Haha, wij hebben ook twee katten maar die hebben volgens mij nog niet helemaal door dat er een baby bij komt. De babykamer vinden ze erg interessant wanneer we daar bezig zijn, vooral nu ze er niet meer in mogen. Maar tegelijkertijd proberen ze nog even respectloos als altijd over mijn buik heen te lopen als ze naar de andere kant van mij toe willen. -.-
Hier ook nog geen intake van de kraamzorg gehad, ergens halverwege oktober wordt dat volgens mij. Ben benieuwd want ik heb geen idee wat ik ervan moet verwachten. Wel een beetje een gek idee dat ze alvast ook gaan rondsnuffelen hoe ver je bent met voorbereiden voor de baby. Tegen mij zeiden ze wel dat het nog niet af hoeft te zijn maar tegelijkertijd voelt het wel alsof ze al een beetje gaan beoordelen wat ze in huis halen.
De babykamer is bij ons ook nog niet af. Zijn nog een paar van die stomme klusjes zoals het afschilderen van de muur en het ledikantje en de box moeten nog in de wax gezet worden. Heb deze namelijk overgeschilderd en nu moeten ze nog water- en stofafstotend worden. Wel zo veilig als de kleine erop gaat lopen sabbelen straks.
Voor de aankleding van het ledikantje heb ik trouwens echt ontzettend lang het internet zitten afzoeken naar wat je nou nodig hebt. Heb uiteindelijk op Youtube filmpjes gevonden van verschillende soorten kraamzorgorganisaties die allemaal het bedje op dezelfde manier opmaken. In principe komt het dan neer op dat je om het matrasje heen een hoeslaken doet en daaroverheen een hydrofiele doek onder het hoofdje van je kindje. Daarna een lakentje die half over een dekentje heen gevouwen wordt. Alles goed instoppen en klaar. Met het aanschaffen ga ik er ook maar gewoon van uit dat dit is hoe het bedje gedaan moet worden. Mocht nou net mijn kraamhulp er niet mee eens zijn, pech voor haar. Ik heb er heel wat tijd in gestoken om uit te zoeken en denk dat dit wel een goede manier is om het te doen.
Wat betreft het matrasje, nog zo'n lastig onderwerp, wij gaan denk ik gewoon een eenvoudige matras halen bij Ikea met als enige eis dat hij goed ondersteund. En daaroverheen een Aerosleep matrasbeschermer voor onze eigen gemoedsrust dat als de baby op de buik draait hij nog steeds kan ademen. De combinatie van de twee is dan goede ondersteuning/comfort en adement. Tegelijkertijd dient de aerosleep ook als "opvangbakje" voor als de luier 's nachts door zou lekken. Wel erg duur trouwens die dingen van Aerosleep. Daarom doen wij gewoon een normale goedkope matras eronder en alleen de matrasbeschermer van Aerosleep. Hoe pakken jullie het hele "matrasgedeelte" aan dan?