Uitgerekend in December 2016!

Wij hebben volgende week een rondleiding bij de verloskamers in het ziekenhuis. Ik wilde sowieso in het ziekenhuis bevallen en inmiddels heb ik met mijn zwangerschapsdiabetes een medische indicatie. Dat scheelt weer centen ;-).

Ik heb al een intake gehad met de kraamzorg, dus verwacht dat zij pas in november contact met mij opnemen. Ik wacht nog even rustig af.

Joh Stephanie, dat jij het nog volhoudt, dagen van 11/12 uur werken. Ik werk 36 uur in de week, maar ga vanaf volgende week toch terug naar 32 uur. Anders trek ik het echt niet meer (lichamelijk en psychisch). Nog 7 weken en dan heb ik verlof.

@ Stephanie: hoe was de zwanger en fit les? Ik heb tot nu toe geen last gehad van harde buiken (of ik herken ze gewoon niet, dat kan ook).

@ Zwangere 22-er: ik vond de rondleiding niet geweldig. Bij 'kraamsuites' verwacht ik dat het ziekenhuis sfeertje een beetje is vervangen door een huiselijke sfeer, maar dat was niet het geval helaas. Ik vond dat er ook luchtig over een ruggenprik werd gepraat terwijl mijn verloskundige en mijn cursus leidster dat juist niet doen, omdat er veel bij komt kijken, ook voor je baby. Al met al voelde ik me niet echt op m'n plek daar. Wat voor oefeningen krijg je bij de ggd-cursus?

Volgens mij is mijn cursus ook de zwanger en fit cursus :p. Wij doen ontspanningsoefeningen, bekkenbodemspieren, benen, rug en buikspieroefeningen. Tot nu toe tenminste.. Ben benieuwd wat we nog meer gaan doen :).

Ik heb net allemaal verzorgmiddelen van Zwitsal gekocht. Ben benieuwd wat er uiteindelijk nodig van blijkt te zijn :p.

Ik moet ook nog luiers kopen, maar weet nog niet echt of ik 1 of 2 pakken moet kopen. Ik kan mijn man altijd op pad sturen om nieuwe te halen en ik weet nog niet hoe snel de baby er uit groeit.. Wel lastig vind ik.

Ik ben al weer 30 weken zwanger, wat gaat dat snel :eek:. Hoewel ik het aan een andere kant ook wel erg langzaam vind gaan. Ik wil mijn kind!

Door jullie rondleidingen heb ik me ook maar ingeschreven voor een avond, 21 november kan ik ook een rondleiding krijgen. Wel een beetje laat :p dan ben ik al ruim 36 weken zwanger.. Maar toch wel goed om te zien voordat ik moet gaan bevallen eigenlijk.

Stephanie, Ik heb trouwens ook nog geen last gehad van harde buiken. Is het niet mogelijk om minder uren op een dag te werken? Ik zou dit absoluut niet meer volhouden :eek:

Mijn zus gaf de tip om nu al een voorraad luiers in te kopen, waarbij je gebruikt maakt van kortingen. En dan maat 1,2 en 3. Kun je even voorruit. Bij de wehkamp hebben ze ook wel eens leuke aanbiedingen.

Zo.. werd wakker om 3 uur en bleef piekeren over de reacties en meningen van mijn schoonouders.  Ik ben er zo bang voor maar het gaat ongetwijfeld gebeuren, de bemoeienis en opdringerigheid van hun naar m'n zoon. Is er iemand die dit herkent of ben ik de enige?

Wat vervelend Kimmsie, ik kan me voorstellen dat je daar tegenop ziet. Ik heb dat met mijn oma, maar die kan ik nog wel 'weinig' laten komen, ouders en schoonouders staan misschien sowieso elke week op het programma. Wel goed je grenzen aan blijven geven. Niet aanraken als de baby slaapt, alleen bezoeken op afspraak, gewoon weggaan voor voeding en blijven zeggen dat je geen adviezen nodig hebt als je er niet om vraagt zijn dingen die ik denk ik wil gaan doen. Maar ik weet niet hoe jouw schoonouders daarop reageren..

Ik heb zelf jonge kinderen in de familie die waarschijnlijk continue de baby willen, ik denk dat ik het daar nog wel moeilijk mee ga krijgen, want als het niet mag blijven ze proberen en vragen. Ik hoop dat ik het mezelf daarin met die regels ook makkelijker kan maken..

@kiimsie

dat klinkt me bekent hoor heb daar zelf ook een beetje laast van maar ik trek me er niks van aan al ze iets zeggen enne oor in andere oor uit

ben blij zat dat me eigen moeder niet zo is die laat me gewoon me gang gaan

maar dames we moeten nog ongeveer 2 maanden =D

Terug
Bovenaan