Uitgerekend in December 2016!

Hooi damens

ik ben nu 24 weken zwanger.

hoe doen jullie het met de warmte ?  Gewoon rustig aan doen of gewoon lekker bezig zijn ik zelf vind het lekkerder of een tandje rustiger te doen en zoveel mogelijk in de schaduw te zitten en niet in de volle zon

onze baby kamer komt in week 43 heb er nu al zin in

groetjes

Hoi allemaal en welkom iedereen die nieuw is :) Leuk om weer wat extra mensen hier te hebben die meekletsen.

@LittleGirlGoming de warmte probeer ik zoveel mogelijk te vermijden. Aangezien ik bezig ben voor mijn afstudeeropdracht en ik hiervoor veel op de laptop zit te typen heb ik me al een aantal dagen teruggetrokken op de slaapkamer met een ventilator de hele dag recht op mij gericht. En als het echt te warm wordt uiteindelijk gewoon zo min mogelijk bewegen hier. 's avonds vind ik het trouwens wel heerlijk om een rondje te gaan lopen wanneer het wat afgekoeld is weer.

@Zwangere-22 groot gelijk dat je vriend mee moest naar de cursus. Hier ook maar het roer omgegooid. Ik heb één proefles zwangerschapszwemmen gedaan, en ondanks dat ik dit heerlijk vond ben ik toch maar op zoek gegaan naar een andere cursus aangezien het zwemmen niet gericht was op het voorbereiden voor de bevalling. Misschien een tip voor iedereen die echt even zat is van het rondwaggelen en misschien dik voelen (dat is hoe ik me nu tenminste voel) een keertje naar het zwembad gaan en gewoon lekker ronddobberen is echt het meest ontspannende wat je kunt doen als je zwanger bent, voelde me zo licht als een veertje!!

Toch heb ik nu voor een andere cursus gekozen, hypnobirthing van Mama Mucha. Aangezien het onze eerste is en ik geen idee heb wat ik moet doen / wat er precies gebeurt tijdens de bevalling heb ik toch maar een cursus opgezocht die mij en mijn man samen gaat voorbereiden.

Ik schrok trouwens wel echt van de prijzen van de cursus. Deze heeft twee bijeenkomsten en verder digitaal lesmateriaal maar kost wel 239 euro. :O  Mijn verzekering vergoed gelukkig 200 daarvan dus uiteindelijk valt het mee maar zijn alle cursussen zo duur?

Naja dames heel veel succes met nog één dag hitte uithouden! Vanaf morgen wordt alles wat draaglijker

Kim, ik weet zelf nog niet wat het wordt! En ik heb alles binnen maar er staat nog niks qua meubels en zo, en ik heb ook nog niks gewassen. Maar ik denk dat ik dat pas helemaal op het einde/ na 33 weken ga doen vanwege de ruimte. Maar ik heb er wel echt zin in om te doen!

Mijn cursus kost maar 60 euro, maar daar heb ik hem dus ook op uitgezocht.

Volgende week moet ik weer bloed prikken omdat ik rhesus c negatief ben. dan ben ik 27 weken. Ik hoop dat ik geen antistoffen heb aangemaakt :eek:. Ik ben gisteren wel best wel hard met mijn stuur in mijn buik gevallen dus maak me daar wel zorgen om :(

Oh dat is wel eng als zoiets gebeurt. Maar zolang je je kleintje nog voelt bewegen de hele dag door moet het waarschijnlijk goed zitten toch? Volgens mij kan je buik heel veel van een schok opvangen en zit je kleintje redelijk veilig dankzij al dat vruchtwater. Mocht je je echt zorgen maken dan zou ik gewoon kijken of je even mag langskomen bij de verloskundige, dat ze alles even checkt. Zal duimen voor je ook met de bloedtest volgende week.

ja echt, het is ook best stom dat zo iets gebeurt terwijl ik juist voorzichtiger ben geworden in alles wat ik doe. Mijn evenwicht verandert gewoon denk ik, moet nog wennen..

ik heb vandaag weer eens op de weegschaal gestaan en ben inmiddels 10 kilo aangekomen :eek: toch meer dan ik dacht. Toch maar wat meer brood en fruit mee naar werk en daar van de koektrommel af blijven de komende weken :p. Sowieso beter :p

Jah dat soort dingen heb ik inmiddels ook, wat onhandiger geworden ook enzo. Is best gek hoe je ineens compleet niet meer overweg kan met je eigen lichaam..

Wat betreft het aankomen, ik ben ook sowieso 10 kilo aangekomen al en volgens de verloskundige was ik toen op de helft van het gewicht dat ik aan zou komen. Dus uiteindelijke verwachting is +20 kg. :O Weet niet goed wat ik daarvan moet denken maar goed... Gekke is ook dat ik sinds het begin van de zwangerschap, rond de 6e week ongeveer ook echt constant honger heb. De hele dag door kan ik bijna wel blijven eten.

Ik heb nog steeds (valse?) hoop dat de kilo's na de bevalling er net zo makkelijk af vliegen als dat ze erbij aangevlogen zijn. :D

Haha, ja mijn verwachting lag daar ook ongeveer.. Ik hoop ook dat de kilo's er dan weer snel af vliegen :p. Maar dat zal wel weer tegen gaan vallen voor me vrees ik. Ik heb ook heel vaak honger, en als ik dan nog geen boodschappen (lees fruit oid) gehaald heb, eet ik gewoon de koekjes of chips op wat er wel is -.-. Dat schiet niet op. Vooral als ik de hele dag thuis ben gaat dat snel.

Ja heel raar om onhandiger te worden. Ik was het altijd al wel, maar het wordt alleen maar erger. Volgens mij begint mijn zwangerschapsdementie ook een beetje op te komen, ik wordt steeds warriger, vergeet wat ik wilde halen, neem dingen niet mee naar m'n werk, dat soort dingen. Wordt er wel een beetje gek van, en voor m'n collega's is het ook niet zo handig geloof ik.. Naja, ik ga over 7 weken ongeveer met verlof, dus dat schiet al op. Ze zullen het er nog even mee moeten doen. En ik ook nog.. Pff..

Vandaag wel het ledikantje neergezet! Er was geen plek meer voor de doos :p heel leuk :)

Het is alweer even geleden dat ik gereageerd heb.

Zwangere 22-er; ik herken dat onhandige helemaal. Ik vergeet wat ik net gezegd heb en wat ik wil vragen. En hints snap ik ook niet altijd meer. :). Gewoon duidelijk zijn, dat is het beste.

Ik ben nu in de 27e week en nog maar een kilo of 2 aangekomen! Daar ben ik zo blij mee, omdat ik voor de zwangerschap al veel te zwaar was. De kleine man gebruikt blijkbaar mijn reserves. Daarnaast heb ik door de zwangerschap mijn eetgewoonten moeten aanpassen. Ik kan minder snoepen omdat ik dan misselijk wordt. Ik eet dus regelmatiger en gezonder dan voor mijn zwangerschap. Jeej, baby!!

Ik heb wel meer last van de hormonen. Er is momenteel stress op het werk en onzekerheid over baanbehoud. Dit werkt door in mijn persoonlijke leven en ik huil nu om het minste of geringste.

Terug
Bovenaan