Uitgerekend in December 2016!

@kiimsie wel vervelend als dat zal gebeuren. Kan me goed indenken dat je het ook juist zelf wil uitvinden en op je eigen manier wilt doen. Beste wat ik kan bedenken is dat je altijd goed je grenzen moet aangeven en je er zeker niet schuldig om moet voelen. Al moet ik eerlijk bekennen dat ik ook niet goed weet nog wat wij hiermee moeten gaan verwachten van ouders, opas en omas en alle andere mensen met een mening...

waar ik trouwens wel van schrok is dat ik in de laatste week opeens meerdere voorbeelden heb gelezen over mensen met een met een koortslip of verkoudheid/virus die een baby aansteken. Hoe gevaarlijk dat wel niet is. Weet nu al dat ik daarom ga stressen bij iedereen die ons mannetje wil gaan vasthouden :eek: hoe moet je ooit je baby gaan beschermen tegen alles wat er op dat gebied mis kan gaan. Kan moeilijk letterlijk iedereen verbieden de baby vast te houden toch?

Ja dat werken... Blijft een ''dingetje'' haha! Maarrrr 26 oktober is officieel m'n laatste werkdag i.v.m. de verhuizing en dan begin november nog 2 avondjes meewerken en dan zit het erop, dus dat hou ik maar in m'n achterhoofd! :)

Zwanger en Fit cursus was leuk en goed. Veel oefeningen gedaan voor je bekken en buikspieren en aangezien ik zelf echt totaal niet sport was dit best goed denk ik haha..

En ja schoonouders... Ik heb het gelukkig erg getroffen met de mijne maar ik kan me voorstellen dat er schoonmoeders zijn die nogal bazig kunnen zijn en alles beter weten. Maar je moet het doen zoals het voor jou goed voelt en niet wat voor jouw schoonmoeder goed voelt... Dat moet ze kunnen begrijpen!

Hoe doen jullie mannen het allemaal? Helpen ze jullie, houden ze rekening met jullie en bereiden ze zich een beetje voor of zien ze het allemaal wel als het zo ver is (zoals bij de mijne.....?)

Ik vind het wel fijn om even een hart onder de riem te krijgen op dit forum, thanks ladies!

@ Stephanie: Mijn vriend is vrij nuchter, die is wel bezig met klussen in het huis die moeten gebeuren voor de komst van de baby maar verder ziet ie het allemaal wel als het zover is. Omdat ik niet echt klachten heb kan ik heel veel zelf doen en wil ik ook (nog) niet echt hulp accepteren haha.. Als ik iets vraag helpt ie gelukkig wel.

@ Wendy: volgens mij kunnen familieleden de baby best vasthouden e.d., zolang de koortslip op dat moment niet 'actief' is. Ga het nog eens navragen bij mijn verloskundige voor de zekerheid.

@ Littlegirlgaming: Ik moet nog iets minder als 10 weken, ben stiekem wel al aan het aftellen haha, spannend! Toevallig gister de box neergezet in de woonkamer, dat is het eerste verandering in onze woonkamer.

@ Zwangere 22-er: bedankt voor de tips, ga eens nadenken over regels die ik met mijn vriend af kan spreken en daar dan ook goed over kan communiceren naar visite. Ik heb ook geen idee hoe ze hierop gaan reageren, want heb het nog nooit gedaan. Ben ergens bang als ik dat doe dat ze me dan gelijk een trut vinden ofzo.. Maarja als ik het niet doe lig ik te piekeren om 3 uur 's nachts ;-) Dus mama moet maar gaan oefenen! :p

Sowieso kun je misschien de regels in het begin ook in de gaten laten houden door de kraamhulp als je het naar de visite hebt gecommuniceerd. En inderdaad ook je man er op af sturen, lekker samen bedenken en er aan houden. Wel bijvoorbeeld de baby vast laten houden als het kan (wakker en zo) zodat ze zich niet buitengesloten gaan voelen, dat lijkt me namelijk ook niet fijn.

En over de ziektes, als iemand er ziek uit ziet, blijft mijn baby mooi bij mij. Ik zie vaak genoeg hoe gevaarlijk het kan zijn. En alle visite moet van mij de handen wassen voordat ze de baby krijgen. En geen kusjes op het hoofdje, daar ben ik ook heel stellig in. Ik heb er zelfs aan gedacht op de kaart te zetten dat zieke mensen een andere afspraak moeten maken, maar dat is niet echt een leuke boodschap op een geboorte kaartje.

De aanstaande pappa hier heeft er zin in. Hij heeft de babykamer in elkaar en kwam er vorige week zelf mee dat er luiers in de aanbieding waren, dus hij is er wel mee bezig :)

Daar had ik nog niet eens over nagedacht dat ik 'adviezen' zou kunnen krijgen van familieleden. Van mijn (schoon)ouders zal dat wel meevallen. Er zijn aan beide kanten echter wel tantes die graag vertellen hoe het zou moeten. Gelukkig staan zij net verder van mij af. Ik ben sowieso iemand van 'laat ze maar praten'. Ik gebruik adviezen die mij handig lijken en verder laat ik ze van mij af glijden. Zo doe ik het al sinds mijn depressie waarbij ik ook veel goedbedoelde adviezen ken. Maar ik roep ik het nu wel, hoop dat ik het straks ook zo kan doen.

Mensen met een verkoudheid ga ik tijdens kraambezoek wel vermijden, maar verder ben ik redelijk relaxed, denk ik.

Ben sinds een week echt heel moe. Sinds vannacht is daar een verkoudheid bijgekomen. Vandaag heel veel geslapen. Hoop dat die moeheid daardoor veroorzaakt werd. We zullen het zien.

En ik heb bekkenpijn. Althans, dat denk ik. Ik heb een soort permanente spierpijn in mijn liezen. Dinsdag weer naar de gynaecoloog, zal het eens aankaarten. Benieuwd wat zij zegt.

<p style="text-align: left;">Hoi allemaal!</p>
<p style="text-align: left;"></p>
<p style="text-align: left;">Ik weet ni of het nog kan maar ik ben ook uitgerekend in december..     6 december om precies te zijn!</p>
<p style="text-align: left;">Dit wordt ons 2de zoontje, en aangezien ik mijn handenvol heb aan de eerste, kom ik nu pas op het forum uit haha!

@ gebruiker381353:

Tuurlijk kan dat :) Gefeliciteerd met je zwangerschap! De tijd vliegt zeker wel voorbij als je al een kleine man hebt rondlopen? Hoe gaat het verder met je, heb je veel zwangerschapskwaaltjes of valt het wel mee?

@ Manon 77:

Goh, doordat je aangeeft dat je net verkouden bent geworden (hoop dat het snel weer weg is!), vraag ik mij af hoe dat eigenlijk moet met de baby als de vader of moeder ziek wordt in die eerste periode? Moeten we dan ook meer afstand houden? Kan borstvoeding of is dat niet slim als je ziek bent. Hmm, eens aan de verloskundige vragen bij mijn volgende afspraak.

Goedenavond Dames

Vandaag en gister erg veel last van bekken/banden pijn ooow ooow wat vind ik dat een irritant en vervelend gevoel.

Dinsdag 18 oktober heb ik een groei echo had bij de laatste bezoek bij de verloskundige gezegd dat iedereen zegt dat ik een klein buikie heb maar dat kon ook komen omdat ik best lang ben maar ze heeft voor de zekerheid en groei echo ingepland maar het leuke is dat we dan nog een keer onze kleine meid kunnen zien =D

Terug
Bovenaan