Uitgerekend in December 2016!

Zou je dat leuk vinden, Lenniej, een echt kerstkind? Heeft natuurlijk wel iets speciaals, maar het zijn voor mij eigenlijk alleen maar onhandige dagen, die feestdagen. Ik weet, ik heb niks te kiezen, maar ik hoop wel een beetje dat ons mannetje eerder komt, zo half december.

Ik zit ook eindelijk weer eens achter de computer op het forum in plaats van op mijn mobiel. Hier gaat alles ook nog goed en we zitten morgen precies op 25 weken. Ons kleintje schopt al volop en niet alleen kan mijn man hem ook voelen maar als we rustig liggen zie je zelfs mijn buik gekke bewegingen maken als hij schopt. Erg leuk om te zien :)

Misschien komt het omdat het ons eerste kindje is maar na de pretecho rond de 15 weken waarbij we erachter kwamen dat het een jongetje zou worden zijn we los gegaan met het kopen van babykleertjes, het schilderen van de babykamer en het overschilderen/opfrissen van de meubeltjes(mijn ouders hadden de meubeltjes die hun gekocht hadden al die jaren bewaard voor het geval wij ze zouden willen gebruiken)

Sinds deze week heb ik me ook maar eens opgegeven voor zwangerschapszwemmen om een beetje in beweging te blijven. Heb volgende week maandag de proefles dus ben erg benieuwd. :) hebben jullie ook al iets/gaan jullie nog iets doen?

wat betreft de dag dat ons kleintje geboren wordt is uiteindelijk alles prima natuurlijk. Mocht ik op de een of andere manier de keus hebben dan zijn er toch wel een aantal dagen zoals feestdagen en verjaardagen van familie die ik zou willen vermijden. Vind het zo sneu als Ons kleintje in zijn kinderjaren zijn verjaardag moet "delen" met een ander of jarig zou zijn op een dag als sinterklaas wanneer hij toch al cadeautjes krijgt. Ik ben 10 december uitgerekend dus het wordt nog spannend. Kan letterlijk alle kanten opgaan :p

@zwangere22 volgens mij had je mij al een paar maanden geleden gevraagd hoe oud ik was toen ik vertelde over ons hele drukke jaar tot en met de komst van de baby.

Ik ben op dit moment 23, dus nog best aan de jonge kant volgens mij in vergelijking met gemiddeld. Inmiddels is de eerste grote gebeurtenis, onze bruiloft achter de rug en hebben wij weer een beetje rust hervonden in ons leven voordat onze kleine man straks komt :)

Het afstuderen ben ik nu nog mee bezig en ik ben er al achter gekomen dat het zwanger zijn en afstuderen tegelijk geen goede combinatie is. Ik ben in mijn hoofd 24/7 bezig met de baby, het voorbereiden van de babykamer voor als hij komt en als ik eens wat uurtjes over heb om met mijn afstudeeronderzoek bezig te zijn kan ik er 0 motivatie voor opbrengen. Maar goed, als de zomervakantie straks voorbij is zal ik mezelf echt even moeten pushen om het af te maken. Kan me niet voorstellen dat het gaat lukken wanneer de baby er eenmaal is.

Haha, het zou goed kunnen dat ik dat al had gevraagd. Zwanger afstuderen lijkt me inderdaad lastig! Ik ben in de eerste maanden van de zwangerschap afgestudeerd. Ik was ook zo met de baby bezig en was veel misselijk en moe, maar de rust die het me zou geven als ik klaar was heeft me er doorheen gehaald :). Heel veel succes met afstuderen in ieder geval!

Hoe was jullie bruiloft?

Zwangerschapszwemmen lijkt mij ook wel leuk, maar ik vond het een beetje duur.. Heb me wel ingeschreven voor een zwangerschapscursus van de ggd! Die is 's avonds tot 9 uur. Dan ben ik altijd doodop, dus ben benieuwd wat dat wordt :p.

Ik heb inderdaad ook dat mijn buik gekke bewegingen maakt als de baby schopt. Ik moet er soms wel om lachen. Ik denk dat de baby schrikt van harde geluiden, dus als er een deur dicht valt zie je twee grote bobbels komen van de schrikreactie. Het zou wel sneu zijn als de baby na de geboorte ook zo snel schrikt alleen.. Arm ding.

wij hebben inmiddels onze kinderwagen en autostoel op mogen halen :) fijn dat nu in principe alle grote dingen in huis zijn! Alleen de commode nog maar, die was kapot geleverd..

Ik heb vorige week een suikertest moeten laten doen en nu heb ik een hogere waarde. Dus dinsdag naar de gynaecoloog. Spannend. Ben bang dat ik aan een streng dieet of insulinespuit moet. Dat eerste is niet zo erg, het tweede vind ik minder.

Heeft iemand van jullie ook zwangerschapssuiker?

Ik heb wel een test moeten doen,  maar alles zag er prima uit gelukkig.

Wel hadden wij afgelopen dinsdag eeeen schrikmoment. Ik had die ochtend wat bloedverlies. Zondag ook,  maar toen hadden we net gemeenschap gehad dus dat was een logische verklaring. Dinsdag echter niet. Het was maar een klein beetje, maar icm wat slijm kon dit een teken zijn dat de bevalling al begon... Ook had ik het kindje die ochtend nog niet voelen bewegen. Ik moest dus voor controle naar het ziekenhuis. Daar schrok ik wel van,  ik was net 25 weken zwanger!

In het ziekenhuis aangekomen voelde ik het kindje weer,  gelukkig,  die leeft nog!  Na wat echo's en testen bleek gelukkig ook dat er geen sprake was van ontsluiting oid. Ook geen blaasontsteking, dus we weten niet waar dat bloedverlies vandaan kwam. Maar gelukkig is alles goed!  Ik kijk er naar uit om mijn kindje te ontmoeten,  maar hij mag nu nog lekker groeien in mijn buik :)

Weten jullie trouwens al waar jullie graag willen bevallen?

Oh wat is dat schrikken! Ik voelde laatst mijn kindje ook minder en schrok daar ook meteen van.. Gelukkig ook hier nog een heel mooi hartje! En geen bloedverlies. Ik hoop dat het niet nog een keer gebeurt!

Ik heb geen Suikertest gehoeven nog. Wel volgende week bloedprikken voor de rhesus c en hb en nog wat dingen.. Ik heb wel vaker gehoord dat zwangerschapssuiker met een dieet goed onder controle gehouden kan worden, hopelijk is dat bij jou ook zo!

ik ga in het ziekenhuis bevallen denk ik, veilig idee en geen troep thuis

Hallo

Leuk om te lezen dat er zoveel mensen in December babys krijgen!

Mijn vriendin is de 31ste van December uitgerekend van ons eerste

Zijn er meer die op de laatste dag van dit jaar zijn uitgerekend ?

Mvg Magnum

Terug
Bovenaan