Uitgerekend in December 2016!

@ Manon 77: wat vervelend, die onzekerheid in je werk! Ik verloor in maart dit jaar mijn baan en kwam er 1 maand later achter dat ik zwanger was. Ook niet heel handig met alle dingen die je voor een baby aan moet schaffen, maar we doen het er maar mee. Huilen kan lekker opluchten toch.. Gewoon doen dan.. Doe ik wel althans ;-)

@ Zwangere-22er: wat erg dat het stuur in je buik was gekomen :-o Heb je al een controle gehad of iets dergelijks waaruit blijkt hoe het gaat met de baby?

@Wendy van Tilborg: ik heb ook zo zitten twijfelen over Hypnobirthing. Heb wel regelmatig iets gelezen/gezien op internet over Mucha Mama, ik weet nog niet of ik spijt heb dat ik het niet heb gedaan. Schrok inderdaad ook een beetje van de prijs. Ik ben erg benieuwd hoe jij het vindt!

Ik heb zelf nog geen controle gehad nee.. De baby beweegt nog dus ze vinden het niet nodig. Heb vandaag bloed laten afnemen voor de rhesus negativiteit om te kijken of ik antistoffen aanmaak, en als dat niet zo is dan zullen de baby en mijn placenta waarschijnlijk geen last hebben gehad van de klap, gelukkig!!

Pff, ja stress over een baan is niks. Ik ben in december ook mijn baan kwijt.. Maar dan heb ik even tijd voor de baby en ik vind vast nog wel iets, hoop/denk/verwacht ik. Ik wilde toch niet fulltime gaan werken en dat doe ik op dit contract wel.

@Manon 77 je hebt wel geluk wat betreft het aankomen in de zwangerschap. Zelf was is voor de zwangerschap ook al niet de lichtste   en net als zwangere-22 vind ik het erg moeilijk om juist nu de lekkere dingen als koekjes/chips etc. Te laten liggen als ik niets gezonds meer in huis heb. Zag de eerste pepernoten alweer in de winkel en kon het uiteraard niet laten hier wat van te halen... Zucht.. Ben wel van plan na de zwangerschap als deze enorme honger hopelijk voorbij is gezond te eten zodat ons jochie straks ook een gezond eetpatroon kan ontwikkelen. Niet dat wij als ouders zijn gezondheid bij voorbaat al verpesten..

Wat betreft de zwangerschapsdementie kan ik ook volop meedoen. Ik kraam soms ook de domste dingen uit. Wil dan twee dingen zeggen en mijn zin wordt uiteindelijk een verzameling van woorden uit beide waardoor ik totaal niets zinnigs weet te zeggen :p Gelukkig kunnen we al dit soort domme acties op de zwangerschap afschuiven voorlopig..

@kiimsie ik hou je op de hoogte als we de cursusavonden hebben gehad en ook of we er tijdens de bevalling daadwerkelijk iets aan gehad hebben. Gezien de reviews op de website zorgt de aanpak voor meer ontspanning en (hopelijk) minder pijn tijdens de bevalling. Nu duimen dat het ook echt werkt :)

ik begin het trouwens wel spannend te vinden nu ik in het derde trimester ben gekomen. De bevalling zelf maar ook dat we hierna gewoon echt een baby hebben om voor te zorgen. Wel een gekke gedachte voor mij nu nog (misschien omdat het de eerste is)  En doodeng vind ik het als ik er over nadenk dat mijn man en ik straks gewoon verantwoordelijk zijn voor een kind.  Hopelijk kan de kraamhulp ons alles in die 8 dagen leren, lijkt zo'n korte tijd maar..

Ja dat vind ik ook. Het derde trimester! Hierna komt er niet nog een, en zullen we dus een baby hebben! Ik hoop dat de kraamhulp genoeg kan uitleggen in die tijd. Gelukkig heeft m'n man met de kerstvakantie twee weken vrij :p dan kunnen we het ook een beetje Samen doen ipv alleen de avonden.. Maar dan nog weten we toch nooit wanneer de kleine komt. Ook een klein beetje lastig:p

Dat scheelt inderdaad al weer kun je er mooi samen aan wennen. Bij ons is het ongeveer hetzelfde gepland. Vanaf de tweede week van December neemt hij zijn vakantiedagen op en is dan ook +/- 2 à 3 weken thuis in de hoop dat we daarna ook een redelijk ritme te pakken hebben samen zodat hij weer normaal aan het werk kan.Maarja ondanks dat we het zo goed hebben gepland, zul je net zien dat de baby zin heeft om eind November te komen of zo ver over tijd dat de vakantiedagen grotendeels al weer op zijn :p

Hm hebben jullie trouwens ook een 'vachtje' ontwikkeld op de buik? Mijn hele buik zit opeens vol met allemaal (grotendeels) doorzichtige haartjes. Voor zover ik me kan herinneren heb ik nooit eerder iets van haartjes gehad op mijn buik voor de zwangerschap of begin ik nu spoken te zien :O Vanaf mijn navel naar de onderkant van de buik zitten zelfs aardig wat dunne donkere haartjes. Heb gelezen dat deze gelukkig sowieso verdwijnen na de bevalling. Maar toch wel even schrikken met zo veel haartjes over mijn hele buik heen, voelt nou niet persé heel vrouwelijk ofzo :S

Blij te lezen dat ik niet alleen in het werkschuitje zit. Voor ons allemaal klote, maar er zijn dus mensen die het begrijpen.

@wendy, dat vachtje heb ik ook! Had natuurlijk wel donshaartjes, maar ze vallen nu wel heel erg op. En volgens mij heb ik er op mijn gezicht (kaaklijn) ook meer. Gelukkig ben ik blond, dus ze vallen niet op. Hoop wel dat die op mijn kaaklijn weer verdwijnen :).

Ik begin het nu ik in het derde trimester ben ook steeds spannender te vinden. Het komt nu allemaal wel heel dichtbij. Nog 9 weken en dan heb ik verlof (eind november) en zo rond kerst word ik mama. Dan is er een klein mannetje van mij afhankelijk.  Heb met mijn 39 baby's genoeg verzorgd, maar dit is toch wel andere koek. Hoop wel dat we met de kerst met z'n 3-en zijn en niet dat de kleine man op zich laat wachten tot januari.

Haha ja dat vachtje + baardje viel mij laatst ook op xD. Wat grappig dat meerderen dat hebben.

Hebben ook meerdere meiden steeds meer rugpijn? Ik ben er nog niet helemaal uit of ik te vaak til of dat mijn houding toch te veel verandert. Ik moet er in ieder geval wel goed op letten gaan.. Ik was wel al op zoek naar een ondersteunende band, maar de winkels in de buurt hebben alleen versier banden met van die plaatjes er op oid. En mijn buik is al vrij groot, maar ik wil toch nog niet echt met van die plaatjes rond gaan lopen :p

Hoe doen jullie het met kleertjes kopen? Welke maten heb je het meest en wat voor kleertjes zijn dat dan?

Ik heb wel een paar kleertjes in 50-56, maar probeer er niet teveel te hebben. Daar zijn ze zo snel uitgegroeid. Maar hoeveel setjes is wijsheid?

Hetzelfde geldt eigenlijk voor 62-68. Dan ga je de lente in, dus dan heb ik wat meer met korte mouwtjes. Kun je altijd nog combineren met een romper met lange mouwen.

En hoeveel rompers haal je in hemelsnaam in huis??

Vind dat wel lastig, hoor.

Terug
Bovenaan