je ook aan huis gekluisterd zitten. Hopelijk gaat het snel over. Hoeveel weken heb je er nu al last van?

Heel fijn dat jullie een kloppend hartje gezien hebben, van jullie goudvis ;) Dat is al een hele geruststelling. Al blijft het spannend, dat vind ik ook echt! Hopelijk gaat de tijd tot aan de twaalf weken snel: dan is die misselijkheid hopelijk verdwenen en de kans op het volbrengen van de zwangerschap ook weer wat groter.

gebruiker845216, begrijpelijk dat je nu extra zenuwachtig was. Fijn dat alles goed is. Gefeliciteerd!!

Hopelijk word je niet te misselijk en kun je lekker genieten.

Een goede zwangerschap gewenst!

@R1988 Wat een vreselijk nieuws heb je gehoord! Heel veel sterkte gewenst.

Wat kun je toch een nare klachten hebben, omdat je zwanger bent. Ik heb niet de misselijkheid zoals jij Lien123, maar ik heb al een week darmkrampen, ik dacht dat het door spanning kwam voor iets, maar die dag is al geweest. Ik heb de hele dag door in golven krampen. En ik kan niet elke keer naar de wc :-S Als het wel wil is het zo'n opluchting. Ik slaap later in of wordt erdoor wakker. Hebben meer meiden hier last van? Ik kan wel janken soms van de pijn van de krampen.

Dinsdag was een dame van Moeders voor Moeders bij me. Zo leuk! En een leuk kadootje gekregen. Ons eerste baby-ding in huis ;-) Ik mag maandag beginnen met verzamelen.

Wij moeten nog 3 weken wachten tot onze echo. Ik ben zo benieuwd! Ik heb wel typische zwangerschapsklachten, maar voel me nog niet zwanger. Heb geen buikje, kindje gezien of zoiets, waardoor het écht wordt dat ik zwanger ben. En nu zeker met die klachten heb ik een behoefte aan het zitten op een roze wolk. Iets zien waardoor je weet waar je het voor doet.

Hoi meiden!

Ben ook uitgerekend in december en wil mij graag bij jullie aansluiten. Ik ben nu 7 weken en 2 dagen zwanger en uitgerekend op 22 december. Gisteren voor het eerst bij vk geweest en hartje gezien, heel bijzonder.

Morgen met moederdag gaan we het aan mijn ouders en zusje vertellen. Spannend en erg leuk!

Ben ook supermisselijk geweest afgelopen donderdag. Hield niks binnen, 2 keer overgegeven. Nu gelukkig weer iets beter.

Heb wel medicijnen tegen misselijkheid gehaald bij apotheek voor het geval het weer erger wordt. (Emasefena).

Alle andere meiden gefeliciteerd met jullie zwangerschap!!! Lekker genieten en hopelijk niet te veel last van kwaaltjes.

Ben volgens mij wel een van de oudere hier, ben 36.

Shaaniicee: dat kan heel goed hoor. ik ben de hele dag misselijk en ook begin van de nacht! Blijven eten schijnt toch echt het beste te zijn, maar lastig als je misselijk bent...

Lien123: wat ontzettend vervelend. Ik weet er alles van. Woensdag heb ik niets binnengehouden, vanaf donderdag gaat het beter en alleen heel erg misselijk wanneer ik net in bed lig, slapen is een drama! Ik drink ook cola, gember thee, smintjes en af en toe goed een boertje laten (oppassen dat je niet ineens moet overgeven) helpt mij ook. En blijven eten, volgens mij verteer ik alles wat ik binnenkrijg in een mum van tijd. Ik had zetpillen gekregen, maar die vind ik niet helpen. het vervelende is dat ik ook gelijk in mijn broek plas wanneer ik moet overgeven... :(

Tiggy: wat vervelend van je darmkrampen! Ik heb daar niet zo last van momenteel maar kan me voorstellen dat je wel eens kan janken van de pijn (en misselijk kan worden er van). Ik heb sowieso niet echt een geweldige stoelgang, dus ik heb er wel ervaring mee. Wat wellicht helpt is een kruik en wanneer je aandrang hebt gelijk op de wc te gaan zitten en rustig af te wachten. Een beetje in de pot zakken met je billen (je bekken naar achteren kantelen) is een goede poephouding (anders even googlen :)). En wat ik doe is wrijven (ronde beweging richting midden van de buik) op mijn buik ter hoogte van de darmen, daarmee stimuleer je de darmen. En niet persen (beetje mag natuurlijk)!!! Blijf veel drinken, zeker nu met de warmte. Hopelijk helpt het.

Christina79: gefeliciteerd en welkom bij de groep! Fijn dat het overgeven weer wat minder is geworden. Het is voor een goed doel denken we maar! :) Ik ben overigens 31 jaar oud en ik heet Christine.

Dag meiden,

Ik ben weer bijgelezen.

@R1988 wat een niet fijn nieuws! Heel veel sterkte met dit te verwerken en het herstellen

Morgen hebben wij de eerste echte echo. Ik heb in de 5e week ook echo gehad  toen zag je iig wel iets zien op de juiste plek, maar nog niets duidelijk. Ik merk eigenlijk steeds meer dat ik nog niet echt heel blij kan zijn.... vind het zo spannend.  Morgenochtend om half 10 aanwezig zijn . Gelukkig gaan we met zijn 2e. Straks snel slapen.  Is het eerder zover ;)

Terug
Bovenaan