Uitgerekend in December 2016!

Ik herken in elk geval het 's nachts naar de wc moeten. Maar als ik dat doe, heb ik twee katten om mij heen lopen die denken dat ze brokjes krijgen. En die mij vervolgens met enige regelmaat wakker maken om te zeuren. Ben nog niet zover dat ik ze de slaapkamer uit zet.

War ik wel echt van baal, is de zwangerschapsdiabetes. Moet nu zo opletten wat ik eet. En ik kan niet toegeven aan dat reepje chocola of die zak chips, want dan krijg ik meteen een standje van de diabetesverpleegkundige :-(. Ik heb inmiddels het gevoel dat ik niks meer mag eten, behalve groenvoer. Lekker, maar een beetje afwisseling is ook wel zo fijn. Na de bevalling wil ik eerst een kop warme chocolademelk met een scheut Tia Maria en slagroom en een chocoladekoek van de AH.

Oh wat een opluchting dat de kraamzorg zich meer richt op gewoon informeren in plaats van controleren. Ook wel handig want ik heb nog niet echt een goed beeld van wat ik van de kraamweek kan verwachten. :)

en wat vervelend dat je nu bijna niks meer mag eten Manon 77. gelukkig is het nog maar even volhouden en zit het grootste deel er al op.

Oh en hier hetzelfde met de katten snachts.. alleen heb ik ze wel maandje geleden al uit de slaapkamer gezet omdat ik echt heel slechte nachten maakte als ze steeds kwamen zeuren om voedsel. 1 van de twee krabt nu soms doodleuk aan de deur snachts om te laten weten dat ze wel denkt aan voedsel toe te zijn...zucht... maar over het algemeen zijn de nachten gelukkig wat rustiger geworden en wordt er door mij weer wat beter doorgeslapen :)

Morgen(vandaag inmiddels) heb ik trouwens weer een afspraak bij de verloskundige, spannend ook dit keer want ze gaan mijn bloed weer controleren. Daarnaast liep de grootte van mijn buik vorige keer voor op de zwangerschapsduur. Als dat nu weer zo is moet ik een groeiecho waarschijnlijk. Duimen dat alles is zoals het zou moeten zijn!

Zo, wij hebben nu net een informatieavond bij het ziekenhuis achter de rug. Ik was er de hele zwangerschap zeker van  dat ik straks in het ziekenhuis wil bevallen. Maar na het gezien te hebben ben ik toch aan het twijfelen gebracht. Vond het wel heel "ziekenhuisachtig" en bijna beetje onpersoonlijk. Weten jullie al wat jullie willen?

@wendy P

Het liefst wil ik in het ziekenhuis bevallen voor het geval dat er wel iets mis gaat dan ben je der gelukkig al

maar als thuis je vruchtwater breekt en het gaat snel ja dan vind ik het ook weer niet heel erg om thuis te bevallen maar we gaan het zien

Zo sta ik er ook in. Mijn bed kan niet op klossen en daarom moet ik in het ziekenhuis bevallen, maar als het thuis gebeurt, geen probleem!

ik vind het inderdaad wel onpersoonlijk en kan me misschien minder ontspannen ben ik bang.. Maar wel fijn dat alles in de buurt is dat het kan..

Wij hebben 2 grote honden die ik wil voorbereiden op de komst van de baby. Net als wat jullie doen bij de katten laat ik ze nu al wennen aan geluid (YouTube video's) & geur (verzorgingsproducten die wij gaan gebruiken). Daarnaast hebben we zelfs een baby born gekocht om de introductie van de baby aan de honden voor te bereiden; 1x in de week zijn we dus aan het toneelspelen haha. Als jullie nog andere tips hebben... Moet ze ook nog laten wennen aan de box (staat er nog niet) en de kinderwagen, nog genoeg te trainen..

Ik heb bij de mama mazzeldagen bij de Prenatal eindelijk spullen ingeslagen voor het ledikantje: onderlegger, moltons, hoeslakens, dekentjes, lakentjes. Wij hebben geen aerosleep, 'gewoon' een koudschuim matras die we gratis kregen bij de aanschaf van ons kamertje.

Ons kamertje is trouwens nog láng niet af, ik blijf twijfelen wat ik met de muren wil. Behang, kleurtje verf, gewoon wit? Lastig vind ik dat haha. Veel accessoires zijn mintgroen en grijs, dus misschien daar iets mee..

Ik heb nog steeds geen afspraak voor een gesprek met kraamzorg, ik ben benieuwd hoe alle gesprekken van jullie in oktober gaan!

Ik wil het liefst thuis bevallen om zo goed mogelijk te kunnen ontspannen, maar ga vandaag met mijn vriend wel een rondleiding doen door de kraamsuites van het ziekenhuis. Kijken of ik daardoor mijn mening bij wil stellen of niet :)

Ik wordt 's nachts gelukkig niet wakker, soms 's ochtends vroeg tegen een uur of 5 met rugpijn en dan stap ik ook uit bed anders wordt dat alleen maar erger.

Oh hoe was de rondleiding?! Dat lijkt mij ook wel heel erg goed om te doen zeg! Ik moet even kijken of ze dat bij mij ook aanbieden! Ik wil ook nog naar een borstvoedingsbijeenkomst gaan. Als het enigszins lukt wil ik dat graag gaan geven.

hoe bevallen de cursussen tot nu toe? Ik heb inmiddels 2 lessen van de ggd-cursus gehad en vind de oefeningen toch wel fijn, niet al te zwaar en het voelt  goed om te doen. Nu nog de discipline om het ook meerdere keren thuis te doen..

Bij mij komt de kraamzorg pas als ik verhuisd ben en dat is begin november. Het is toch die tijd namelijk 1 grote chaos in ons kleine 1 kamer appartement ;-)

Vanavond m'n eerste ''zwanger en fit'' les. Helaas zitten we maar met z'n drieën dus dat is wel een beetje jammer eigenlijk! Nu maar hopen dat ze leuk zijn haha!

Aan het begin van mijn zwangerschap had ik een hele hoge bloeddruk en moest ik sowieso in het ziekenhuis gaan bevallen maar het gaat nu allemaal van een leien dakje dus mag thuisbevallen waarschijnlijk ook gewoon weer dus daar gaan we gewoon voor en als het toch niet goed gaat dan kunnen we altijd nog richting het ziekenhuis. Ik woon op Texel dus naar het ziekenhuis gaan middenin de nacht is wat omslachtig maar binnen een half uur ben ik er ook dus komt vast goed ;-)

Hebben jullie de laatste tijd ook last van veel meer harde buiken? Ik werk gewoon nog helemaal fulltime en afgelopen week ook dagen van 11/12 en 13 uur dus dat zal er ook wel mee te maken hebben....

Terug
Bovenaan